iTrain

Gestart door marbut, 04 januari 2011, 21:02:21 PM

marbut

Ik ben begonnen met de bouw van een definitieve baan nadat ik eerst wat ge?xpirementeerd had met het automatisch besturen via de PC en koploper. Het was een eenvoudig ovaal met uitwijkspoor. Dat ging behoorlijk goed. Op de laatste treinbeurs in Utrecht stond op een stand een vertegenwoordiging van de software iTrain. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de afwegingen t.a.v. koploper (buiten het feit dat het gratis is)?

INFO

iTrain, flinke stap terug in de mogelijkheden. Is een mooi bord, maar je kunt er nog niet van eten.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

gjvdz

Ze zijn het nog aan het ontwikkelen hebben ze me verteld.
Zijn dit ook niet de makers van dat machtige carsystem?
Mvg Giel-Jan

Michael

Gjvdz dat zijn twee verschillende bedrijven
Itrain zie http://www.berros.eu/itrain/nl/contact.php

Het carsysteem is van Leon van Perlo in samenwerking met dinamo zie
http://dinamo.vanperlo.net/
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

iTrain is een mooi programma, maar nog bijlange niet klaar. Je kan er treintjes rondjes mee laten rijden zonder dat ze botsen, en laten stoppen aan een station, maar meer nog niet. Maar het toont wel mooi en verzorgd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Snobby Crash

Ik enk dat iTrain momnteel e goede weg op gaat !
Ik hoorde reed van verschillende mensen dat Marklin gaat samenwerken met iTrain...

Tevens hoorde ik van een digitale expert dat iTrain momenteel het beste is wat er te koop
is op de markt....

Ik ben momenteel de curcus aan he doornemen, en als je ziet wat voor mogelijkheden er zijn
met dit pogramma dan denk ik er sterk aan dit te kopen.

Misschien kunnen we dit topic gebruiken om verder te discusseren over iTrain en elkaars
ervaringen hier te delen....

Geert

Martin Welberg

Citaat van: INFO op 04 januari 2011, 22:36:22 PM
iTrain, flinke stap terug in de mogelijkheden. Is een mooi bord, maar je kunt er nog niet van eten.

Leg eens uit  ???

chef garde

Citaat van: milocomarty op 06 november 2014, 12:16:17 PM
Citaat van: INFO op 04 januari 2011, 22:36:22 PM
iTrain, flinke stap terug in de mogelijkheden. Is een mooi bord, maar je kunt er nog niet van eten.

Leg eens uit  ???
Quote van 2011 ... toen kon je nog niet van het bord eten, benieuwd of dat nu al kan!

Martin Welberg

Had het niet over eten maar die stap terug...

eve

Ik heb de specs op de website eens doorgenomen. En die lijken me zeker niet slecht.
Als ze in Keulen staan binnen 14 dagen zal ik hun stand eens bezoeken.

Let wel : de aangehaalde quote dateert van bijna 4 (vier) jaar geleden. In softwareontwikkeling is dat een eeuwigheid.

Erik

Snobby Crash

Inderdaad, je kan het programma en handleiding gratis downloaden, en kan het onbeperkt in tijd
gebruiken, maar met maar drie treinen...

Indien het programma je bevalt kan je het kopen en heb je alle mogelijkheden.

Kost ongeveer 135 euro voor de meest interessante versie. Je hebt ook een versie voor
rond de 190 euro, maar daar kan je dan meerdere schermen op aansluiten.... is niet nodig voor
de gemiddelde bouwers hier tussen ons denk ik.

Heb de handleiding ook uitgeprint en ben er nu reeds enkele dagen mee aan het oefenen,
en ja, het programma kan heel veel en ziet er heel professioneel uit !

en... grote troef, het draait ook op Apple....

Geert

DelticPower

Hallo allemaal, ben me ook aan het oriënteren op i-Train. Versie 3 is nu uit en de mogelijkheden zijn verder uitgebreid. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ben ook met koploper bezig maar dat groeit me over het hoofd.
Groeten Jan

conducteur

Ik volg dit zeker... Ook bezig met eerste stappen in digitaal met pc en heb nog niet de verschillende software kunnen vergelijken....
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Koen

Ik heb dit programma ook bekeken. Ziet er inderdaad heel professioneel uit maar het enige probleem is dat de Belgische seinen  beperkt zijn tot een sein met 4 lampen.
Via een omweg (OC32) zou het mogelijk zijn om andere sein combinaties te maken maar niet met de decoders van Vanbiervliet  :-\.
Jammer wat dit leek mij echt een interessant programma.
Laat ons hopen dat ze in de toekomst deze opties mogelijk maken.


Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

loebaske

Toeval ???
Heb ook net iTrain bekeken en heb een proef licentie aangevraagd en denk om eventueel toch aan te kopen, wat die seinen betreft is een mouw aan te passen, verder ga ik de misschien de onderdelen van HDL gebruiken of wat anders, ik weet het nog niet....