Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

cv waarden

Gestart door sloefken, 28 januari 2011, 06:26:56 AM

sloefken

Beste modelspoorfanaten, ik ben al een tijdje analoog aan het rondbollen, toch heb ik ook een digitale centrale, nl de twin-center van fleisschmann. Nu heb ik deze terug van onder het stof gehaald, en ben ik bezig met mijn machines om te bouwen. Nu mijn vraag, kan me iemand de cv waarden bezorgen om een dcc decorder te programmeren? Wat ik al weet, dat cv1 het locnr is, en dat cv3 en 4 de optrek en afremsnelheid is. Voor de rest tast ik in het duister...
Wie weet hier het fijne van?
Spoorse groeten, Dirk.

Wanne

Hopelijk kan je hier wat meer over decoders vinden.
Om de cv-waarden voor je decoder te bepalen moet je eerst weten van welk merk en type je decoder is.

CV7 = Versienummer van je decoder.
CV8 = Fabrikant van de decoder.

mvg
Wanne

 

Brunel

Slechts een klein deel van de CV'tjes heeft een gestandaardiseerde functie en dan nog verschillen de instelwaarden per decoder. Staat dus in de handleidingen van je decoders. Als je die handleidingen niet (meer) hebt, dan vind je ze wel op de site van de betreffende fabrikant.

sloefken

Dank u voor de reacties, hier kan ik mee aan de slag...Als er nog vragen zijn, zal ik ze zeker stellen!
Mvg, Dirk