Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

OlivierV

Flyers en affiches binnen steken noemen ze dat...

Marklin M2 AB in het groen voor trek duw met diesel, kom je ook niet zo vaak in het wild tegen en al zeker niet voor een normale prijs.


Ook voor een appel en een ei, allez, pakt 2 eieren. Ik denk dat ik al een mooie TP V autoslaaptrein kan samenstellen nu.


Zo kan het wel weer eventjes met aankopen van rollend materiaal.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

van die wagons autoslaaptreinen daar zocht ik er nog van (ook zonder verpakking)

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 januari 2015, 12:20:44 PM
van die wagons autoslaaptreinen daar zocht ik er nog van (ook zonder verpakking)

Groeten Peter ;)
Alles wat ik kocht was met OVP behalve dat CFL wagentje. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

met die OVP zijde toch niets, ligt toch maar in de weg  ;)

OlivierV

Citaat van: loebaske op 24 januari 2015, 12:33:39 PM
met die OVP zijde toch niets, ligt toch maar in de weg  ;)
Ik kan niet alles op mijn baan zetten Eric en wetende dat ik ooit nog wel eens het ouderlijk huis zal verlaten is het goed dat ik van bijna alles een originele doos of voor de enkele wagens zonder originele verpakking dan toch een vervangverpakking heb. Zo kan ik alles veilig in een doos steken en dan veilig transporteren.

Sommigen scheppen geen waarde aan een originele doos, ik wel, het bewaart makkelijk (stapelt mooi in een kast op, ook van datgene dat op de baan staat).

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 24 januari 2015, 13:05:45 PM
ook van datgene dat op de baan staat).

Vandaar de niet te overziene stapel lege dozen die op mijn zolder staat..! 8)

;)

ceuleer

Citaat van: OlivierV op 24 januari 2015, 13:05:45 PM
Sommigen scheppen geen waarde aan een originele doos, ik wel, het bewaart makkelijk (stapelt mooi in een kast op, ook van datgene dat op de baan staat)

Ik koop niks zonder OVP.
Als je dan eens een "miskoop" doet, en je wil die terug verkopen, dat is de waarde toch hoger wanneer alles compleet is met de doos en bijgeleverde papieren.

grz,
Gunter

OlivierV

Citaat van: ceuleer op 24 januari 2015, 14:18:00 PM
Citaat van: OlivierV op 24 januari 2015, 13:05:45 PM
Sommigen scheppen geen waarde aan een originele doos, ik wel, het bewaart makkelijk (stapelt mooi in een kast op, ook van datgene dat op de baan staat)

Ik koop niks zonder OVP.
Als je dan eens een "miskoop" doet, en je wil die terug verkopen, dat is de waarde toch hoger wanneer alles compleet is met de doos en bijgeleverde papieren.

grz,
Gunter
Ik heel zelden, de wagentjes zonder originele doos kan ik op mijn 1, maximaal 2 handen tellen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

#2213
Met OVP bedoel ik wagens en niet lok's, die dozen hou ik wel...

Olivier, het probleem is dat ik na samenstellen die wagens niet meer in de OVP krijg zonder beschadiging van onderdelen, als ik die al dan niet in de OVP moet steken blijf er niet veel over van die OVP, snoeien in die isomo  ;) ;)
een zak je met onderdelen is al lang leeg, dat briefke die er bij steekt is zinloos want het is reeds aangebracht aan de wagen en soms meer dan op het briefke!!!
Al vaker meegemaakt dat in die OVP niet alle onderdelen zitten en dus kan nabestellen of putten uit men voorraad reserve onderdelen...

Al men wagons gaan in plastiek koffers als (bijna) volledige rams, elke koffer is anders en samengesteld volgens de wagons die er in thuis horen,  langs de buitenkant komt er een kleeftekst met wat er precies in de koffer zit.

Ik koop ook zonder OVP, wagons in OVP koop ik als die niet voorzien zijn van onderdelen, als alle onderdelen aanwezig zijn op de wagens, waarom meer moeten betalen voor wat rommel...natuurlijk is dat ieder zijn keus en goesting.

centauri167

Hé Eric, heb je soms geen foto van hoe je ze opbergt ?

Ben momenteel aan het zien of een wapenkoffer een mogelijkheid is om treinsamenstellingen op te bergen en vervoeren. Is 1m lang, volledig beschermd met mousse en er kunnen er makkelijk 2 boven elkaar. Moet gewoon nog eens goed testen of er niets verschuift want dat is natuurlijk niet de bedoeling, daarvoor moet ik eens zitten zoeken achter mijn oude treintjes, moest het mis gaan is dat geen probleem.

loebaske

Ga zeker eens een foto posten, weet just niet waar die foto ergens zit, elke koffer is aangepast aan het rollend materiaal, je kan bvb geen graanwagons in een colli koffer steken, is allemaal een beetje snijden en uit passen...

loebaske

Heb het gevonden....

Dat is wel het simpele, omdat er aan de colli wagens niet veel kapot kan gaan, bij rongen wagons of coils is dat wat anders...





en dit is men fly-case voor men loc's te transporteren, iedere loc staat met zijn wielen op de bescherming, kan dus die koffer enkele maanden rechtop laten staan, vraag allemaal een beetje werk, nadien heb je er plezier aan...
in zo een koffer komen 3 lagen, bijna goed om +/- 30 loc te transporteren, zoals je merk op de foto effe met een stift het reeks nr aangeduid, is weer het zelfde...iedere machien heeft zijn plaats..


centauri167

Slim gedaan !

Maar kunnen die colli wagens niet tegen elkaar botsen en de koppelingen beschadigen of zitten ze zo vast dat ze blijven zitten ?

bekie

Ik denk het niet, op voorwaarde dat de doos zacht wordt behandeld. Die piepschuimen stukken houden ze sel op hun plaats. Je kan er natuurlijk nog stukjes mousse tussen steken, dat is nog veiliger. Heb ook zo'n systeem, maar ik zet alles rechtop. Je draagt die plastic boxen toch horizontaal. Dure maar wel stevige en ook met mousse zacht aan te drukken en te veiligen zijn sorry voor de reclame Really Usefull Boxes of een afleiding (ik dus niet namaak zeggen) ervan. Voor de locs en stammen ziet me een wapenkoffer of iets gelijkaardigs wel een goede oplossing. Je kan die zelf mooi uitsnijden uit mousse of piepschuim.
 

centauri167

Heb ook al zitten denken aan de boxen van really useful boxes, heb er hier toch al tientallen van voor andere doeleinden en ben er zeer tevreden over.
Persoonlijk dacht ik aan die van 18L maar ik ga eerst die wapenkoffer eens een kans geven, zou ook een stuk goedkoper uitvallen daar ik die voor een goede prijs kan kopen, ze zeer stevig zijn en een slot hebben en ik hoop dat er geen werk meer aan is als de noppenkussens van mousse de treinen op zijn plaats houden.