Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

de NMBS 64

Gestart door vanmiegroet, 20 december 2010, 14:05:18 PM

vanmiegroet

Ik zoek al een tijdje waar de NMBS 64 stond en dus niet die van de TSP.
Dus zou iemand hier info over willen geven en desnoods foto's.
Dank bij voorbaat.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Sicco

Je bedoelt stoomloc type 64? Die staat in Leuven. de dieselloc reeks 64 trouwens ook.

the_gold

Inderdaad de 64.045 staat te leuven, de dieselversie ook.




factageklerk

Ik hoop dat we deze schoonheid ooit nog eens warm zullen zien staan en dat ze dan nog eens kan walsen over ons spoornet
 

trainfreak

citaat:
Geplaatst door factageklerk

Ik hoop dat we deze schoonheid ooit nog eens warm zullen zien staan en dat ze dan nog eens kan walsen over ons spoornet

Het zou echt wel dom zijn om nog een tweede 64 rijvaardig te hebben...
Hoe spijtig het ook mag klinken, maar het is wel zo.
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

En waarom zou dat dom zijn,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

citaat:
Het zou echt wel dom zijn om nog een tweede 64 rijvaardig te hebben


En waarom niet?
De 64.045 is tenminste een "echte" Belgische, d.w.z. een die hier jaren heeft rondgereden in dienst van de NMBS. Die andere 64 is een ingevoerde. Ik weet het, ze komen allebei oorspronkelijk natuurlijk uit Duitsland (Pruissen), maar toch....
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Ik denk dat treinfreak bedoelt dat het slimmer zou zijn een ander type stoomloc rijvaarig te maken, waar er nog geen van rijvaardig is. Klinkt inderdaad voor mij ook erg logisch [:)]

vanmiegroet

Yep de 64.045 is degene die ik zoek.
En ze zouuden beter eens de 12.004 eens rijvaardig maken.
Als die nog eens rijdt dan is de 29.013 niet direct meer de favoriet maar het andere monster wel.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Peter

Van mij mogen ze liefst alle stomers die we nog hebben terug rijvaardig maken.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Sicco

Ik denk dat treinfreak bedoelt dat het slimmer zou zijn een ander type stoomloc rijvaarig te maken, waar er nog geen van rijvaardig is. Klinkt inderdaad voor mij ook erg logisch [:)]

Dit dus!
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

Beter toch de 64045 rijvaardig te maken als niets, natuurlijk als men een van de andere types terug rijvaardig zou willen maken zou dat nog positiever zijn en nog beter ze allemaal eens grondig renoveren, maar je kent dat liedje "dromen zijn bedrog"

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

trainfreak

citaat:
Geplaatst door janjozef

Beter toch de 64045 rijvaardig te maken als niets, natuurlijk als men een van de andere types terug rijvaardig zou willen maken zou dat nog positiever zijn en nog beter ze allemaal eens grondig renoveren, maar je kent dat liedje "dromen zijn bedrog"

Jan

Daarin heb je wel gelijk.
Maar ze zullen in Brussel ook wel inzien dat een ander type loc rijvaardig krijgen meer publiciteit en inkomsten zullen genereren.
Het grootste probleem zal nog altijd het geldtekort zijn, en het gebrekkige bestuur van de voorbije jaren.

Bij het dieselmaterieel gaat het alleszinds al de goeie weg op!

Een kanttekening die ik me wel maak: er is nu genoeg animo voor 1 stoomloc in te zetten (TSP niet meegerekend), dus waarom zou men nog een tweede reactiveren?
En de 29.013 heeft 'pas' een nieuwe ketel, dus die gaat zeker nog een aantal (tientallen) jaren mee...
Spoorse groeten
Dimitri

Peter

Voor mij liever de type 10 in orde maken
Dat is pas een stoomlok[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

@ Ruben - en alle andere P8-fans - :









Links naar Rixke Rail's Archives :

http://rixke.tassignon.be/spip.php?article478

http://rixke.tassignon.be/spip.php?article159

Hopelijk ben je hiermee een eind opgeschoten ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN