Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Plan tot sloop 6003

Gestart door Tobin, 15 januari 2011, 00:30:40 AM

trainfreak

Ik steun sinds dit jaar ook het TSP (lid van ODB), en ik deed al enkele reizen mee sinds midden 2005.

Fysiek helpen zie ik niet zitten; een uur rijden naar Schaarbeek, en een uur naar St-Ghislain.
Er zijn verenigingen die dichter zijn (SCM en SDP) die ook hulp kunnen gebruiken!
Spoorse groeten
Dimitri

Sicco

We moeten het TSP ook blijven steunen en zeker geen boycot of opzeggen van het abonnement, want dan verdwijnt er nog meer...

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we niet kritisch mogen zijn op deze wel erg knullige actie, waar de 6003 de dupe van is geworden.

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Bij een kapoote transmissie kan je er een na maken of een nieuwe plaatsen.

Nieuw gemaakte dingen moeten wel passen natuurlijk..
Verder zijn er veel dingen die men moeilijk nieuw kan maken voor ??n exemplaar te hebben.

Trouwens, je weet zelf alles blijkbaar zeer goed. Waarom steek je zelf niet de handen uit de mouwen bij een (spoor)vereniging?
Ze zullen je inbreng graag zien komen!


Ze hebben mijn soort mensen niet nodig.
Ze zijn me liever kwijt dan rijk.[V]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Sicco


vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door Sicco

Ruben. da's onzin!


Komaan, hoe kan ik beter zijn?
Ik ben gewoon een van de losers die verzot zijn op studies en ik hoe enorm veel van treinen.
Maat dat ik er iets van kan[?][?]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door Sicco

Ruben. da's onzin!


Komaan, hoe kan ik beter zijn?
Ik ben gewoon een van de losers die verzot zijn op studies en ik hoe enorm veel van treinen.
Maat dat ik er iets van kan[?][?]



Iedereen moet toch ergens beginnen. Waarom zou jij een loser zijn?
Er zullen nog wel studenten lid zijn van zo'n vereniging hoor.

Je zegt zelf zot te zijn van treinen, dat is volgens mij de enige vereiste om bij zo'n vereniging lid te worden. Als je jezelf dus wil lid maken, doe dat dan gewoon. Ze zullen er heus niet met je lachen, eerder met open armen ontvangen denk ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Inderdaad gewoon aanmelden.
En niet slecht bedoelt. Maar iemand die de loc aanveegt hebben ze ook nodig. En wie weet sleutel je over 10 jaar het hele motor blok open en dicht in 2 uur tijd.
Je begint simpel. En hoe meer JIJ wilt hoe meer er mogelijk is. (Alles natuurlijk wel op zijn tijd en na voldoende kennis te hebben opgedaan.)

Dus aanmelden bij de dichst bij zijnde club. NU
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mini-bs

Het grote probleem van elke museumspoorweg / toeristische spoorweg is een nijpend tekort aan vrijwilligers. En vooral aan vrijwilligers die een blijvend engagement willen nemen.
Zelfs de 'leuke' jobs als machinist of treinbegeleider zijn niet altijd evident invulbaar (zeker niet in het hoogseizoen), en mensen die hun zaterdag willen opofferen om de rijtuigen of loks schoon en toonbaar te maken zijn zeeeer welkom, als je tenminste op de trouw van die mensen kan rekenen.

DE CF3V is een goed voorbeeld van een waardevol initiatief waar liefhebbers van harte welkom zijn. Maar allicht geldt dat ook voor Maldegem en Baasrode bvb...
 

vanmiegroet

Ik help tweewekelijks bij de SDP, maar toch heb ik daar het gevoel dat ik daar niet nodig ben en zelfs een pottenkijker ben[V][:(]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

trainfreak

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik help tweewekelijks bij de SDP, maar toch heb ik daar het gevoel dat ik daar niet nodig ben en zelfs een pottenkijker ben[V][:(]


Om toch maar te antwoorden op je bericht, want er zijn zeker meerdere mogelijkheden:
-Ofwel ben je echt overbodig, maar die kans is zo goed als onbestaande; elke vereniging kan echt wel alle hulp gebruiken!
-Ofwel doe je je werk niet goed, waar ik ook aan twijfel, want anders meld je je niet aan als vrijwillig lid...
-Ofwel ligt het bij de groep die niet veel van jou als persoon moet weten.

Werk je trouwens al lang als vrijwilliger?
Ik het begin bekijkt men de mensen soms anders omdat men vaak niet weet wat de andere juist allemaal kan en het wel goed zal doen.
Men wil misschien gewoon controleren of je je werk wel goed doet?
Spoorse groeten
Dimitri

Sicco

Ach en het werkt natuurlijk gewoon ook wel eens niet he.... ik heb het ook ooit ??nmaal gehad dat het gewoon niet klikte... dat wil echt niet zeggen dat het nergens klikt.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Ach en het werkt natuurlijk gewoon ook wel eens niet he.... ik heb het ook ooit ??nmaal gehad dat het gewoon niet klikte... dat wil echt niet zeggen dat het nergens klikt.

Da's ook nog een optie ja..
Bij de SDP zitten nochtans veel jongeren, wat ook wel een pluspunt is!
Spoorse groeten
Dimitri