Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

wagens beladen

Gestart door stevend, 05 december 2010, 16:12:07 PM

stevend

Hoi
Ik ben op zoek naar foto's van platte goederenwagens beladen met
maaidorsers. Dit liefst tijdperk begin jaren 70.
Ben dus van plan om zo'n samenstelling na te maken.
Ik weet ook dat dat in het station van brugge toch wekelijkse kost was. Helaas zijn de maaidorsers heden ten dage fors uitgezet:D dat ze nu nog enkel over de weg vertransporteerd worden.
Zijn er mensen in het bezit van afbeeldingen, of info hieromtrent?

Mvg Steven

stevend

huhu, echt niemand?
Heeft er niemand een maaidorser als treinbelading in schaal ho?
Dan een volgende vraag ,bestonden er wagens waarvan de laadvloer lager is dan het type ks (dit tijdperk 3c- 4a)eventueel geen belgische.
Het probleem situeerd zich waneer deze kombinatie op elkaar staat, dan heb ik een hoogte van om en bij 6 cm ( 58 mm).
Dit is eigenlijk de hoogte die men heeft tussen spoorstaven en bovenleiding, als ik me goed ge?nformeerd heb.
Eventueel kunnen de banden eraf. Maar daarvan wil ik me toch eerst over inlichten.
Iemand info ?

Gerolf

Sorry, Steven. Zelf heb ik geen idee.
Je hebt lang gewacht om dit draadje "op te frissen" en ik hoop echt dat iemand je kan helpen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Staan hier op deze foto achteraan geen maaidorsers (in onderdelen) ?
Sorry hoor, 't is het beste dat ik vond ... [:I]
(Bron: Het Spoor n? 12, augustus 1957)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Alex

Het wagentype Laas wordt tegenwoordig gebruikt voor combine-vervoer. het model van deze wagon is sinds kort beschikbaar bij Hobbytrade.

http://www.hobbytrade.de/produkte/wagen/twa800b/twa800b.shtml

filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=A6awi5fM6Tk&feature=player_embedded

Vroeger? geen idee

Alex

stevend

ohwohw, geen sorry vrienden. 'k ben zelf al een jaar of 2 bezig met info.En kan je zeggen dat het niet van het leien dakje afloopt!
Zelf heb ik de firma aangeschreven, we wachten...

Maar met de msm beurs jongstleden heb ik me een maaidorser gekocht van siku (catlo.nr 1876). Maar dit blijkt nu een nieuwe (2002) te zijn met maaibreedte van wel 8!! meter. Deze is dus wel uit de "kluiten" gewassen en niet passent in m'n tijdperk.
Vandaar ben ik zelf begonnen maaidorsers te maken. Met een aantal van om en bij de 13. Lijkt me een mooi aantal, als we toch bezig zijn[:D]
Naar m'n vermoeden werden ze op hun geheel op de wagons gezet. afgezien van hun maaibekken uiteraard.
Maar dan zit ik met de hoogte verveeld!
Of ik laat ze op hun zanten en leg de banden appart voor de maaidorser.
In ieder geval heeft deze beslissing navolg in m'n modellen.

Het siku model is wel volledig uit elkaar ,zo kan ik idee?n opdoen
voor het zelf gemaakt model.Hij is trouwens te breedt om op een wagon te plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie aandacht en info !




stevend

Alex, dit geeft me een andere invalshoek! Waarvoor dank[:D]
Trouwens pracht filmke, staat al tussen de favo's.[:p]
Zie hier een vroeg stadium

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

stevend

Schitterend Wim. Waarvoor m'n dank

Mvg Steven

wisselstromer

graag gedaan
daar zijn we hiervoor op het forum!
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer