Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Stieven76

Wat gerief van op de beurs in Genk meegenomen. Niet zoveel speciaal. Ben vooral wel tevreden van de Roco set met 8 NMBS wagonnetjes, voor 53€ :) Voor de rest 3 ESU lopi4 decoders, MSM 151, werktuigen voor in de locloods, en transfohuisje en een hoop groenspul.




NielsVV

Citaat van: trainboattools op 27 september 2015, 21:24:53 PM
Mijn nieuwe HLE 2347 heeft net een half uurtje gereden en dan stond hij stil op het spoor met de motor draaiende en één draaistel aan volle snelheid, één draaistel stond stil. >:( :( >:( :(
Pas na een kwartiertje opgemerkt, de boel gloeiend heet natuurlijk.... :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Teruggestuurd naar Van Biervliet, is nu een weekje weg, nog niets van gehoord.
Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de locs toch niet meer is als vroeger, de witte ledlichten mochten eigenlijk wel warm witte leds zijn niet?
Mijn HLD 55 is ook al eens terug gemoeten voor problemen met de stroomafname, nu een gloednieuwe HLE 23.... Waar gaat het heen??? :'(

Y J

Ik heb verscheide locs van VBV (oa ook de 2347 & enkele 55'ers) en heb met deze nog geen enkel probleem gehad. Ik vind ze zeer goed en zacht rijden. Hou ons vooral op de hoogte hoe dit afloopt. Ben benieuwd naar de oorzaak/oplossing.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

raf

door dat ik zelf op de beurs stond geen tijd gehad om rond te lopen
en alleen wat rails aangekocht en at dunnen draad voor de loco verlichting

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Herwig

post  #2947    +   #2949 :     gekocht:      een  "reeks 15 van Olaerts"         "aan  99 Euro"   ;

Gaat dit gaat dan over een electrische  NMBS-reeks 15  ?   Een tweedehands Märklin  ?

Want als het over de Olaerts  stomer    type 15/16    zou gaan,  à  99,- Euro,  zou 'k er onmiddellijk een dozijntje van bestellen ... .
( de Olaerts stomer type 15 heeft namelijk als basisprijs:    DC Euro  560,- )

Sicco

De elektrische reeks 15. Die van Olaerts zelf uiteraard. Een 15 van Marklin kan ik me überhaupt niet herinneren....

Rangeerduivel

@ Herwig,

Ik dacht dat Jurgen een E-loc bedoelde daar hij schreef ''reeks 15"  :)
Een type 15 van O. zal je nergens vinden voor 99€,nu niet en nooit niet!

Zelfs de "reeks 15 voor die prijs is al een koopje!

;)

Herwig

Olaerts type 15 & 16        of   Olaerts reeks 15   ?

Die gouden Märklin was dan een uitvoering van de electrische NMBS-reeks 16, pardon.

Ben meer geboeid door de Olaerts stomers    type 15 & 16   ,  aub aan Euro 99,-.  't Was maar heel even een gewenste gedachte.
Maar die zal minstens aan 560,- Euro blijven, zonder twijfel.

[ verwarring zat in de tekst in post  #2949 :     "mijn stomers zal ik (ooit) verkopen"  ]

NielsVV

Het gaat over deze Reeks 15.

Deze lag ook in Woluwe gisteren aan deze prijs.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

loebaske

Tja mocht de stomer aan 99€ staan, zou Guido veel, heel veel stomers te kort komen, zouden op een uur uitverkocht zijn...


Herwig

Dan maar wachten op ooit een soort      Budget-Line     NMBS-stomertje  ?

[  Dat nieuwe Liliputtertje, bijvoorbeeld,  is nu ook niet bepaald budget-vriendelijk.   Een H0-stomer blijft nu éénmaal complexer om te bouwen, niks aan te doen.  De Piko-type 71 en de heruitgave van de Roco type 90 was recent nog redelijk, prijsgewijs, maar dan ook ex-Duits ]

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 28 september 2015, 18:10:45 PM
Dan maar wachten op ooit een soort      Budget-Line     NMBS-stomertje  ?

[  Dat nieuwe Liliputtertje, bijvoorbeeld,  is nu ook niet bepaald budget-vriendelijk.   Een H0-stomer blijft nu éénmaal complexer om te bouwen, niks aan te doen.  De Piko-type 71 en de heruitgave van de Roco type 90 was recent nog redelijk, prijsgewijs, maar dan ook ex-Duits ]

Alternatief;

Duits stomertje tweedehands
Potje verf
Veel creativiteit
Veel informatie
en heel veel moed,
Zo kan je met een schamel budget aan een arsenaal Belgische stomers geraken
en je hebt er nog het plezier van het bouwen bij...

;)

Jurgen

Citaat van: Herwig op 28 september 2015, 10:36:39 AM
post  #2947    +   #2949 :     gekocht:      een  "reeks 15 van Olaerts"         "aan  99 Euro"   ;

Gaat dit gaat dan over een electrische  NMBS-reeks 15  ?   Een tweedehands Märklin  ?

Want als het over de Olaerts  stomer    type 15/16    zou gaan,  à  99,- Euro,  zou 'k er onmiddellijk een dozijntje van bestellen ... .
( de Olaerts stomer type 15 heeft namelijk als basisprijs:    DC Euro  560,- )

Zoals reeds gezegd gaat het dus inderdaad over de elektrische loc.

In 2007 als nieuw aangekondigd maar toen heb ik andere dingen gekocht. Ik was ook niet van plan om er een te kopen tijdens de beurs, maar ik zag die prijs en ik dacht "ach ja...".
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

NielsVV

Citaat van: Jurgen op 28 september 2015, 19:35:57 PM
Citaat van: Herwig op 28 september 2015, 10:36:39 AM
post  #2947    +   #2949 :     gekocht:      een  "reeks 15 van Olaerts"         "aan  99 Euro"   ;

Gaat dit gaat dan over een electrische  NMBS-reeks 15  ?   Een tweedehands Märklin  ?

Want als het over de Olaerts  stomer    type 15/16    zou gaan,  à  99,- Euro,  zou 'k er onmiddellijk een dozijntje van bestellen ... .
( de Olaerts stomer type 15 heeft namelijk als basisprijs:    DC Euro  560,- )

Zoals reeds gezegd gaat het dus inderdaad over de elektrische loc.

In 2007 als nieuw aangekondigd maar toen heb ik andere dingen gekocht. Ik was ook niet van plan om er een te kopen tijdens de beurs, maar ik zag die prijs en ik dacht "ach ja...".

En hoe zijn de rij eigenschappen?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Jurgen

Ik heb geen baan meer, dus geen idee. Op het kleine stukje spoor dat ik liggen heb kan ik het niet echt beoordelen. Hij heeft in ieder geval nog geen probleem gehad met stilvallen op dat kleine stukje van een meter of 3.

In MSM 53 is dit model ook besproken geweest en blijkbaar werden de rijeigenschappen toch goed bevonden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

3rail

Hier mijn nieuwste aanwinst.



Een Badische IVf

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99