Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Vaste koppeling.

Gestart door ERVIN, 21 december 2010, 18:07:42 PM

ERVIN

Ok? collega's , bedankt voor de reacties, ik zat dus met die vraag , en gezien de ervaringen van jullie blijven we dus bij de Fleischmann profi-koppelingen.

Bedankt.[;)]

ysbeer

Ik heb een trein lopen hier met allemaal vaste koppelingen.
Gaat perfect,uit zich zelf komen die dingen niet los.
Nadeel is wel(behoorlijk)dat bij een ontsporing (die altijd op een rotplaats zijn)je de zaak nauwelijks weg krijgt.
Ook een wagen die ergens tussen valt trekt de hele zaak mee
Dan meestal trapjes en buffers naar de filisteynen.
In heb ze gekocht van MARKLIN ,die zijn heel mooi met imitatie koppelingen.
Dus niet eenvoudig een balkje,maar net echt.
Of ze er nog zijn,geen idee.
wim

TreinTeLaat

Voor de Cobelfrets zijn het goede koppelingen.
Ook voor rijtuigen in een vaste stam met bjvoorbeeld verlichting zou zo'n koppeling ideaal zijn...
Ook zou zo'n koppeling minder moeten kosten dan 2 Fleischmann Profi-kupplungen...

Gerolf

Mij lijkt het zinvol om te doen als je met kleinere deelstammen werkt, bijvoorbeeld drie rijtuigen of vier goederenwagens.
Dan blijft de zaak nog "hanteerbaar" om op de rails te zetten, en vooral om ze er af te halen bij calamiteiten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Maar dan is het voordeel al voor een deel weg en niet echt meer nuttig

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Dat weet ik zo niet, Jan.
Als je in een stam elke twee-op-drie koppelingen kan vervangen, loont het misschien wel de moeite.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

We gaan dat eens proberen h?, die deelkoppelingen , dus enkele wagons uitrusten met vaste koppelingen en enkele wagons met de Fleischmann profi's.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Dat weet ik zo niet, Jan.
Als je in een stam elke twee-op-drie koppelingen kan vervangen, loont het misschien wel de moeite.



Zeer interessante oplossing.
Het blijft handelbaar en toch deelbaar.
Want ik ken Erwins baan en de treinen die ie heeft bollen. Die bestaan uit meer dan 3 a 4 rijtuigen/wagons.
Zelfde verhaal hier met treinen van 2m70
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI


itchy

ja Wim inderdaad, ook heel mooi van Brawa (effe afbeelding geplakt).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door itchy

ja Wim inderdaad, ook heel mooi van Brawa (effe afbeelding geplakt).




Zeer interessant.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Paulogic

Yes indeed... die wil ik ook wel. [:p]
mvg,
Paul(ogic)

dirkske

@ Erwin,

Ik heb deze koppelingen gebruikt voor een stam rijtuigen van Heris die ik voor Herman voorzien had van binnenverlichting.
De nem-koppelingen van deze rijtuigen vertoonde speling en hingen lager dan normaal waardoor de gangbare koppelingen voor problemen zorgde op de wisselstraten.
Met deze dissels is dit euvel netjes verholpen.

Groetjes Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

ERVIN

Waarvoor dank Dirkske.[;)]