Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Marklin 60760

Gestart door gjvdz, 31 december 2010, 11:43:53 AM

gjvdz

Hallo mannen (en vrouwen en kinderen:D),
Ik ben woensdag bij VB geweest en die kon me zeggen dat de marklin motorset (60760) niet meer gemaakt wordt. Nu heb ik een vraagje voor julllie. Kan je met deze motor een stoomloc van de oude generatie ombouwen?
Mvg Giel-Jan

INFO

Als dat een motor is die ook vierkante koolborstel heeft wel, heeft hij ronde en dikkere koolborstel dan zal het niet lukken. Zo simpel is het.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

gjvdz

Mvg Giel-Jan

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

gjvdz

Geen slecht idee, helemaal geen slecht idee.
Maar ik ga toch een paar marklin-motors inslaan, kwestie van een simpele ombouw van een paar oudere elocs mogelijk te maken.
Mvg Giel-Jan

mustang

volgens Guido Olaerts gaat men ze terug maken . Men begint telkens weer opnieuw , we moeten alleen even geduld hebben . Dit is altijd al zo geweest bij Marklin

bellejt

komen eind januari ter beschikking.Maar waarom niet direkt een ESU v4.0 met magneet inbouwen ? Kost minder en je hoeft het anker niet te veranderen naar een 5 polig hoor.Ze rijden evengoed met het 3 polig.

conducteur

Ik heb zo een klein vermoeden welk soort motor in die loc zit, en dan moet je ofwel een Viessman 5247 er insteken voor ong. 45 eur (enkel kostrpijs decoder, geen onderhoud of vergoeding voor werk als je dat laat doen).
Ofwel moet je de motor ombouwen en dat kost je ongeveer het drievoud...
Als je toch voor dat laatste gaat kies dan ook weer een Kuehn decoder (viessmann decoders komen van bij kuehn) (mijn advies, weet uit ervaring dat ESU locdecoders softwarematig minder sterk zijn dan Viessmann-Kuehn decoders) en stel dan cv 63 van je Viessmann-Kuehn decoder zo in dat ze wat minder fel zullen branden, de lichtuitgangen kunnen niet echt goed tegen de stromen die gloeilampjes vragen. Dat is echt wel het enige minpuntje aan deze decoder. Voor DCC zweer ik bij Lenz, of binnenkort Zimo.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

INFO

Ik zou er gewoon een Lokpilot inzetten en een permanent magneet ook te koop bij ESU die geschikt is voor het motortype, en dan ben je voor minder dan 45,-- klaar.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

erik de noorman

Ik heb zeer goede ervaring met de 76200 van uhlenbrock (geen ombouw van de motor nodig). Ik heb hier zo'n 35 marklin lok's met een 76200 decoder (sommige met extra geluidsmodule) rijden. Tot nu toe 1 moeten vervangen. Was nog in garantie dus gratis een nieuwe gekregen. De viessman decoder heb ik in 2 loks ingebouwd daar ben ik minder tevreden over (maken meer lawaai).
Op ebay DE vind je een 76200 voor rond de ?25.

Erik.

gjvdz

Ik ga voorlopig bij de Marklin blijven,
Om de simpele reden dat ik nog nooit een decoder ingebouwd heb en ik hiervan al een voorbeeld liggen heb. Ook is het bij de loc waar ik het voor van plan ben hiervoor geschikt en deze motor kost 40 euro wat ik een mooie prijs vind.
Mvg Giel-Jan

INFO

Tja, of je nu een decoder van jantje of van pietje in je lok zet, zal niet zoveel anders zijn. Bij iedere decoder zit een beschrijving hoe het moet. En of je nu een magneet van merk x vervangt of van merk y zal ook wel niet zoveel verschil maken, maar wat je ik sterk afraad is de uhlenbrock decoder te gebruiken, speciaal de 76200.
Dat is 1 grote bron van ergenis en ellende.
Ondanks de lof uitingen van erik de noorman, niet aan beginnen.
En als je graag de hoofdprijs betaald dan moet je zeker bij Marklin blijven.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

gjvdz

Hoofdprijs?
Verklaar je nader aub.
Mvg Giel-Jan

Klaas Zondervan

Met hoofdprijs bedoelt hij dat er betere oplossingen zijn voor minder geld.

gjvdz

Mvg Giel-Jan