Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

marklin 2011

Gestart door wisselstromer, 03 januari 2011, 14:19:11 PM

Kees-Jan

Kappen ruil?

Geen idee of de Marklin een metalen kap is (net als de oudere Trix en marklin 185) of een plastic kap net als de 185.2 van Trix want dan maak je zo van een SBB Trix een SBB Marklin.

Kees-Jan

Edit: lees net dat het een metalen kap is dus dan past ws de oude 185 er wel onder............

gjvdz

Ik heb net gekeken en ze hebben hun producten nog maar eens duurder gemaakt [:0]
Twee jaar geleden was de catalogusprijs voor een zwitserse AE6/6
299 euro, nu is het 329 euro[:0]
Mvg Giel-Jan

cyberbeast

 

gjvdz

Ik kan het nu wel zeggen denk ik.
Er is een nieuw central station ontwikkeld, weer [:p]
ik vraag me af waarom dit nodig was.
Mvg Giel-Jan

Jurgen

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ik kan het nu wel zeggen denk ik.
Er is een nieuw central station ontwikkeld, weer [:p]
ik vraag me af waarom dit nodig was.



Kijk eens goed naar de omschrijving. [;)]

Juist, ze hebben het wat straffer gemaakt!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

gjvdz

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ik kan het nu wel zeggen denk ik.
Er is een nieuw central station ontwikkeld, weer [:p]
ik vraag me af waarom dit nodig was.



Kijk eens goed naar de omschrijving. [;)]

Juist, ze hebben het wat straffer gemaakt!


Bedoel je de prijs of de rest?[^]
Mvg Giel-Jan

Jurgen

citaat:
Geplaatst door gjvdz

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ik kan het nu wel zeggen denk ik.
Er is een nieuw central station ontwikkeld, weer [:p]
ik vraag me af waarom dit nodig was.



Kijk eens goed naar de omschrijving. [;)]

Juist, ze hebben het wat straffer gemaakt!


Bedoel je de prijs of de rest?[^]



Lol, die's goed.

Nu komt hij dus gewoon met een 5A uitgang, dat is de enige wijziging.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

cyberbeast

En ik hoop maar voor marklin dat ik op mijn "oudere" cs2, door een simpele software update, ook 5A krijg. Anders wordt ik opnieuw door ze genaaid en ik kan hen verzekeren dat dat de laatste keer zal zijn.
 

gjvdz

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

En ik hoop maar voor marklin dat ik op mijn "oudere" cs2, door een simpele software update, ook 5A krijg. Anders wordt ik opnieuw door ze genaaid en ik kan hen verzekeren dat dat de laatste keer zal zijn.


Ik vind dit echt smerige praktijken. Hierdoor alleen al zou ik geen cs kopen.
Mvg Giel-Jan

Ludwig

citaat:
Geplaatst door gjvdz

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

En ik hoop maar voor marklin dat ik op mijn "oudere" cs2, door een simpele software update, ook 5A krijg. Anders wordt ik opnieuw door ze genaaid en ik kan hen verzekeren dat dat de laatste keer zal zijn.


Ik vind dit echt smerige praktijken. Hierdoor alleen al zou ik geen cs kopen.


Ik begrijp jullie reacties best maar je moet er toch ook rekening mee houden dat alles evolueert.
Vandaag koop je een auto en morgen komt er een facelift van het model op de markt, tja pech dan h?.
Stel je voor dat je dan naar de garage gaat en staat te roepen van bedrog en smerige praktijken...[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Ludwig

citaat:
Geplaatst door gjvdz

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

En ik hoop maar voor marklin dat ik op mijn "oudere" cs2, door een simpele software update, ook 5A krijg. Anders wordt ik opnieuw door ze genaaid en ik kan hen verzekeren dat dat de laatste keer zal zijn.


Ik vind dit echt smerige praktijken. Hierdoor alleen al zou ik geen cs kopen.


Ik begrijp jullie reacties best maar je moet er toch ook rekening mee houden dat alles evolueert.
Vandaag koop je een auto en morgen komt er een facelift van het model op de markt, tja pech dan h?.
Stel je voor dat je dan naar de garage gaat en staat te roepen van bedrog en smerige praktijken...[;)]



Om een betere vergelijking te geven, koop jezelf eens een nieuwe computer. Op het moment dat je die computer in de winkel koopt is er eigenlijk al een nieuwere.
De CS, maar ook alle andere centrales van andere merken, zijn eigenlijk gewoon computers. De evolutie staat nu eenmaal niet stil.

Waarschijnlijk is men zelfs nu al bezig om weer een nieuwe CS te ontwikkelen die misschien nog meer functies heeft.
Een goede tegemoetkoming zou zijn om een betalende update te doen van de "verouderde" centrales. De nieuwe centrale zal tenslotte ook duurder zijn dan de vorige.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door cyberbeast
En ik hoop maar voor marklin dat ik op mijn "oudere" cs2, door een simpele software update, ook 5A krijg. Anders wordt ik opnieuw door ze genaaid en ik kan hen verzekeren dat dat de laatste keer zal zijn.
Vreemde bedenking. Het enige verschil met het vorige model is meer uitgangsvermogen, en dat heeft volgens mij niks met software te maken.
Zoals bekend ben ik geen digitaal-kenner, maar het enige verschil lijkt me daarom dat je met deze CS een booster minder nodig hebt voor een grotere baan. Geen compatibiliteitsprobleem, alleen meer vermogen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gjvdz

Wanneer men stopt met de cs2 te updaten omdat er een cs3 is, vind ik dit smerig.
Mvg Giel-Jan

Sicco

Overigens lijken de 'landenprogramma's' weer terug te zijn (eigenlijk was dat vorig jaar al zo). Voor Nederland komen er nog aparte aankondigingen en ik ga ervan uit ook voor Belgi?. Ik heb tenminste zoiets vernomen.

Verder nog even aanhalen dat voor de Belgische modelspoorder van de aankondigingen die er nu al zijn de set van 5 CFL-ertswagens van Arbed natuurlijk ook leuk zijn, zij reden in de relatie Antwerpen - Luxemburg.

factageklerk

Om de hierboven vermelde reden heb ik dus nooit en CS gekocht, t' enige wat ik daarvan heb is het mobile station. Geef mij maar de 6021 control unit die nog steeds doet wat hij moet doen. Wat de nieuwigheden betreft voor de Belgische markt zouden er naar het schijnt M2 rijtuigen en een stoomloc uitkomen weet hier soms iemand daar meer van