Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

wilgo

Fijn Peter nu kunt Ge terug verder  hou de moed erin iet er mooi uit.
ik hoop dat ik ooit ook zover geraak, mooie streek het Zwarte woud

groeten
willy

Peter

Nog wat verder aan het werken aan de noordelijk uitrit van mijn station.
Die uitrit begint stilaan af te geraken.
Het grootste werk zijn nog de overspanningen van de bovenleiding. Verhoudingsgewijs is de Belgische dan toch eenvoudiger. ;)



Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Mooi mooi mooi Peter.

Tja de bovenleiding , ik vloek regelmatig want je hebt steeds een hand te kort zeg maar , maar toch doe ik het graag.

En dan mag je nog niet klagen van DB bovenleiding. Je hebt dan nog geluk met de brede Duitse stroomafnemer. ;)
Bij mij is het echt precisiewerk met SBB als voorbeeld en de smalle stroomafnemers.

In ieder geval ; 2 geweldige foto's van de noordelijke uitrit , en de Asig mooi werkend. (dat zie ik graag)
Maar ik heb een vraagje : het allerlaatste seintje (helemaal rechts op de eerste foto : is dat een Bü signal? want ik merk daar precies een mast met wit en zwarte kenmerken of is dat gezichtsbedrog op de foto?
Groetjes.
Claudio.

Peter

#408
Dat is inderdaad een Bü signal maar nog wel de versie met geel en wit licht.
Links, naast het Ausfahrsignal (groen/geel met Vorsignal op dubbel geel) zie je nog een verhoogd Gleissperrsignal (staat op 2x rood)
Ofschoon iets duurder, worden alle signalen gestuurd door een Viessmann steuermodule waardoor er een vloeiende overgang van de seinbeelden is (inkl. de zogenaamde Nachtschaltung)

Voorlopig staan aan de zuidelijke uitrit nog mechanische seinen van Viessmann. De gleissperrsignale heb ik er al uitgegooid en de hauptsignale volgen binnenkort.
Niks dan problemen met die dingen (ook met die overweg) Die signalen worden vervangen door de Viessmann seinbrug en de overweg door die van Weinert (en ik heb al zo weinig haren ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

oei , dat is minder met wat betreft die mechanische seinen. hopelijk komt het nog goed.
Over dat Bü signal , je bedoelt toch de gele bol en het wit knipperlicht op het paneel dat aangaat als de Bü in orde is?
Zo staan er trouwens nog : zelf eentje al in Düren tussen Aachen en Köln , maar wel op de  Nebenbahn van de Rurtalbahn als deze vertrekt vanuit Düren. 

Ja die Nachtschaltung , een zeer mooi effect en zoals het hoort , ook bij SBB gebeurt dit zo , en gelukkig ondersteunt mijn systeem thuis dat ook , zodat ik dit ook ter beschikking heb.

Er mogen van mij nog foto's volgen Peter.
Groetjes.
Claudio.

OlivierV

Zeer mooi Peter!

zou je ook een van dezer wanneer je eens tijd hebt enkele (recentere) overzichtsfoto's kunnen plaatsen? (aangezien ik er zeker van ben dat ze de moeite waard zullen zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

#411
Claudio,

Het oude, nog steeds op zijlijnen te vinden, was een met twee lampen.
Normaal brand altijd de gele lamp (op de moderne versie vervangen door een gele bol (signaalbeeld Ne 10 a) wat aanduid dat de lichten en/of slagbomen niet gesloten zijn.
Rijdt de trein over het kontakt dan gaat het witte licht knipperen (signaalbeeld Ne 10 b) wat aanduid dat de overweglichten funktioneren (op rood staan) en/of dat de slagbomen gesloten zijn.

Wat betreft Düren: Daar heb ik heel mijn jeugd gewoond in de Eberhard Hoeschstrasse van 1953 tot 1964
Het station daar is me dan ook heel goed bekend, met zijn drie kopsporen die die eindigen op een kleine draaichijf. Vroeger eindigden op de tww buitenste kopsporen de lokaal treinen Haakt de lok, meestal een baureihe 78 of 38 zijn rijtuigen af, en reed via het middelste kopspoor terug naar de andere kant van de rijtuigen om daar aan te koppelen. Het gebouw is lang verwaarloosd geweest, maar na de modernisering van de lijn Aachen-Düren-Köln is dit helemaal gerestaureerd

Het gerestaureerde gebouw



En de draaischijf




Olivier,

Ik zal een van de dagen is nieuwe foto's van mijn baan maken. Beloofd





Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Peter,

Tegenwoordig wordt het hedendaags sein Bü0 (knipperlicht uit) en Bü1 (knipperlicht aan) genoemd.  ;)

Tja station Düren , voor mij zeker ook niet onbekend , want ik rij er geregeld door met onze goederentrein naar of van Köln Gremberg ;)

Hoe het vroeger eruit zag , laat ik het wel aan je over  ;) , ik zie nu nog enkel de restanten liggen.
Groetjes.
Claudio.

Peter

Verdomme, verdomme.
Ben al sind gisteren hel het huis aan het afzoeken naar mijn Viessmann plooitang voor de bovenleiding.
Ik moet ze ergens hebben mislegt want de vorige week heb ik ze nog gebruikt.
Hoop maar dat ik ze niet, per ongeluk, is de vuilbak heb laten verzeilen, want die is nu leeg.
Een nieuwe kopen is geen optie want zo'n tank kost meer dan 50 euro :'( :'(
Dus, even rustig blijven en....verder zoeken
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Als ik een tang nodig heb roep ik meestal op mijn vrouw, ik krijg dan wel eens een stomp maar ze kan er dan meestal wel om lachen  ;D ;D ;D

Peter

Met bovenleiding is het toch mooier, nietwaar.
De tang (van Viessmann) is gevonden. Dit stukje gereedschap is ideaal om het bochtje op het einde van elke rijdraad te plooien. (lukt altijd van de eerste keer)


Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

en hoe zie die "tang" er uit Peter

Rangeerduivel

#417
delete...

;)

PeterC

Peter, de baan wordt steeds mooier!

Citaat van: Peter op 06 november 2014, 14:04:00 PM
De tang (van Viessmann) is gevonden. Dit stukje gereedschap is ideaal om het bochtje op het einde van elke rijdraad te plooien. (lukt altijd van de eerste keer)

Ideaal gereedschap en kan me voorstellen dat er enkele 'heiligen' bovengehaald worden als je ze niet direct terugvind (ik spreek van ervaring)  ;)
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 06 november 2014, 18:10:15 PM
delete...


volgens mij was jij hier bezig over aangetrouwde familie !


Peter, moet het nog gezegd worden jouw baan is een echt juweeltje !

Groeten Peter ;)