Dremel

Gestart door gjvdz, 16 november 2010, 19:32:48 PM

gjvdz

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje,
ik ben bezig met een paar bovenleidngsdraden te maken en ik vraag mij af of ik de uitstekende draadjes kan afslijpen met een dremeltje?
Mvg Giel-Jan

railman56

ik verondestel dat je alles gesoldeerd hebt?
zelf geen ervaring mee maar al een artikel (met foto's) hierover gelezen. je kan dit inderdaad met een dremel afslijpen, wel niet te lang en voorzichtig anders gaat de soldeer terug smelten en kan je opnieuw beginnen.
succes
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

gjvdz

Dankjewel,
is de dremel 200 een goed idee of
is het beter een 300 te kopen?
Mvg Giel-Jan

ysbeer

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Dankjewel,
is de dremel 200 een goed idee of
is het beter een 300 te kopen?



Een vele male goedkopere uit voering van Aldi of liddl is net zo goed gaat wellicht iets korter mee maar werkt prima.
Kijk bij de merken tupcraft/kinzo/ voor 25 euro heb je hem.
Bij dremel betaal je 50% voor de naam,en mms gaat hij 40 jaar mee i.p.v 20.
wim

marc goovaerts

Wim,
Ik heb ook al verschillende keren twijfelend naar dat soort Aldi-aanbiedingen gekeken. Maar een vraag waar ik steeds mee bleef zitten: kan je die ook inspannen in toebehoren van de 'merken' zoals Dremel en Proxxon, zoals bv een boorkolom ?

Paulogic

MIjn eerste 'dremel' was zo'n 'ongekend' merk en voldeed voor
wat ik hem nodig had. Maar toen ik wat accessoires wou kopen
van dremel paste het niet meer. Dan maar een Dremel gekocht.
Oude machinetje heeft het een 3-tal jaar uitgehouden, wat niet lang
is. De dremel van mijn schoonpa is nu ouder dan 10 jaar en werkt
nog steeds prima... enkel zijn hulpstukjes heeft hij eens moeten
vernieuwen.
mvg,
Paul(ogic)

gjvdz

Oke,
Je kan een dremel hebben van ongeveer 45 euro, wat nog altijd geen onoverkomelijk bedrag is.
Nu is de vraag de dremel 200 kan je instellen op twee toerentallen terwijl je de 300 op alle standen tussen 10000 en 35000 kan zetten.
Deze is wel al een stuk duurder maar is dit nodig?
Mvg Giel-Jan

dieseltje

Ik heb al een hele tijd zo'n Lidl/Aldi imitatie-dremel, en ben er best tevreden mee....   Als je alleen wat gaat afslijpen, opschuren ed. meer dan voldoende...
Ik heb een tijdje geleden wat originele dremel snijschijfjes bijgekocht, passen perfect op dit toestel....
Op dit ogenblik liggen er bij de Lidl nog van die toestelletjes in de rekken voor ongeveer 29 Euro dacht ik....   en daar krijg je nog een heleboel tools bij, waarmee je meteen aan de slag kan...
Het toerental bij deze toestelletjes is met een draaiknop regelbaar.

conducteur

Pas op met die Aldi aanbiedingen. Heb er zelf al 2 versleten, en daarna een dremel gekocht, sindsdien moet ik niets meer afweten van aldidingen. en weet van mensen waarvan de motor bijna in brand gevlogen was....
Geef liever eenmalig 55 euro uit dan vele keren 25.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Bijna alles wat op de dremel past werkt ook met een aldi/liddl machine
Wel de uitvoering met de boorkop.
wim

Gerolf

Meerdere toerentallen vind ik bijzonder nuttig, zeker wanneer je "zachtjes" iets wil bewerken.
Ik heb hier twee dremels: eentje met oplaadbare batterij (model 780) en eentje op netstroom ("multipro"). Ik zou ze niet kunnen missen.
Ooit heb ik een dremel (elektronische regeling) om zeep geholpen, maar dat was puur mijn eigen schuld: te lang en te zwaar belast [:I]
Ik vermoed dat een Proxxon-miniboormachine even goed is. Ik heb intussen al wat andere spullen van die "concurrent van dremel" (zaagtafeltje, freesmachine met co?rdinatentafel, ...) en daar ben ik ook h??l content van.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gjvdz

Oke bedankt allemaal voor de uitleg.
Ik ga voor een Dremel 300 [;)]
Kan iemand mij vertellen welke slijpsteen het meest geschikt is om de overschotjes van mijn bovenleidingsdraad af te slijpen?
Mvg Giel-Jan