Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ombouw V36 naar industrieloc

Gestart door Cedric, 18 december 2010, 19:09:34 PM

vanmiegroet

Al heel mooi en als je nog een hebt kan je een V36 van de CCB nabouwen( 2 exemplaren zijn bij de TSP)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Cedric

Vandaag de laatste spuitlaag gegeven. De gele kleur is Tamiya X8 'Lemon Yellow', het dak is XF69 'Nato Black'. Het interieur werd lichtgrijs met de hand geschilderd en de besturingswielen kregen een rode laag.

Na het spuiten werden de decals aangebracht. De rode 2's komen uit een setje van een gevechtstank op schaal 1:35 en had ik nog op overschot. De kleine cijfers '42' komen van een setje decals met cijfers die ik ooit op een beurs gekocht heb; de 't' heb ik zelf met een penseel geschilderd.
De fabrieksplaat werd voor het schilderen met een stukje tape afgeplakt en is zodoende ongewijzigd gebleven.

Nadat de decals aangebracht werden kreeg het geheel een matte vernislaag. Nu kunnen alle relingen en aanverwante in het rood geschilderd worden en kan het geheel weer samengebouwd worden.

Dan komt het leukste deel...de loc verweren en er 20 jaar ouder uit laten zien[}:)][}:)][:D]




evan

Hoi Cedric,

Leuke kleurenkeuze!

Ga je het onderstel en wielen Rood Laten?  Kan mooi zijn, maar ik vraag het gewoon uit interesse[;)]

E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Mvg Giel-Jan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marcgoovaerts

 

Cedric

@ Evan: Het onderstel ga ik inderdaad rood laten, ook de wielen en het drijfstangmechanisme. Ik heb wel  met een stukje schuurspons de witte Duitse opschriften van het onderstel voorzichtig afgewreven.

Bij het verweren zal ik dan proberen de kleuren wat af te fellen, zoals je zou verwachten van een machine die al heel wat jaren buiten staat in winter- en zomerweer. Ook zal ik eens proberen wat roestvlekken en dergelijke aan te brengen

De komende weken zullen de modelbouw werkzaamheden wel heel wat lager liggen; blok en examens komen eraan[xx(], ik zal wel proberen nog wat foto's (ook van mijn baan) die ik al staan heb te posten

evan

Cedric,

Bedankt voor je reactie...  Dat gaat een leuke lok worden.  Voor wat soort bedrijf gaat hij zogezegd werk verrichten?

Sterkte en succes met je examens!

E
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cedric

@ Evan: de loc krijgt enkel een nummer en wat beschrifting, maar geen fabrieksopschriften of zo (op die manier kan ik die later nog gebruiken[:D])

Ondertussen eindelijk wat tijd gevonden om er nog wat verder aan te werken [^]:

De V36 terug volledig gemonteerd, maar nog niet geweatherd:








Als eerste stap bij het weatheren heb ik de loc met de airbrush een waas van licht verdunde verf gegeven (Tamiya Buff XF-57, gemengd met een heel klein beetje wit XF-2):



Dan een wash van donkerbruine verf gevolgd door een wash van heel lichtblauwe verf. De washes waren met enamel verven aangelengd met terpentijn. (White spirit kun je hier ook voor gebruiken).





Ondertussen heb ik nog alle kleine uitstekende delen geaccentueerd met een pinwash. Misschien zal ik aan de dieseluitlaat ook nog proberen een roetspoor aan te brengen met de airbrush. Het rode onderstel moet ik ook nog onder handen nemen. Jammer genoeg kan ik pas in het weekend eraan verder werken[xx(], dus de volgende foto's zullen pas voor volgende week zijn...[^]

Paulogic

[:p][:p][:p][:p][:p]
[^][^][^][^][^]

enorm inspirerend ! gewoon super !

nog, nog, nog,...
mvg,
Paul(ogic)

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Peter

Prachtig gedaan Cedric. Het is zoals ze zeggen, je moet er gewoon aan durven beginnen. Trouwens het gedeelte van je baan is ook zeker en vast de moeite waard om gezien te worden. Echt typisch een stuk haven.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

Wat is ie mooi!

Cedric,  Good Job!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cedric

Bedankt voor de bemoedigende commentaren[:D][:p]