Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 26 oktober 2014, 01:21:21 AM
Vermogen reeks HLD 62/63 ?
Trekkracht van deze locs   'in 't echt"  ?
Hoeveel volle kolenwagens kan/kon zo'n 62er in heuvelachtig terrein voortsleuren ?

een 59,60 en een 51 trokken in verleden 22 fals richting Ruien, eigenlijk nooit een 62 voor zien staan !
Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 oktober 2014, 12:04:29 PM
Citaat van: Herwig op 26 oktober 2014, 01:21:21 AM
Vermogen reeks HLD 62/63 ?
Trekkracht van deze locs   'in 't echt"  ?
Hoeveel volle kolenwagens kan/kon zo'n 62er in heuvelachtig terrein voortsleuren ?

een 59,60 en een 51 trokken in verleden 22 fals richting Ruien, eigenlijk nooit een 62 voor zien staan !
Groeten Peter ;)
Het zijn Fbl wagens op de foto ;) Of het klopt weet ik niet, maar het staat wel mooi.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ems

Citaat van: OlivierV op 28 oktober 2014, 09:01:57 AM
Het zijn Fbl wagens op de foto ;) Of het klopt weet ik niet, maar het staat wel mooi.
Klopt, met een enkele Fals ertussendoor (net als de Cokestreinen tussen Alsdorf en Belval); Normaal wordt deze trein getrokken door een reeks 55 / CFL18; een enkele keer door een CFL 16.
Groet, Edwin

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ems op 28 oktober 2014, 09:17:42 AM

Klopt, met een enkele Fals ertussendoor (net als de Cokestreinen tussen Alsdorf en Belval); Normaal wordt deze trein getrokken door een reeks 55 / CFL18; een enkele keer door een CFL 16.
http://www.flickr.com/photos/41957849@N07/5014894191

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter


ceuleer

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 oktober 2014, 09:41:13 AM
https://www.youtube.com/watch?v=8vr7-VQAx0w andere wagons ook toegevoegd https://www.youtube.com/watch?v=8vr7-VQAx0w filmpje van dezelfde auteur  :)
Groeten Peter ;)

In die tijd waren de treinen precies veel hoger.....  ;D ;D ;D

D_Loc

Die meeste Fals in de cokestreinen waren (volgens mij) van een veel langer type dan die in model te krijgen zijn.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

ik las o.a Belg.(misschien ook wel Luxemb)en Duitse Fals 167(met die bollen) en andere (bij roco Duitse verkrijgbaar) maar met de verkeerde draaistellen en wat ouder, de Marklins daarentegen zijn van tijdstip iets juister maar in de Belg zitten nogal wat fouten, details a la Marklin, verkeerde ronde buffers !


59erke

Voor mijn collectie 59'ers

De 5950 van Roco, weliswaar zonder onderkast. Hoop deze nog te vinden, iemand toevallig eentje liggen ?



Bedoeling is om met deze lok mijn eerste ombouwprojectje te starten. Ik ga simpel beginnen en proberen deze variant te maken.



Nog juist de groene kleur van de Roco vinden, bedoeling is de voorkant te laten hoe hij is en enkel de zijkanten te bewerken
De nummering gaat ook blijven bij gebrek aan goede decals

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Huugooke

bedoel je die grote gele cijfers? Kan je krijgen van mij.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Kautenbach

hey Edwin,

cool, mooie sleep met fraaie loc !! k zie het nu pas (vast weer teveeel biertjes op onder mn ambt ;D ;D)

Huugooke

Citaat van: 59erke op 01 november 2014, 20:07:45 PM
idd Hugo die bedoel ik
-weet dan eens te zeggen welke cijfers je wil (want heel dat blad krijgde nie zenne  ;D ;D )
-en naar waar ik ze moet sturen (pm)
-zal ook eens kijken naar die kast, ik dacht dat hier nog een "overblijfsel" lag... ergens.. maar waar..

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan