Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Ferme aanwinsten Ward , vooral die Infrabel voor mij persoonlijk dan , al mag die stoomloc er ook best zijn hoor. ;)

reeves

Wou die stomer ook kopen, mailtje gestuurd, sorry u bent nog
geen klant bij ons, de lok is enkel voor reeds bestaande klanten :o,
Dus iser iemand die er eentje wil bestellen voor mij, die al klant is bij het spoor aub?

Groet Tom

mvdr1

Het is zo dat winkeliers nieuwe klanten maken .... en dan maar klagen dat we "online" kopen !!!  ;)
SNCB-SBB fan

raf



de juiste tender voor achter deze loco
nu alleen nog da olijfgroen vinden om hem te kunnen spuiten en dan nog een nummer of was de tender nummer dezelfde als de loco
dacht het nie

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Citaat van: raf op 29 april 2015, 14:35:55 PM


de juiste tender voor achter deze loco
nu alleen nog da olijfgroen vinden om hem te kunnen spuiten en dan nog een nummer of was de tender nummer dezelfde als de loco
dacht het nie

gr raf

Schilder anders zowel loc als tender. De kleur dat TSP gebruikt voor hun type 64 is RAL6005. ;) Dan heb je ook ineens een correcter groen dan dat mottige groen dat je loc nu heeft. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

hallo olivier
ja ok maar zo de loc eventjes over spuiten ?? ik zal veel maskol  nodig hebben en dan ben ik wel de nummers en dergelijke kwijt
de koperen bandjes das niet het probleem
en als ik dan toch er aan begin kan ik ook meteen de stoom leidingen verwijderen en opnieuw aan brengen los van de ketel
alle andere foutjes kunnen dan ook opgelost worden maar welk zijn de andere foutjes ???
het groen wat ik heb is te groen ik heb zo een potje gekocht van wijlen ??? alzheimer licht weer toegeslagen en dat is te groen
waar kan ik terug de decals vinden met de nummers en de ovalen en dergelijke
de nummers heb ik in wit en zwart maar gele heb ik niet gevonden
de decals over schilderen met mascol is ook een oplossing al blijft daar onder dan nog die lelijke kleur groen zitten

gr raf

ps was van jocadis
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Jurgen

Citaat van: reeves op 28 april 2015, 20:34:36 PM
Wou die stomer ook kopen, mailtje gestuurd, sorry u bent nog
geen klant bij ons, de lok is enkel voor reeds bestaande klanten :o,
Dus iser iemand die er eentje wil bestellen voor mij, die al klant is bij het spoor aub?

Groet Tom

Het verbaasd me dat je zo'n antwoord krijgt van hen.

Maar het maakt ook niet veel meer uit, ze zijn toch uitverkocht volgens hun website.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Beste Raf
Heb je geen hobbywinkel in de buurt? Ik weet zeker dat je dat groen gaat vinden tussen de militaire kleuren.
De loc herspuiten is natuurlijk een beter idee; je kan hem dan ook ineens goed "verbelgen"; onderdelen daarvoor heb je bij PB-Messing.
http://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/onderdelen/stoomlocomotieven


Voor de decals kan je terecht bij "Het Spoor", die hebben een vel met de juiste cijfers
http://www.spoorshop.be/index.php?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=decals&submit_search=Zoeken
Of anders vraag het aan die vriendelijke meneer waar je de tender van gekregen hebt  ;D ;)
En het voornaamste natuurlijk: documentatie!
Hier bijvoorbeeld:
http://traintamarre.tassignon.be/inventaire_H0/inventaire_H0_new.php?type=HLV#Type%2064
en er is altijd het internet natuurlijk!
Of je kan eens een echte gaan bezien bij de TSP, of in het komende treinmuseum (staat die daar eigenlijk?)


raf

ha ja dien vriendelijke meneer LOL
ja Hugo ik zal die websites eens bekijken
en of ik hem helemaal ga verbelgen ??? zal ik zien in oktober want nu is het boten en nog eens boten
en hier zit alleen olaerts in diepen beek of ik moet naar bergheyck
voor de rest is hier nie veul meer te vinden
ik woon zowat in een uithoekje van belgen land zo te zien
eventueel in hoeselt als het nog eens ruilbeurs is maar dan moet ik zien te ontsnappen aan de madam
want afspraak is afspraak en nu als ik iets plezants op een verkoop beurs zie moet ik da dus laten gaan hé
en als het courante modellen zijn is da nie erg maar als er dan van die speciallekes tussen zitten dan is het toch moeilijk om daar niet op te bieden

gr raf en hugo stuur die nummer door
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

stoom dome te veel en een verkeerde schoorsteen
als ik de roco en fleishman bekijk

volgens pb zit er nog een ding tussen de schoorsteen en de dome
dan links zit zo een dik ding voor aan en dat moet naar achter
pfhhhhhhhhhh en dat is dan nog maar aan een kant

eens kijken of ik nog meer info vind
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Huugooke

Citaat van: raf op 29 april 2015, 19:00:59 PM
stoom dome te veel en een verkeerde schoorsteen
als ik de roco en fleishman bekijk

volgens pb zit er nog een ding tussen de schoorsteen en de dome
dan links zit zo een dik ding voor aan en dat moet naar achter
pfhhhhhhhhhh en dat is dan nog maar aan een kant

eens kijken of ik nog meer info vind
gr raf
daarom moet je je goed documenteren, er waren meer dan honderd van die gasten, en van verschillende oorsprong, er zal er wel één geweest zijn die op die van jou lijkt.

raf

Hugo ik ben volop foto's aan het bekijken maar das echt om zot te worden wat ze met die loco's gedaan hebben
der is nu eens geen het zelfde mijn gedacht
dan is het bij schepen gemakkelijker want een serie rompen die zijn allemaal gelijk en de verschillen zijn minimaal wat bovenbouw en wapens betreft

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rixke rail

#2592
Over het verbelgischen van de p8 heb ik ooit wat proza bijeen geschreven : HIER.
De foto's waren echter verdwenen.
Deze staan DAAR.
Photobucket smijt de foto's echter helemaal door elkaar  :o :-\ !
Joost mag weten waarom ...  >:(
Bij interesse, wil ik ze wel even proberen terug te sorteren in het oorspronkelijke artikel ...  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

raf

Hallo eric

als je aub dat zou willen doen want dat is een mooi verslag om het zelfde bij mijn loc te gaan doen
jij bent wel van een ander merk uitgegaan.
marklin heeft 2 stoom domen en dus eentje te veel

dan die cilinder en dat soort compressor ding zit er ook te veel aan
alleen je meestal linker kanten van loco's en haast nooit de rechter kant

dus stoom dome eerst verwijderen (de voorste )
dan de schoorsteen aan passen
dan staat daar nog een stukje tussen de schoorsteen en de dome
pfhhhh nie gemakkelijk maar jij hebt het kunnen doen dus het moet lukken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ACFI

Raf,

Als je de P8 (64.169) van PFT nabouwt kan je de dom laten.

Maar ook de NMBS had een (1) exemplaar met 2de dom, de 64.149.

Ik heb hier mijn literatuur niet bij de hand maar heb wel bij de zuiderburen een opmerking over de 2de dom gevonden van Patrick: http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,7086.msg61470.html#msg61470. Op Traintamarre staat er ook een foto van de Fleischmann versie van 64.149.

De pukkel achter de schouw is de dynamo, een toevoeging van de DB. Begin jaren zestig hadden de belgische stomers ook elentriek aan boord maar de dynamo stond op een andere plaats.

ACFI