Met welke locs uit welk land rijdt u??

Gestart door ysbeer, 10 december 2010, 12:59:00 PM

ysbeer

Ik rijdt met loks uit Nederland----Belgie-----Duitsland------frankrijk-----luxemburg
van diverse vervoerders (staat en prive)
Tijdperk 3 tot 5.stoom en diesel,geen Eloks
Land:een denkbeeldig land ergens in de buurt van de ardennen
Huisje,boompje ,beestje Duits
Merken Roco Mehano brawa piko en nog wat exoten.
Samen gevat een zootje maar ik ben er blij mee
wim

Michiel

Materieel: Ik rij voornamelijk Belgisch, maar ook wat materieel uit onze directe buurlanden: Nederland, Frankrijk, Duitsland en UK, voornamelijk Staatspoorwegen.
Tijdperk: 1e, begin jaren '20 vorige eeuw
Regio: Brussel-Noord kopstation tot het depot
Merken: alles waar "schaal N" op staat gedrukt
Samengevat: een poging om Brussel-Noord anno 1920 weer te doen herleven... in model.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Materieel : belgisch , frans en duits.

Tijdperk : heden.

Regio : Ik probeer de buurt rond het Antwerpse wat uit te beelden.

Merken : Mehano , Roco , LS-Models , B-Models , Fleischmann , Piko.

krispy

MATERIEEL : Wat zich over het belgsich net begeeft
                  Loks 99 % belgisch

Tijdperk :  van TP IV tot heden

Regio : heuvelend belgisch landschap met twee doorgaande stations
Merken : LS-models , Roco , B-models , Mehano , Marklin( DC-ombouw )... eigenlijk alles in DC uitvoering [;)]
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

wisselstromer

Materieel : overwegend duits loks + enkele verloren gereden zwitsers en belgen, qua wagons veel DB wat DR sbb obb FS nmbs

Tijdperk : III-IV jaren 70-begin 80

Regio : een (toekomstige) baan met wat invloeden uit berlijn

Merken : Marklin Trix roco brawa LSM heris fleischmann piko Liliput en enkele exoten
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

erik de noorman

Uitsluitend B. en enkele duitsers (worden omgebouwd naar B.)
TP III
Baan: Station Kapelle op den Bos + industrieaansluiting Eternit jaren 60 (lengte baan 18 m. zonder keerlussen en schaduwstation)

Mini baantje remise en sc?ne met de bedoeling uit te bouwen tot een heus stoom en dieseldepot. (modelbouwactiviteit liggen stil wegens tijdgebrek).

Alle merken veel ombouw van 2 naar 3 rail.
Erik

Kees-Jan

Oost-Duits, Pools, Russisch, Tsjechisch en Roemeens op 1 baan.
Nederlands op 1 baan.
Belgisch op 1 baan.

En een combi van Nederlands en Belgisch op een nog te bouwen baan.

Kees-Jan

Sicco

Belgisch en Noord-Frans en voor in de vitrine nog wat favoriete Nederlandse, Duitse, Britse en Ierse locomotieven

PeterBrz

Materieel : Belgisch & Zwitsers

Tijdperk : heden

Wat: Hedendaagse goederentreinen nabouwen, liefst containertreinen

Merken : Marklin, Mehano , Roco , LS-Models , B-Models

T03

Materieel : DRG, twee belgische locs.
Tijdperk : II
Regio: Eifel,Moesel (vakwerkhuizen)
Baan in wording met als station Bernshau (samenvoeging van bernkastel/monshau), houtindustrie, tourisme.
Merken : Voornamelijk Fleischmann, Trix, Roco, Liliput.

Leuk draadje[;)]
Thx Wim.
SpGr
Marc

"I have a train riding in my brain"

chef garde

Materiaal: Belgisch

Tijdperk: IV, V

Wat: internationale reizigerstreinen langs lijn 50A, alsook nationaal reizigersvervoer en ook treinen EP V die ik zelf geregeld bedien

Merken: LS, Roco, Lima, Fleischman, Olaerts, Jocadis, Mehano, Heris, Rivarossi

evan

Materieel : Canadees en beetje Amerikaans.  Ik begin met een Belgisch projectje (regio Hoboken-Polder) als eindelijk van LS die rangeerlokjes uitkomen[:p].  Al heb ik wel wat Belgisch materiaal links en rechts al klaar liggen.

Tijdperk : Jaren 70 tot...

Wat: Treinen in een natuurlijke omgeving of industrie met veel groen er tussen.  Ik zie graag sporen in de straat verwerkt...

Merken : Atlas, Athearn, MTH, LS en Roco
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Materieel : locs DB + NMBS
           wagons : voornamelijk DB + internationaal NMBS/SBB/SNCF/CIWL

tijdperk : III en IV

Landschap : Duits regio Aken / Eifel (zo kan ik verantwoord Belgisch materiaal laten rijden).

Merken : alle merken die gelijkstroommodellen hebben uitgebracht maar het overgrote deel is van ROCO en FLEISCHMANN

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

dieselfreak

Ik verzamel Belgische en enkele Nederlandse en Franse modellen die hier in Tijdperk 3 ook te zien waren. Ja, u leest het goed, enkel verzamelen wegens geen plaats voor een baan. Als ik ooit eens 5 minuten tijd heb ga ik eventueel misschien mogelijk enkele diorama's maken met als onderwerp mijn geliefde spoorlijn 59 Antwerpen- Gent. Maar dat zal wellicht nog enkele decennia op zich laten wachten.
MC

doomslu

Materieel : Hoofdzakelijk Belgisch, met ook wat Luxemburgs. En ik zie zie hier ook ??n Fransman staan.

Tijdperk : Eigenlijk alles wat niet stoomt, met een voorkeur voor TP IV, V en VI.

Regio : Zoals zovele websites is mijn baan eeuwig "under construction" [;)]. Het moet iets Vlaams worden, aan de grens met Luxemburg. (Hoezo, Vlaanderen grenst niet aan Luxemburg? [:o)][:I])

Merken : LS-models , Roco , B-models , Mehano , Marklin, Piko, Jouef, Lima...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *