Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Met welke locs uit welk land rijdt u??

Gestart door ysbeer, 10 december 2010, 12:59:00 PM

itchy

materiaal  H0, alles wat gedurende het gekozen tijdperk op het Belgische net reed, dus uiteraard NMBS maar kan ook (niet alleen maar loks:) SNCF, NS, DBAG, SBB, DLC, FS, OBB, CFL, RZD, PKP,... zijn.
regio  Nog geen, want geen baan; mijn droom/plan/wens is om ooit eens een station ge?nspireerd op dat van Marloie na te bouwen, en een (fictieve) tractiewerkplaats voor diesel- en elektrische tractie. Plus Spa-Geronst?re maar daar is al een mooi voorbeeld van!
tijdperk  Anno 2002 met uitschieters van 1997 tot 2007.
merken  Vanalles: B-Models, Fleischmann, Mistral Trains, Jouef, Rivarossi, Roco, LS Models, M?rklin, Trix, Vitrains, Mehano, Heris, Piko, VBV,...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Doornroosje

Materiaal : Duits; DRG
Tijperk : I - II
Regio : Fictief Duits landschap, glooiend
Merken : Fleischmann, Roco


janjozef

Voor mij hoofdzakelijk Belgisch tijdperk III, dus hoofdzakelijk stomers. Een paar diesels en wat elektrisch in tijdperk V en VI, kwestie van mee te kunnen rijden in de club
Verder een aantal engelse stomers in OO en nog een amerikaanse smalspoor stoomloc.
Ook een paar Oe dieseltjes staan op de plank

Merken : is van weinig belang als het maar gelijkstroom is.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Mattias

Materiaal: Belgisch

Tijdperk: Ik bezit beetje vanalles... Van stoom tot stroom [:D]

Regio: Geen eigen modelbaan... Maar in de MSC Pacific werk ik mee aan onze nieuwe clubbaan "A" (Haven van Antwerpen)

Merken: Roco en LS Models
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Gerolf

Momenteel rij ik tijdelijk niet, maar er staat vanalles klaar [:I]
Materiaal : Belgisch en buurlanden grensoverschrijdend (alle tractiesoorten)
Tijdperk : III
Regio : Fictief Ardeens landschap, glooiend
Merken : H0-DC, dus Fleischmann, Roco, Liliput, Jocadis, ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BD1701

Materiaal : Belgisch

Tijperk : IV - V - VI

Regio : Een dubbelsporige hoofdlijn, waarop mijn samenstellingen mooi tot hun recht komen, en een fictief kopstation

Merken : LS-Models, Fleischmann, Mehano, B-Models, VBV, Jocadis, Roco, Mistral Train Models, Os.Kar, Klein Modellbahn, M?rklin, ViTrains, ...
 

bumper

Ik ga rijden met belgische locs
Tijdperk IV ; V en volgende.
Electrisch en diesel zowel in AC als in DC.

Ludo.
 

B-Modelbouw

Materiaal:
Belgisch, Buurlanden en Priv? maatschappijen op lijn12, Lijn27A en Antwerpse Haven


Tijdperk:
IVb - V - VI - ...
kortom alles wat er sinds de jaren negentig tot nu op het spoor rijdt, en wie weet wat nog volgd.  


Regio:
'Station Eeckeren - L12 / L27A' & 'Combinant Containerterminal - L11'
(-> Voorlopig liggen deze werken aan de baan stil, verhuis en helaas gebrek aan tijd en ruimte)

'Berendrechtsluis - Antwerpse Haven'
(-> Module van brug over de grootste sluis ter Wereld)


Merken:
Alles in H0 (gelijk en wisselstroom en bouwen het om tot 2rail DCC)


Maar ja, da's niets nieuws voor wie mijn handtekening leest [}:)]

tunnelmotor2000

Materieel: US HO Southern Pacific, the one and only en wat obligaat U(ncle)P(iss)[:)]
Tydperk: 1965 - 1985
Regio: Shasta Route van Duinsmuir tot Black Butte in North California
Merken: Athearn, Atlas, Bachmann, Broadway Limited, Proto 2000, Walthers kortom als het maar US stuff is.
 

Arbeco

Nou, daar gaat 'ie:

Materieel: NMBS (voornamelijk diesels), NS, DB, SNCF, CFL, en iets wat een beetje een "aparte" verzameling begint te worden, USA (ook diesels)
Met het NMBS materieel wordt gereden, de overige komen over het algemeen de vitrine niet uit,

Tijdperk: Mijn baan is gesitueerd in Tp III - IV, maar af en toe word er ook wel eens een uitstapje naar Tp V gemaakt.

Regio: Het afgewerkte stuk van mijn baan bestaat uit een impressie van de Athus-Meuse lijn, meer bepaald het station van Von?che (geen exacte kopie). Het gedeelte waar ik momenteel aan het bouwen ben, zal een wat vlakker, Vlaams landschap gaan worden, veelal bestaand uit industrie.

Merken: Alle gelijkstroomsystemen, dan wel omgebouwd naar dit systeem. Bediening van de baan is analoog, omdat ik nog veel oudere loc's heb.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

dr3

Materieel : Deutsche Reichsbahn (DDR), zowel HO als HOe maar enkel stoom en diesel

Tijdperk : IV hoewel ook wel eens stoomloks uit tijdperk III opduiken.

Regio : ergens in Sachsen

Merken HO: Roco, Fleischmann, Liliput, Brawa, G?tzold, Piko, PMT, Bramos

HOe: Roco, PMT, Technomodell, Bemo
 

Traintamarre

Materieel : Deutsche Bundesbahn en Belgisch

Tijdperk : DB : IIIa (1953 - 1958), B : IIIb - IV

Regio : DB : Mosel(Cochem - Traben-Trarbach), B : Sainte-Marie / Semois

Merken HO: Alles.
MVG,

Bernard

Fan51

Materiaal: NMBS en SBB.

Tijdperk: I tem. VI (stomers, diesels en elecs maar vooral ?Diesels?, met de 51 als favoriet).

Regio: ?Klein Zwitserland? (mijn toekomstige baan heeft al een naam maar is nog in volle ontwikkeling,
vooral in m?n gedachten, maar ooit komt die er [:)]).

Merken: Roco, Mehano, Trix, LS-Models, Fleischmann, B-Models, Piko, Liliput en Jouef.
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

conducteur

Materiaal: Alles die in Belgi? heeft rondgereden (nu alleen stoom, ook diesel en eventueel elektrisch) ... Ook eventuele grensoverschrijdende treinen, maar daar moet ik nog informatie over zoeken.
Nu nog niet, maar er komt zeker een stuk tramlijn op mijn baan, want voor mij is een TPIII baan zonder boerentram geen TPIII baan maar een prutsbaan.

Tijdperk: Vanaf +- 1950 tot ongeveer het einde van het stoomtijdperk.
Regio: Voorlopig nog geen vaste baan, maar die wordt, wellicht Ardens ingericht met als thema een zijlijn met station, ben aan het uitzoeken of het, binnen mijn beschikbare oppervlakte eventueel mogelijk zou zijn om een gelektrificeerde hoofdlijn als neventhema in de baan te integreren waardoor ik ook met enkele elektrische locs kunnen rijden, maar de hoofdzaak blijft enkelspoor met stoom en diesel.
Merken: Alles wat Belgisch is (of hier regelmatig kwam) en betaalbaar komt in aanmerking voor mijn verzameling.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

railtravelmanager

#44
hallo, rij in een fictief vooral bergachtig landschap met M?rklin en Roco wisselstroommaterieel tijdperk III of IV vooral met een hele reeks treinen : F7 Alaska Railroad, DB BR 103, DB BR 111, DB BR 151, DHG werkslok, V60 DB rangeerder, SNCF E locs type 92 en 72, CFL diesel 1801, NMBS 5504 + 5541, DB BR 216, DB BR 003 stoom, ER20 Hercules livrei Looney Tunes, BR 515 DB groen/beige motorrail + bijwagen, Thalys PBKA 4321 van DB, DSB MY 1126+1147, CFL 1601 bolle neus, NMBS 204008 en 5408 bolle neuzen, NEG V 170 1151 bolle neus en vanaf 1 januari 2011 een Vos Logistics Diesel ex NMBS 6701 in zwart/orange [:)] op verlanglijstje staat nog de Bolle neus Strabag Santa Fe of de D333 van Renfe wit/purper, eventueel een Ludmilla ...

nieuw materieel bijgekomen 3 nohablocs, 2 ludmilla's , D333 Renfe, 3 groene CFL rijtuigen, en verwacht Eurorunner diesel BRKS
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !