Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

ERVIN

#165
Die Karman Ghia is wel een mooi modeltje , ook in het " echt" is dat een mooie , maar zeldzame wagen.

Peter

#166
Ha, eindelijk. Een DB Regio Schwarzwaldbahn Dosto wagen aan het perron dat nu ook de echte Schwarzwaldbahn stationsnaam heeft.
Het begint er stilletjes toch op te lijken.



PS:Erwin, de man hier een paar huizen voorbij heeft een gele met zwart dak Karmann Ghia
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#167
Tijdens een bouwpause maar een paar foto's van modellen op mijn baan gemaakt.
Eerst de Lenz K?f rangeerlok, met digitale koppeling en andere technische hoogstandjes. De grote struiken op de achtergrond zijn gemaakt volgens de uitleg van Jos (Grove den), maar met loof van Mininatur/Silhouette, alhoewel die van hem waarschijnlijk nog beter zijn.



En eindelijk de tijd gevonden om in de Roco 151 een nieuwe printplaat/verlichting in te bouwen (de oude verlichting was maar povertjes) van het merk Epoche III. Kost bijna niets, heeft een heel goed resultaat en deze prints bestaan ook voor de Roco Bolle neuzen



Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#168
Nog een paar foto's



Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

#169
Mooie foto's Peter met mooi groen er op!

kees-jan

Peter

#170
Nog een paar

De baureihe 82 van Piko, rijdt zeer goed en bijna geruisloos. Helaas is er geen plaats voor een geluidsdecoder (moest die bestaan)



En de Roco VT 11.5 TEE;

Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

#171
mooi peter
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

wisselstromer

#172
knap knap

een voorbeeldbaan waar je ziet dat je enkele tijdperken door elkaar kan halen
een epoche 3 baan met epoche 5 attributen erop
moet kunnen
dat is het mooie van onze hobby !!!
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

#173
De brug schiet al goed op, nog wat schuurwerk en dan de afwerking.
Ik kijk er al naar uit om ze in te werken in het landschap



Nog twee nieuwe (auto aanwinsten) in model (zucht)

Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

#174
zou van de cabrio toch maar het dak dicht doen met deze zomer [:D]

heb zelf ook een paar nieuwe modellen besteld als ze zijn aangekomen zal ik ze wel eens plaatsen.

de verkeers, naam en reclameborden maakt u die zelf?
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#175
De brug wordt langzaam aan ingepast in het landschap met aluminium vliegendraad. Daar met gipswindels van bij de apotheker (veel goedkoper dan in de modelspoorwinkel)en uiteindelijk met strooimaterialen.

Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

#176
citaat:
aluminium vliegendraad


waar kan je dat verkrijgen peter?

want ben vandaag ook op zoek gegaan naar kurk voor teinbeddingen, wat ik heb gezien was naar mijn mening te duur, 4 tal 20 op 60CM ne cm dik meer dan 18 euro.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#177
Kurk heb ik gekocht gehad in de Brico. Dat zit op een rol van 50 cm breed en (ik dacht 10 m lang)en het is inderdaad niet goedkoop maar wel veel goedkoper dan de strips die je koopt in de modelspoorwinkels. Snijden gaat heel eenvoudig met een cutter mes (die van mij komen van de Lidl en zijn spotgoedkoop)

De aluminium vliegen draad komt hier gewoon van de lokale ijzerwinkel
De Draaiboom op de Antwerpse steenweg hier in Hoboken, maar ik vermoed dat je dat overal kan kopen. Ik geef de voorkeur aan de Alu draad omdat die niet roest, en minder scherp is dan zijn ijzeren tegenhanger. Hij is wel iets duurder, maar met een vierkante meter doe je al heel wat.
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

#178
thx peter, heb inderdaad de rollen zien staan maar dacht dat ze te dun waren, lap swa zat er weer naast [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#179
Swa je hebt rollen van 2 en van 4 mm dikte. Dus niet vergissen h?.
Ik neem altijd die van 4 mm en dat is ruim voldoende als isolatie onder de sporen.
Met vriendelijke groeten
Peter