Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Laadinstallatie ballasttreinen

Gestart door ERVIN, 08 januari 2011, 18:50:33 PM

ERVIN

Ik kom ze hier regelmatig tegen in Mol, de ballasttreinen , maar waar worden die tremels eigenlijk beladen??
Heeft er misschien iemand foto's van zulk een laad-installatie , ik zou graag zo'n ballast laad-installatie willen bouwen in model , maar weet in de verste verte niet hoe zoiets eruit ziet.:I


B loc

Dag Erwin
Deze worden geladen in Quenast.
Zoek "Quenast" eens op bij google afbeeldingen.
Zie ook hier:
http://www.treinfoto2000.be/NMBS/quenast/loc%20van%20de%20maand.htm
 

Mattias

In Lessines ben ik ooit eens gaan zien bij een steengroeve. Daar is er een losinstallatie die over het spoor staat. Ik heb er slechts enkele foto's van...

Hopelijk ben je er iets mee [;)]







Deze aansluiting ligt vlak aan het station van Lessines (Lessen).
En vanuit het Antwerpse heb je een rechtstreekse treinverbinding (Kortrijk/Geraardsbergen). Misschien eens langsgaan...

Nog een prettig weekend aan allen! [;)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

itchy

Zo ziet het er vanuit de lucht uit. In de rechteronderhoek verdwijnt het spoor richting Tubeke/Tubize. De slagschaduwen van de installatie geven al een idee van de omvang.


citaat:
Geplaatst door B loc

Dag Erwin
Deze worden geladen in Quenast.
Zoek "Quenast" eens op bij google afbeeldingen.
Zie ook hier:
http://www.treinfoto2000.be/NMBS/quenast/loc%20van%20de%20maand.htm

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Waarvoor dank collega's , je kan er dus alle kanten mee uit h? , van h??l klein naar ontzettend groot.
Die steenslag " bergen " naast het spoor is een serieuse uitdaging , ik zal al maar wat extra grijze ballast gaan bij bestellen denk ik.[:I]

doomslu

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Waarvoor dank collega's , je kan er dus alle kanten mee uit h? , van h??l klein naar ontzettend groot.
Die steenslag " bergen " naast het spoor is een serieuse uitdaging , ik zal al maar wat extra grijze ballast gaan bij bestellen denk ik.[:I]

Ik zou er eerst maar wat "piepschuim" onder stoppen, Erwin. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Of een kegel uit dik papier maken. Houtlijm erop, en je hebt een "hoop" grind [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Nou, klein ken ik ze eigenlijk niet in Belgi?. Zowel Quenast als Lessines zijn gigantische complexen met enorme putten in het landschap van tientallen meters diep... en voorwaarde is natuurlijk dat het op of bij een berg is (waar dat gesteente ook voorkomt)...

ERVIN

Die kegel uit dik papier neem ik alvast mee , goed idee Gerolf.[;)]

@Sicco , ja lap, moet ik ook nog een berg gaan maken waar dat gesteente in voorkomt , die ga ik er maar "bij denken" hoor.[:I]

Sicco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Die kegel uit dik papier neem ik alvast mee , goed idee Gerolf.[;)]

@Sicco , ja lap, moet ik ook nog een berg gaan maken waar dat gesteente in voorkomt , die ga ik er maar "bij denken" hoor.[:I]



Ik bedacht me ineens dat het wel degelijk klein kan! Langs lijn 154 zijn twee laadpunten die beperkt van omvang zijn (met name die in Yvoir). Maarja, die berg moet je er inderdaad even bij denken [:D]

itchy

Of gewoon de laadinstallatie bouwen en de rest suggereren dmv een sprekende achtergrondfoto?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Fan51

Misschien heb je aan de volgende link ook iets, Erwin:

http://www.foudurail.org/belge/quenast1.html

De teksten zijn in 't Frans maar de foto's zijn universeel [;)]

Groeten

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

mini-bs

en aan:

http://www.foudurail.org/belge/zand1.html

Zandvliet in de haven nabij de MSC terminal.


let op de loco's die zo uit Mad Max weggelopen zijn...

img= www.foudurail.org/belge/photozandvliet/

Wie had dat gedacht dat de Thunderdome gewoon op rechteroever lag...

 

Sicco

Dat zijn kolen en erts [:D] Coole foto trouwens

Johan Poelmans

Stiekem vollenbak inspiratie aan het opdoen voor een zandoverslag ;)