Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

iTrain

Gestart door marbut, 04 januari 2011, 21:02:21 PM

DelticPower

Hallo, op het befaamde internet staat een uitgebreide handleiding van I-Train 3.0. (pdf) Op het I-Trainforum staat ook een kleinere "stap voor stap" (pdf)  handleiding. Je moet je wel registreren alvorens er bij te kunnen.
Groeten Jan

ps Heb geprobeert ze hier als bijlage mee te posten, maar het bestand wordt niet geaccepteerd. Te groot.

Stieven76

Citaat van: DelticPower op 08 november 2014, 13:00:56 PM
Hallo, op het befaamde internet staat een uitgebreide handleiding van I-Train 3.0. (pdf) Op het I-Trainforum staat ook een kleinere "stap voor stap" (pdf)  handleiding. Je moet je wel registreren alvorens er bij te kunnen.
Groeten Jan

ps Heb geprobeert ze hier als bijlage mee te posten, maar het bestand wordt niet geaccepteerd. Te groot.

Jan, je kan hier geen bijlage posten. Die moet je ergens extern plaatsen en dan hier de link zetten. Moest je ze graag hier plaatsen, stuur ze dan maar door en ik zet hier een link.

loebaske

Daarnet "stap voor stap" afgeprint, is een stuk éénvoudiger dan gans die handleiding...
eens straks beginnen met men baan te tekenen, zal men werk hebben met 24 blokken...

Koen

Op volgende link kan je de handleiding downloaden:

https://www.dropbox.com/s/035nsutzzj43hwi/iTrain%203%20handleiding.pdf?dl=0

Ze is +/- 10MB groot.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Snobby Crash

Ben vandaag al bijna een hele dag met iTrain aan het proberen,
en ik moet zeggen dat dit toch wel een prachtig programma is hoor...

Wat me nog niet gelukt is, is om elke lok in een apart schermpje te krijgen...
Iemand een tip ?

Thanks,

Geert

loebaske

#20
Geert, ik heb een mapje aangemaakt " iTloc" en heb daar eerst al men locs ingezet die ik in men bezit had (grootmodel foto's ) en dan heb ik die ingebracht in iTrain

Koen, in de sein beelden heb ik alle mogelijke standen gevonden, dat zie je maar pas als je het sein een definitie geeft..

C.B.

Inderdaad , in de eigenschappen van het sein kun je meerdere seinbeelden selecteren van het desbetreffende sein , en deze wordt dan ook getoond in het schakelbord bij het rijden.
Ik spreek nu wel voor de SBB seinen , maar zal ook zo zijn bij de Belgische seinen.

Het is wel zo dat alle seinen voor België er inderdaad nog niet opstaan , ik denk dan aan bv. de vereenvoudigde seinen , symbolen van tegenspoorsein , enz ... (ik dacht de kleine stopseinen zou voor binnenkort zijn alsook de Franse seinen.

Rangeringen zou voor binnenkort zijn (een bezet spoor binnenrijden met een lok gaat nu nog niet)
Voor de rest , als je er eenmaal mee weg bent met iTrain , is het een goed software pakket dat met de meeste hardware overweg kan (mag wel want is betalend  :) )

Groetjes.
Claudio.

Koen

@Eric,

Mogelijk hebben ze dit dan aangepast. Ik heb met hen een half jaar geleden telefonisch contact gehad. Toen was men beperkt tot de de 4 basis seinbeelden.
Is het ook mogelijk om snelheidsseinen en balken te definiëren?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske

Men snelheidssein stuur ik gewoon mee aan volgens het seinbeeld, heb er toch maar 2 en de snelheid is steeds het zelfde net zoals de balken,
ook de seinbeelden hou ik simpel, groen-rood en 2x geel als het over B seinen gaat, kan natuurlijk ook de witte smd led mee gebruiken maar
doe dit niet, veel merken zelf niet eens dat er werkende seinen op de baan staan  ;) ;)

Snobby Crash

Hey !

IK heb me dan iTrain aangeschaft, na er enkele weken mee aan het te testen zijn.

Heb wel een vraagje...

Het lukt me niet om met mijn iPhone iTrain te besturen....
Heb de applicatie gedownload, maar ik kan geen verbinding maken met mijn pc...

In de handleiding staat dat je bij je iPhone in de instellingen het IP adres moet zetten...
Maar welk ip adres is dit ??? tevens moet je een poort invullen... ook onbekend voor mij....

Weet er iemand hoe je deze app aan het werk krijgt ? Mij lukt het alsnog niet...
Heb ook al op het forum van iTrain gelezen, maar kan er ook niet echt iets bruikbaars terugvinden...

Bedankt !

Geert

Stieven76

Ik weet niets van itrain maar ik vermoed dat je in je iphone app het ip adres van je pc waar itrain op draait moet ingeven. De poort kan je dikwijls kiezen, je moet eens zien in itrain of je daar nergens je poort kan instellen.

CiteerBefore starting the App you have to configure the network settings in the Preferences of the device (so not in the App itself). You have to supply the name or IP address of the iTrain Server. You can easily find the server address on the iTrain application at the bottom of the main window when double-clicking on the Clients icon. See the iTrain manual for more details.

Ip adres niet in de app zelf maar eerder op je toestel ingeven.

PietB

Hoi Geert, ik denk dat je de server versie van iTrain nodig hebt om met de App te kunnen werken.
Een stukje tekst van deze site: http://berros.eu/en/itrain/remoteapp.php

The iTrain remote is a universal App for the iPhone, iPad and iPod touch (iOS 5 or higher) to control your locomotives. It connects as a client to iTrain 3.1 Pro in Server mode and cannot be used on itself.


grt Piet.

Snobby Crash

Piet,

wat bedoelen ze dan met de server mode of versie...
Ik heb me iTrain aangekocht de hoogste versie, en ik heb vandaag
de licentiecode gekregen. Wel nog maar tijdelijk want het duurt waarschijnlijk
een tweetal dagen eer mijn geld op hun rekening zal staan.
In elk geval kan ik nu reeds heel wat meer dan met de proefversie.

Geert

Michael

Geert op de site van I train staat dat je je terecht kan op het forum van I train voor al je vragen m.b.t. I train. Daar zou ik die vraag dus stellen, Xander zal je vast wel snel een antwoord geven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Snobby Crash

Zal ik zeker doen Michael, maar misschien kon iemand me hier ook helpen he !

Heb wel al gezocht op het iTrain forum, maar er staat veel over geschreven,
maar niet direct een duidelijke handleiding om deze app werkend te maken.

De handleiding van iTrain daarentegen is wel heel duidelijk...
Waarschijnlijk is de app nog vrij nieuw en nog geen duidelijke handleining...

Geert