Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Topic volgen - het kan voortaan

Gestart door Wanne, 24 januari 2011, 19:01:54 PM

Wanne

Ben nog redelijk nieuw op dit forum,
Nu vroeg ik mij af of dat er een mogelijk bestond om bepaalde topics te volgen? Zodat ik een mail krijg wanneer er een nieuwe post wordt geplaatst.
bv: Op het Bnls-furm kan je bij topics een notificatie aanklikken.

Wanne
 

gjvdz

Ik heb het nog niet gezien maar ik ben er niet van op de hoogte.
Het zou wel intresant zijn.
Mvg Giel-Jan

Ludwig

Is hier spijtig genoeg niet mogelijk.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Wanne

Ok bedankt,

Wel spijtig, ik vind het namelijk een zeer handige functie.
Ondanks dat je soms bij heel actieve topic een overvolle mailbox krijgt, vind ik het zeer handig.
Is deze functie met een bepaalde reden weggelaten of gewoon niet aan gedacht?

Wanne
 

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Wanne
Is deze functie met een bepaalde reden weggelaten of gewoon niet aan gedacht?
Dat ga je aan de ontwikkelaars van de forumsoftware moeten vragen. Snitz dus [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Voor mij lijkt het niet echt een meerwaarde. Als je regelmatig komt kijken kan je toch alle nieuwe posts makkelijk zien?

Enkel indien je een dringende vraag hebt gesteld is het misschien leuk een berichtje te krijgen wanneer er reactie is, maar dan moet je wel eerst jouw mails bekijken! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

trainfreak

Mijn mail staat, als ik thuis ben, altijd open..
Op alle forums waar ik geabonneerd ben (en dat zijn er ondertussen een kleine 10) staat ingesteld dat ik mailtjes ontvang.

Je kan veel sneller reageren op bepaalde berichten, en je weet ook of je dringend een forum moet bezoeken of niet.
HGBTF bekijk ik een tiental keren per dag (net door die mailtjes), dit forum maar 3-4 keer...
Het krijgen van mails zal ook wel bijdragen aan het aantal berichten dat wordt gepost.

Spoorse groeten
Dimitri

Wanne

Kwam zojuist in de FAQ dit tegen.
Er staat in dat de notificatie-functie al op het forum aanwezig is?
Ik vermoed dat deze functie vroeger wel aan stond, maar dat een admin deze heeft afgezet? Kan dit, of vergis ik mij. [:)]

 

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Wanne

Kwam zojuist in de FAQ dit tegen.
Er staat in dat de notificatie-functie al op het forum aanwezig is?
Ik vermoed dat deze functie vroeger wel aan stond, maar dat een admin deze heeft afgezet? Kan dit, of vergis ik mij. [:)]

Ik denk dat dit gewoon niet mogelijk geweest is. De optie zal gewoon uit staat.
Uit de FAQ:
De eindbeheerder kan elke niveau van abonnenment aan- of uitzetten voor elke categorie/forum/onderwerp.
Spoorse groeten
Dimitri

Wanne

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Mijn mail staat, als ik thuis ben, altijd open..


Bij mij ook, telkens wanneer ik een mail aankrijg geeft het een geluid. Zo kan je vb: met je treinen bezig zijn en tegelijkertijd ook het forum volgen (als je PC in je treinkamer staat h?) [:p]

Zo... Ik hoop dat de administrators deze instelling willen wijzigen, als zij tenminste de bevoegdheid er voor hebben. [:)]

mvg
Wanne
 

just4fun

Ik zit daar echt niet op te wachten.
Als de formubeheerders deze functie activeren, dan hoop ik dat elke gebruiker individueel deze instelling naar wens kan activeren of niet.
Paul

trainfreak

citaat:
Geplaatst door just4fun

Ik zit daar echt niet op te wachten.
Als de formubeheerders deze functie activeren, dan hoop ik dat elke gebruiker individueel deze instelling naar wens kan activeren of niet.
Paul

Dat is net 1 van de pluspunten, je kan dat zelf instellen!
Maar de functie moet daarvoor natuurlijk wel aanwezig zijn!
Spoorse groeten
Dimitri

Gerolf

Ik heb net - bij wijze van test - dit deel van het forum "geactiveerd" voor mail-notificaties, en mezelf "ingeschreven" op dit topic.
Als er nu iemand eens iets zou antwoorden in dit draadje, dan kan ik zien of het werkt.

Er is wat bezorgdheid bij de admins dat deze functie de server te zwaar zou belasten. Dat gaan we moeten ondervinden, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eric


Gerolf

Bedankt, Eric. Het werkt.

Ik ga de notificatie-functie uitbreiden naar alle rubrieken, maar dat gaat eventjes duren. Er zijn nogal wat sub-fora op ons forum [;)]

EDIT (kwartiertje later): De notificatie-functie is actief voor alle rubrieken [^]
Opmerking: de admins kunnen alle "abonnementen" op rubrieken bekijken en eventueel schrappen. Met andere woorden: hou het rustig,  h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw