Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter

hoewel ik een foutje vond, de randen van je wagons zijn nauwelijk, eigenlijk helemaal niet gedeukt,eigenlijk nog nagelnieuw ? :-\

GVL

Klopt. Ben er nog niet in geslaagd om dit enigszins overtuigend na te bootsen. Beter geen detail dan een minder goed uitgevoerd detail. Maar ik blijf oefenen ...

loebaske

de randen van zo wagons kan je eenvoudig verouderen, met de soldeerbout langs de binnen kant opwarmen en die plooien mooi naar buiten, op die manier kan je ook blutsen maken ....

reeves

Nieuwe aanwinsten van Kerstdag







Groet Tom

doomslu

Ikke een beetje jaloers. Mooi, Tom.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

Waar heb je die 5142 op de kop kunnen tikken Tom?
Daar zoek ik nu al zolang naar.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

reeves

5km van m'n deur :o, een collega modelspoorder had een lot gekocht met bepaalde stukken die hij niet wou, deze heb ik dan maar gekocht van hem, een vraagje over het kleine bruine wagonnetje, is dit een werkwagentje? kan iemand zeggen waarvoor dit gebruikt werd?

59erke

zijn dat niet van die wagentjes die vroeger jaren door de dienst Baan gebruikt werden bij spoorwerken ?
Ik meen zelfs dat de wagentjes ook dienst deden als barak op rangeeremplacementen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

rixke rail

Citaat van: thor op 30 december 2014, 19:06:05 PM
Waar heb je die 5142 op de kop kunnen tikken Tom?
Daar zoek ik nu al zolang naar.....

Nog steeds te koop bij Musée Ferroviaire de Kinkempois  (?):
HIER
Klik op "Exclusivité Mehano"
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Johnnytrein

Tom, dat bruine wagonnetje is een metalen pakwagon. Deze werd ooit in de jaren 80 van vorige eeuw uitgebracht miniatuur in verschillende versie's  door het ter ziele gegane Dacker uit Antwerpen. Deze werden in schaal 1/1 omgebouwd tot o a wagons om aan de bovenleiding te werken. Later werden deze miniatuur uitvoeringen uit gebracht door SPRIM hobby die destijds de mallen van Dacker had overgenomen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

doomslu

(tussen haakjes: pakwagen is Duits - foei -; in 't Nederlands: bagagewagen; wagon is Frans)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

De pakwagens ;)  (bagagewagens of werkwagens  enz komen binnen afzienbare tijd op de markt door Goovers. Ze staan in elk geval op de website van David als toekomstig projekt.
De dacker wagens waren mooie, maar grof afgewerkte bouwsets. Je had een paar setjes van Paul Bellon nodig om ze echt fijn af te werkens (Buffers, handgrepen, zijdelingse treden en eventueel de werkplatforms voor de bovenleidingswagens. Als ik me goed herinner waren er 7 verschillende versies. (heb nog ergens het bouwplan met de volledige uitleg)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 31 december 2014, 08:53:04 AM
wagon is Frans)
en Engels; GB : bakermat (van het ontstaan) van de loc's en spoorwegen !

GroetenPeter ;)

bekie

 

Peter

Pakwagen of bagagewagen of werkwagen.
Het blijft tenslotte dezelfde wagen, zie maar op onderstaande handleiding van Dacker  ;) ;) ;)

Met vriendelijke groeten
Peter