Nu in MSM 225: TEST: Märklin/Trix CFL Cargo Class 66 * Arnold set HNS 4382
Hoi Jacques,De kit van de cockerill van Mfal is te koop geweest. Het was echter geen succes (prijs was tamelijk hoog), was tevens te koop als kit,half gebouwd dwz onderstel afgewerkt en de rest zelf te bouwen of volledig afgewerkt te koop. Echter er is maar 1 ex. verkocht geweest nl. aan ikke !! Het project is toen stopgezet. Het was nogtans een prachtige kit met goede rij-eigenschappen. De powerpack heb ik echter in de wagon gebouwd vanwege de te beperkte ruimte in de loc, geen plaats genoeg. Van de bouw had ik toen een reportage gemaakt voor msm.Mfal maakt trouwens prachtige locs maar meestal Italiaanse. Daniele Luzzietti van Mfal, sympathieke kerel trouwens, is mij komen op- zoeken tijdens de beurs in Leuven, heeft mij toen de locs van het YouTube filmpje meegebracht. Deze hebben nu een plekje in mijn vitrine en soms op de baan.https://www.youtube.com/watch?v=GewbZVo5A5UOp de foto hierbeneden rechts het lokje met wagon/met powerpack, links en midden de 2 acteurs van het filmpje, in deze lokjes zit enkel een decoder.IMG_20211120_111309 by rudi nelissen, on Flickr
Citaat van: Jacques D op 10 november 2021, 15:55:34 pmVandaag ontvangen: Kit Cockerill van pb-Messing Modelbouw. Als hij klaar is, zou hij er zo moeten uitzien:Deel zeker de bouwervaring, ben voornamelijk geïnteresseerd of er plaats is voor decoder + power pack
Vandaag ontvangen: Kit Cockerill van pb-Messing Modelbouw. Als hij klaar is, zou hij er zo moeten uitzien:
Kun je niet een wagon voorzien net achter de locotractor waar je een powerpak in kwijtgeraakt ? Moet je natuurlijk steeds met de zelfde wagon werken die juist achter de lok komt. Mvg755philippe
De powerpack heb ik echter in de wagon gebouwd vanwege de te beperkte ruimte in de loc, geen plaats genoeg.
Jacques,Die Walschaert gear in elkaar zetten zal wel lukken, hier moet je gewoon rustig je tijd voor nemen.Misschien kan volgende link je nog van nut zijn :http://www.modelrailroading.nl/Projects/NGG16/Pages/Ch04%20Valve%20gear%201.htmlIk blijf je volgen
Hallo,Heeft Mfal een website? Ik vind nergens iets terug.Alvast bedankt.
Eric Binamé is er in geslaagd een Esu decoder en powerpack te plaatsen in de Cockerill van pb.Hij is wel Frans talig dus als je hem een mail doet in het Frans hé. Eric Binamé <eric[at]train-tram[dot]be>Groetjes,Paul