Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Schwarzwald-2

Gestart door Peter, 12 december 2010, 19:52:19 PM

Peter

Vandaag heb ik samen met mijn echtgenote een paar planken, stukken MDF enz zomaar eens even op het inmiddels herstelde raster gelegd, en wat stelproeven gedaan.Aanzet was het verschijnen van het nieuwe nummer van Eisebahn Journal, met als titel "Schwarzwaldbahn in 1/87".
Meer motivatie had ik eigenlijk niet nodig. Een stukje rails (40 cm.) los gelegd, een paar huizen en bomen gezet, en een keer of 10 verandert van hoogtes, plaats enz. tot alles zo'n beetje onze voorstelling ontsprak.
Het was kaal, zonder echt landschap, maar je moet ergens beginnen. Een hele dag wat rondhangen,lezen, forum kijken enz kan ook niet blijven duren.
Als morgen of zo, nog alles ongewijzigt kan blijven staan begin ik er echt aan, en zal ik een paar foto's plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#1
En, enkel een paar kleinere aanpassingen, en we zijn vertrokken.
Alleen: eerst op zoek naar kurk van 4 mm. De enigste die ze hier verkopen is die van Busch en die is .....duur.
Morgen of zo eens gaan kijken bij Brico of Gamma
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#2
Kurk verkopen ze op rol in den Brico,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

gjvdz

#3
Bij santana vloeren normaal gezien ook.
Mvg Giel-Jan

just4fun

#4
Veel succes met de ontwikkelingen!
En hou ons op de hoogte [;)].
Paul

Peter

#5
Het povere begin:
Op de eerste foto ook te zien, de 6 draden (2 carree) voor telkens per twee: Digitale ringleiding, wisselstroom ringleiding voor wissels, signalen enz. en de wisselstroom ringleiding voor verlichting enz.van de huizen

P1080001-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

P1080002-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

P1120001 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#6
Amaai Peter, helemaal opnieuw beginnen , ik heb het zelf ook zo'n 4 keer meegemaakt , maar toch liever nooit meer hoor.[xx(]

In ieder geval v??l succes met je nieuwe baan.[;)]

Peter

#7
Gisteren alles terug weggehaald. Het kwam niet uit wat ik wou doen. (te korte bochten en te dicht onder de schuine kant van het dak.
We beginnen dus helemaal weer van voorafaan. Hopelijk beter nieuws na de feestdagen.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#8
Ja Peter , nu kan het nog h?.
Veel succes met de verdere probeersels , en je zal zien , op een dag zeg je , YES dat is het!!![;)]

eddy

#9
Hoi Peter,
ken dat verschijnsel ook.Heb mijn schaduwstation ook afgebroken omdat de zelfgemaakte wissel aandrijvingen niet voldeden.Stond natuurlijk niet zo ver als U met scenery.Maar daar zijn ergere dingen in het leven.Dat komt wel allemaal wel goed.
Laat maar foto's zien van de vorderingen,de reactie's stimuleren het verdere bouwproces.
groeten eddy






Stefan Appelmans

#10
Hallo Peter. Ik begrijp wel (denk ik toch) wat je gevoelens moeten zijn. Zo een mooie baan moeten herbeginnen, en van het uiterst begin, nog!
Is je algemene gebruikbare oppervlakte veel verandert?
stefan.

Peter

#11
Ondanks het feit dat het me nog altijd niet lekker zit die baan te hebben moeten afbreken, heb ik toch terug moed gekregen (dank zij mijn echtgenote en de kinderen) om terug te starten. Ondanks de aanvankelijke tegenslagen (zie een paar berichten terug in dit draadje) ben ik terug begonnen.
Feit is dat mijn baan ongeveer 1/3 kleiner zal worden. Het Belgische deel moet ik opofferen (er is gewoon geen plaats meer voor) en het materiaal wordt ofwel in een vitrinekast geplaatst of in dat bewaarsysteem van Gerolf. (dan blijft het gemakkelijker om eens af en toe in te zetten) Spijtig des te meer omdat mijn eega juist een Fleischmann type 64 bij T.. had besteld.
Wat blijft is dat "Bahnbetriebswerk" (gelukkig[:D][:D])
De hoofdbrok van mijn baan wordt een rechthoekige baan van 530 x 110 plus evenwijdig achter die baan een schaduwstation van 500 x 55 cm, dus voor 10 sporen (5 in elke richting)van elks ongeveer 250 cm
Onder de schuine kant van de zolder is er eventueel nog plaats voor een 'doodlopend' schaduwstation van 300 x 55 cm. (geen doorrij mogelijkheid) dus ook voor 10 sporen die wel niet allen even lang zullen zijn)

Mijn baan blijft uiteraard als thema het "Schwarzwald" hebben. Het "enige" station zal wel meer sporen hebben dan het vorige (ik vermoed 'als het past' een 6 ? 7 sporen.
De ondergrond voor het grote schaduwstation ligt al met al een paar sporen. Foto's volgen later, want ik ben mijn kamera vergeten bij ons dochter en schoonzoon aan de kust, en die komen pas volgende zondag terug (huurt een app. in Middelkerke[:)]) Dus ....geduld
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#12
Tussendoor toch af en toe iets kunnen doen.
Van 10 sporige schaduwstation zijn de sporen bijna allen gelegd. Elk spoor bestaat uit drie sekties, die ik naar keuze stroomloos kan zetten, afhankelijk van welke trein (getrokken trein, duwtrein of treinstel(len) er op stoppen. Volgende week zal ik de aansluitingen en de terugmeldingen installeren.
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

#13
Mooi, 't is terug aan 't groeien.
Paul

railman56

#14
ja, een mens kan soms tegenslag hebben
treurig is het om zoveel te moeten afbreken
veel moed en geduld peter, binnenkort kan je weer fier zijn op je baan en er volop van genieten
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn