power 4 Uhlenbrock

Gestart door eddy, 07 januari 2011, 21:36:36 PM

eddy

Dag allen,
heb 3 Uhlenbrock power 4 boosters voorzien voor mijn baan.Heb ze ook geprogrammeerd met ieder een verschillend module nummer.Een probleem in de handleiding staat onder CV 11 kunt u de tijd instellen waarna een kortsluiting de booster terug inschakeld.Van fabriekswijze staat deze waarde op 20,heb ze uitgelezen en staat inderdaad op deze waarde.Wanneer men nu een kortsluiting maakt op de sporen gaat de rode led knipperen(wat ook zo moet volgens de handleiding)maar na opheffing van de sluiting komt de booster niet automatisch(na de ingestelde tijd) terug in normaal bedrijf.
Iemand enig idee wat er fout is?
Alvast bedankt,groeten eddy

INFO

Eddy,

Welk digital systeem gebruik je, oftewel hoe zijn ze aangesloten.
1 Via Loconet
2 Via CDE
3 Via Marklin booster aansluiting.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

eddy

De boosters zijn via loco net aangesloten op de ib box.
groeten eddy

Johan Poelmans

Gaat je DCC centrale dan niet gewoon in noodstop? Dat is in ieder geval het default gedrag bij mijn IB Basic en 2 Power 4 boosters. Is er geen extra CV waarmee je dit default gedrag moet uitzetten, en vervolgens met CV 11 eventueel een tijd specifieert? Enfin, ik heb diagonaal over zoiets gelezen dacht ik...

Waarom heb je dit nodig trouwens? Naar mijn bescheiden mening moet bij een kortsluiting van 1 booster het hele DCC systeem (en dus ook koploper of een andere besturing) een noodstop krijgen: Enerzijds kan je kop staart aanrijdingen krijgen, als je trein net in het volgende blok zit, maar met zijn volledig gedetecteerde staart nog op een gedetecteerde wisselstraat staat of in een vorig blok. Anderzijds weet Koploper niet dat er een kring uit staat, en zit het programma vrolijk wissels om te zetten, onwetende dat er eigenlijk niks gebeurt, en gaat je volgende trein de verkeerde kant op.
 

ERVIN

Klopt Johan , als ik hier ergens een kortsluiting krijg , dan gaat alles op rood , koploper geeft dan een noodstop en mijn TC geeft op zijn display " kortsluiting" , de desbetreffende booster waar de korstluiting is ontstaan staat dan te knipperen en weet ik dat er in die sectie ergens iets gaande is.

INFO

citaat:
Geplaatst door eddy

De boosters zijn via loco net aangesloten op de ib box.
groeten eddy



Eddy, als je LNCV #3 van de power 4 de waarde 94 geeft, zal de Power 4 de kortsluiting netjes aan de centrale doorgeven en kun je als je de kortsluiting hebt verholpen alles weer aanzetten met het GO knopje op de centrale. Dat lijkt mij veel beter dan dat de booster dat zelfstandig doet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

eddy

Thanks Wim,
booster zo ingesteld,en alles werkt zoals beschreven in u laatste post.

groeten eddy