Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

tsjoektsjoek

.... was ik vergeten te vermelden maar het objectlocatie is Mortsel.

     
     
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

ward

Nieuwste aanwinsten van vandaag 







En een specialleke, ROB-tv was er aan het filmen met prijsvragen.. Deze gaat smaken  ;D ;D



Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Mijn nieuwste aanwinst is kapot.

Ik zeg niet wat, want dan weten jullie meteen ook waar het gekocht is en ik wil afwachten op de verdere afhandeling om het probleem op te lossen. Ongetwijfeld zal dit goed aflopen, maar ik heb er toch weer extra geloop mee.  >:(

Het probleem kan ik wel vertellen, 1 draaistel heeft geen wielen en het andere zat los bij de onderdelen. Bleek dat een pinnetje om het draaistel vast te klikken is afgebroken!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

jb

Hier nieuw in huis: 6322 + 3 setjes bijhorende wagon. 2 setjes tads vbv. 3 piko esso ketelwagens.  En nog wat niet belgisch spul

Peter

Een van mijn nieuwste aanwinsten gisteren: 2 sets met Tads wagens van VBV. En nu maar wachten op de gewone bruine versie. Het zijn toch supermooie  wagens.
Proficiat VBV
Voorts verschillende kleinigheden gekocht (Cirkezaagjes van Proxxon, slepers voor M2 van Mä,  landschapsmateriaal van Langmesser en een overwegkabine van C-Traccs





Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Citaat van: Jurgen op 18 oktober 2014, 19:16:23 PM
Mijn nieuwste aanwinst is kapot.

Ik zeg niet wat, want dan weten jullie meteen ook waar het gekocht is en ik wil afwachten op de verdere afhandeling om het probleem op te lossen. Ongetwijfeld zal dit goed aflopen, maar ik heb er toch weer extra geloop mee.  >:(

Het probleem kan ik wel vertellen, 1 draaistel heeft geen wielen en het andere zat los bij de onderdelen. Bleek dat een pinnetje om het draaistel vast te klikken is afgebroken!

Breakske gekocht ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Jurgen

Citaat van: krispy op 19 oktober 2014, 13:39:46 PM
Citaat van: Jurgen op 18 oktober 2014, 19:16:23 PM
Mijn nieuwste aanwinst is kapot.

Ik zeg niet wat, want dan weten jullie meteen ook waar het gekocht is en ik wil afwachten op de verdere afhandeling om het probleem op te lossen. Ongetwijfeld zal dit goed aflopen, maar ik heb er toch weer extra geloop mee.  >:(

Het probleem kan ik wel vertellen, 1 draaistel heeft geen wielen en het andere zat los bij de onderdelen. Bleek dat een pinnetje om het draaistel vast te klikken is afgebroken!

Breakske gekocht ?

Nope, andere handelaar, ander model! 't Waren Tads.  ;)

Ik zal nog eens terug moeten want alle sets waren uitverkocht. Wat ze nog mee hadden was allemaal besteld dus wou ik niet mee nemen, want men zocht wel naar een oplossing. Men zat er ook verveeld mee.

Het setje is ondertussen wel afgegeven, maar ik zal dus nog eens terug moeten gaan om een nieuwe af te halen. Dat zal iets voor een andere beurs worden, de winkel is net iets te ver weg om zomaar even op en af te rijden.

Maar geen probleem dus, we komen er wel uit!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Als het goed is, sturen ze je dat gewoon op met de post.

Service is geen onbekend woord daar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Hier mijn  nieuwe aanwinsten van de beurs  :D

De 6322 met bijhorende wagons.
Enigste minpuntje dat ik aan de 6322 zie is dat van een draaistel er één wiel is dat net boven de rails zweeft. Als je de loc daar wat beweegt lijkt die op die plaats niet helemaal stabiel.  Hij stottert ook een beetje tijdens het vertrekken en durft al eens stil te vallen aan lage snelheid, terwijl mijn andere locs echt kruipen op hetzelfde stuk.
Kan dit te maken hebben omdat de loc nog niet is ingereden? 10 minuten elke kant op en niet te snel dacht ik?
Dat is iets om van de week eens te doen en terwijl ook eens naar het zwevende wiel kijken en eventueel een foto van nemen.





Een Mehano 77 serie, DC digitaal:




OlivierV

't Wordt wel een beetje druk op je module he Stieven!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 19 oktober 2014, 22:16:03 PM
't Wordt wel een beetje druk op je module he Stieven!
Dat vraagt voor een uitbreiding van een module of 2-3  ;)  ;D .
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

ERVIN

10 minuutjes inrijden?? Het inrijden is hier meerdere uren. ;)

Die zwevende wielen is blijkbaar een beetje een ziekte bij B-Models , ook de 55ers hebben daar wel eens last van. ???

PeterC

Citaat van: ERVIN op 19 oktober 2014, 22:36:38 PM
10 minuutjes inrijden?? Het inrijden is hier meerdere uren. ;)

Die mening ben ik ook toegedaan: na een uurtje 'rondjes rijden' gaat alles al veel soepeler.
In mijn geval ruim ik alles van de baan; zet de wissels zodat er op een groot hondebeen kan worden gereden en af en toe eens de snelheid aanpassen.  Een uurtje vooruit, een uurtje achteruit.  En dan olie!

Ondertussen modelbouwen  :)

Groetjes, Peter


ward

Niet te vergeten.. Inrijden zonder belasting, ik doe het ongeveer een half uur - 45 min per rijrichting.
Meestal niet superveel verschil, maar ooit een loc die gelijk moeite had te rijden (ging hard in schokken..)
Na een uur elke kant inrijden was het weg.. Nog nooit gehad, zeker niet dat het zo lang moest maar vooral tevreden dat het zo opgelost was..

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

oebr

#1844
oei, dat belooft, heb nog geen enkele 55 ingereden (zelfs geen Maerklin)...
Zal die rollenbank toch echt eens moeten beginnen gebruiken...

Enfin, het ging hier over nieuwe aanwinsten... Heb bij VBV een iets oudere blauwe 5510 mogen afhalen - en meteen ook een mooi boek over 55ers bij de buren van Nicolas gescoord (even in verband met de kleurendiscussie: in dit boek staat de 5529 mooi in 2 tinten blauw afgedrukt, blijkbaar heeft de NMBS ergens eind jaren '90 toch gekozen voor een ander verfje... en wij maar discuteren over lichtinval...)

en deze foto wil ik jullie niet onthouden:



(die 23 is voor de foto even op de Vennbahn beland, die boom staat daar echt wel juist hoor  :D )


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992