Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

rixke rail

Nummering van de krachtvoertuigen sinds 01/01/1971.
Er zijn sowieso geen "5" of "6" meer, ach ja de "57".  :-\
Dus moeten ze wel "7"'s inzetten als baandiesels (HLD), alhoewel ze eigenlijk zware rangeerlocs (HLR) zijn.
Waar wacht de NMBS op om een reeks 50 of 58 aan te kopen (of te huren) ???
Een ezeltje dat geld sch**** ?  :-[
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OlivierV

Er zijn 77's te veel Rixke. ;) (omdat het goederenverkeer meer geprivatiseerd gebeurd).
Verbeter mij maar indien ik onzin uitkraam.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 januari 2015, 23:23:26 PM

Verbeter mij maar indien ik onzin uitkraam.
daar gaan wij niet aan beginnen ! Crisis heeft toegeslagen en veel privé-operatoren hebben ervoor gezorgd de de Belg. Spoorwegen veel loc's op overschot hadden, vandaar die vele schrappingen van meerdere reeksen !

Brossel

Citaat van: OlivierV op 09 januari 2015, 23:23:26 PM
Er zijn 77's te veel Rixke. ;) (omdat het goederenverkeer meer geprivatiseerd gebeurd).
Verbeter mij maar indien ik onzin uitkraam.

Nou...ik denk dat de grootste impact niet komt door het meer geprivatiseerd gebeuren van het goederenvervoer.
Ik heb zelf eerder het idee dat er sterk sprake is van een afname van het goederenverkeer.
Veel is te wijten aan de economische malaise in de staalcrisis sinds 2008.
Waar is het goederenvervoer gebleven rond Luik en Charleroi nu de staalsector daar op zijn gat ligt.
Niet alleen het talrijke vervoer van en naar de hoogovens maar ook veel industriële bedieningen bestaan niet meer.
Monceau is gesloten als vorming. Kinkempois grotendeels al opgebroken. Een triest beeld voor de eens zo florerende industrie.
Daar waar de stelplaatsen Charleroi en Kinkempois dagenlijks grote aantallen 77-ers bezig hield, volstaan nu handjes vol.
De rest is daar niet meer nodig..

Maar nu dwalen we wel heel ver af van het topic 'uw nieuwste aanwinst'....
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

bekie

CiteerGunter, je kan beter dichter bij huis kijken.   ;)

Even opmerken dat de eerst aangehaalde firma pal op de grens ligt aan de Duitse zijde in de Oostkantons. Vandaar ook de goedkopere portkosten. Ooit eens een Vlaanderen Vakantieland reportage gezien.
 

centauri167

Citaat van: bekie op 10 januari 2015, 05:20:27 AM
CiteerGunter, je kan beter dichter bij huis kijken.   ;)

Even opmerken dat de eerst aangehaalde firma pal op de grens ligt aan de Duitse zijde in de Oostkantons. Vandaar ook de goedkopere portkosten. Ooit eens een Vlaanderen Vakantieland reportage gezien.

Ja, ben er al geregeld geweest, maar wist voor die reportage niet dat al die winkels aan één familie behoorde, ze hebben goed geboerd.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

dani

vandaan nog maar eens bij CC Rails langs geweest... hebben een hele grote partijj wagonnen binnen gekregen , meest zonder OVP maar dan ook aan dumping prijzen.   
Kon me niet inhouden...

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17326.msg289470.html#msg289470   (om geen dubbleposts te maken)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Vanmorgen gaan halen bij Tufken
De LSM 1181 gelimiteerde reeks.
Super mooi model, nu nog decoder plaatsen



Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: Peter op 11 januari 2015, 14:12:11 PM
Vanmorgen gaan halen bij Tufken
De LSM 1181 gelimiteerde reeks.
Super mooi model, nu nog decoder plaatsen




Toevallig, heb mijn roco er ook gehaald vanmorgen.  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Johnnytrein

Volgens mij zitten hier rijke mensen op het forum, ik kan met moeite de MSM actie volgen als gepensioneerde.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Huugooke

Citaat van: Johnnytrein op 11 januari 2015, 15:12:30 PM
Volgens mij zitten hier rijke mensen op het forum, ik kan met moeite de MSM actie volgen als gepensioneerde.
Merk je dat nu pas?  ;)
Zelf ga ik de MSM in de krantenwinkel lezen. Maar tegenwoordig pakken ze die in plastic in. :(

dani

wat is rijk ?
Als je hard werkt en geld verdient ben je tegenwoordig blijkbaar een gewild doelwit.  (zie topic over gemiddeld loon van de belgen).

Ik begrijp dat sommigen het moeilijker hebben door omstandigheden bujiten hun wil om , maar anderzijds brengt "spaargeld" in deze tijden toch niks meer op. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: Huugooke op 11 januari 2015, 22:09:04 PM
Zelf ga ik de MSM in de krantenwinkel lezen. Maar tegenwoordig pakken ze die in plastic in. :(
je mag hem hier komen lezen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.