Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Ik vind dat ook niet zo een mooie machine. Maar ja over smaak en kleur valt niet te twisten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Ik vind het dan weer wel een knappe loc. Er zijn er eerst nog andere die in zou willen, maar die 57 mag ook  ;D

Rangeerduivel

Lang naar gezocht,maar dank zij een forumgenoot toch gevonden...



Mag nu samen met haar gele zusje de dienst uitmaken!

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 20 mei 2015, 12:10:26 PM
Lang naar gezocht,maar dank zij een forumgenoot toch gevonden...
knip foto

Mag nu samen met haar gele zusje de dienst uitmaken!

;)
En voor een eerlijke prijs. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


OlivierV

Ward, die trein kan ik ook makkelijk maken hoor met mijn roco rijtuigen, heb wel de loc niet.

Maar als je weet dat ze te kort zijn, waarom koop je die dan? Ik meen me te herinneren dat dat al je ander materiaal degelijk en op schaal is, dan is deze trein toch wel een doorn in het oog tussen al die andere die op schaal zijn?
Daarbovenop kost deze set toch ook een € of 120? Daar kan je makkelijk 3 roco's op schaal voor scoren die bovendien stukken beter afgewerkt zijn. ;)

Enfin, dat zijn mijn 2 eurocenten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


ward

Olivier,

ik had reeds 4 tweedeklasse rijtuigen liggen van een vorige set van Marklin, en voor deze was het iets meer dan 90 euro..
Voor de roco's betaal je een stuk meer, en moest ik er ook ineens 6 gaan bijkopen..
Eerlijk, als je ze gewoon zo laat rijden valt het helemaal niet op dat ze op schaal 1/100 zijn ipv 1/87.
Eigenlijk kan ik van de afwerking niet klagen. Vind ze zeer degelijk afgewerkt.
Ik heb ze daarstraks ook even naast een roco gelegd, en heel veel verschillen waren er niet.
Dus ik heb deze gekocht omwille dat ik al 2 sets andere rijtuigen had liggen, het zeer gemakkelijk inbouwen van binnenverlichting & stroomvoerende koppelingen.
Persoonlijk vind ik dat het niet superhard stoort dat als je ze in een sleep ziet rijden.

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Citaat van: ward op 20 mei 2015, 19:55:18 PM
Olivier,

ik had reeds 4 tweedeklasse rijtuigen liggen van een vorige set van Marklin, en voor deze was het iets meer dan 90 euro..
Voor de roco's betaal je een stuk meer, en moest ik er ook ineens 6 gaan bijkopen..
Eerlijk, als je ze gewoon zo laat rijden valt het helemaal niet op dat ze op schaal 1/100 zijn ipv 1/87.
Eigenlijk kan ik van de afwerking niet klagen. Vind ze zeer degelijk afgewerkt.
Ik heb ze daarstraks ook even naast een roco gelegd, en heel veel verschillen waren er niet.
Dus ik heb deze gekocht omwille dat ik al 2 sets andere rijtuigen had liggen, het zeer gemakkelijk inbouwen van binnenverlichting & stroomvoerende koppelingen.
Persoonlijk vind ik dat het niet superhard stoort dat als je ze in een sleep ziet rijden.

Mvg,
Ward

Heb ook nog een tijdje roco i6-en op 1/100 gehad en gehouden met het gedacht van een mooie sleep is niet mis, en vanaf dat ik er enkele op schaal had bleven die op 1/100 in de kast liggen, klopt ook in de verste verte niet in verhouding met een loc van de reeks 20 of oude reeks 18, die laatste is zelfs bijna even lang of langer dan zo'n rijtuig. :D

Niemand zegt dat je die Roco's nieuw moet kopen he. ;), geen enkel van mijn roco i6-en heb ik meer dan € 30 betaald.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ja Ward,
Olivier redeneert zoals de rijke mensen hé ;D ;D ;D
en dan maar mekkeren dat hij zijn baan niet op het kamertje krijgt omdat hij geen korte bochten kan/wil gebruiken!
En goedkope Roco's kopen kan je niet meer want die staan allemaal bij hem! :D :D
Ik heb ook een 6-tal oranje I6'n in de kast staan (de helft ervan komt zelfs van bij hem{duur betaald ;D}!) omdat ik er niet mee durf te rijden moest hij op 't onverwacht binnenkomen...scha en schande :-[ :-[ :-[

;)

Metpetergaathetbeter

als je éénmaal wagons van 1/87 kocht/gewoon bent dan zie je dat altijd, want je loc (en zeker die eerste reeks 18)is veel te lang(en alleen daaraan valt het al op dat je wagons te kort zijn die 1/100) ten opzichte van de wagons !
Ik ging er van uit bij mijn eerste 1/87 wagons(kunnen er ondertss. al meer 100 zijn) liever 1 of 2 wagons minder dan te korte wagons !

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 20 mei 2015, 19:41:49 PM
Citaat van: OlivierV op 20 mei 2015, 19:36:22 PM
...heb wel de loc niet.

Reserveren...

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.vanbiervliet.com%2F&ei=8sZcVfGoNcWssgGTnYH4Dg&usg=AFQjCNFhzm6u1MMgZCVT-otzNpM2IOvsCg&sig2=OVrLkEl3MrOfiCaqv5XUbA

;D ;D

Geen geld voor, al zou ik graag een 23 in mijn bezit hebben.

Citaat van: Rangeerduivel op 20 mei 2015, 20:02:03 PM
Ja Ward,
Olivier redeneert zoals de rijke mensen hé ;D ;D ;D
en dan maar mekkeren dat hij zijn baan niet op het kamertje krijgt omdat hij geen korte bochten kan/wil gebruiken!
En goedkope Roco's kopen kan je niet meer want die staan allemaal bij hem! :D :D
Ik heb ook een 6-tal oranje I6'n in de kast staan (de helft ervan komt zelfs van bij hem{duur betaald ;D}!) omdat ik er niet mee durf te rijden moest hij op 't onverwacht binnenkomen...scha en schande :-[ :-[ :-[

;)

Eigenlijk moet ge de schuld bij Peter leggen. 'k Heb dat van hem, maar geef nu zelf toe, 't zou geen zicht zijn tussen al uw ander materiaal en ja, ik leg geen scherpe bochten, met 1/87 rijtuigen kan je mekaar dan niet passeren, jij toevallig wel omdat je baan vooraan een beetje anders ingedeeld is.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 mei 2015, 20:04:07 PM
als je éénmaal wagons van 1/87 kocht/gewoon bent dan zie je dat altijd, want je loc (en zeker die eerste reeks 18)is veel te lang(en alleen daaraan valt het al op dat je wagons te kort zijn die 1/100) ten opzichte van de wagons !
Ik ging er van uit bij mijn eerste 1/87 wagons(kunnen er ondertss. al meer 100 zijn) liever 1 of 2 wagons minder dan te korte wagons !

Groeten Peter ;)
Hier ga ik volledig mee akkoord, al staat de teller bij mij maar op een dikke 30.

@Ward, ge moet dit nu niet als een persoonlijke aanval nemen he. ;)

Groet,
Olivier

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Geen probleem Olivier..  ;D Het is gewoon een feit dat de marklins niet op schaal zijn, en de roco's wel ;)
Feit is wel dat de roco's tweedehands moeilijk te vinden zijn  ::)
Als je de reeks ziet rijden zoals hier met de 23 ervoor vind ik het persoonlijk nog wel meevallen..

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 20 mei 2015, 20:08:04 PM

@Ward, ge moet dit nu niet als een persoonlijke aanval nemen he. ;)

Groet,
Olivier

Jij anders precies wel!  ;D ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

Ward, ben niet eens met je en Olivier bewijst met zijn aantal dat ze wel aan aanvaardbare prijs te koop zijn ! Trouwens met Olivier mijn dubbele (nr's) geruild tot tevredenheid van beiden en we  heel veel verschillende nr's hebben !
Groeten Peter ;)