Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 100

Gestart door Geert, 07 november 2010, 22:37:16 PM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door stevend

Bij mij komen ze ook ongeschonden in de bus.

Maar als dit zo'n probleem heeft (in dit is gericht naar de admins),
Waarom bestaat er geen digitale boeken,de zogenaamde E-books.
Mits betaling kan je ze dan doorgesteurd krijgen. Geen postbode nodig, en altijd stipt op tijd.
Of een site waar alles (tegen betaling uiteraard)kan geraadpleegd worden?

Mvg Steven



Steven,

dig. boeken enz..., ik weet het niet ! Ik denk dat ik toch graag eens iets in de hand heb (hoeft niet altijd een vrouw te zijn [:D][:D]). Misschien ligt het aan mij ? Maar ik heb toch graag nog eens een tijdschrift in de hand... anders kom ik niet meer van de computer!

Groeten Peter[;)]

stevend

Peter, daar ben ik volledig mee eens.
Daarvan klaagd m'n vrouwke soms ook van!
Maar misschien de beide mogelijkheden?
Het blijft een idee. Toch staat de toekomst in dergelijke materie
niet stil, en dat ondervinden we zelf als we kijken naar wat digitalisatie met onze treintjes doet.

In ieder geval zullen we de technologie niet staande houden!

GHYSELS

Digitaliseren is inderdaad mee zijn met de tijd en zou voor de publisher kostenbesparender zijn, de hierboven aangehaalde issue van de postbode uitschakelen en wat sneller geleverd worden, echter:
Denk ik dat de nadelen nog steeds groter zijn:
1) nu kan je MSM meenemen waar en wanneer je wenst, ik zie de lezers moeilijk met hun portable/PC hetzelfde te doen;
2) uitprinten, ja misschien, maar het aantrekkelijke van dit magazine wordt dan zo goed als weggeveegd;
3) o wee als je pc crash en je geen back up hebt ...
4) lees hier toch vaak dat enkelen MSM bijhouden als collectorsitem
5) een fysiek magazine is toegankelijk voor iedereen, het digitiale is nog niet voor iedereen zo "in"

Maar ja, aan alles heb je voor- en nadelen, bij alles heb je voor- en tegenstanders

Groet
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/

dirkkerckhofs

Ik werd zowaar wat sentimenteel bij het lezen van het voorwoord. Nen dikke proficiat aan gans de redactie en al de gastschrijvers. Ook bij mij al een boekenplank vol van nummer 0 tot nummer99 (100 ligt nog op de salontafel [:D]). Het wordt al een aardig gewicht! Ik ben het beginnen kopen ergens aan nummer 34 ofzo en mij een tweetal nummers later geabbonneerd. Later heb ik voor een spotprijs de nummers ervoor op E-Bay kunnen kopen en nummer nul heb ik in Houten gevonden.

Dat allemaal tesamen vertegenwoordigd uren leesplezier en naslagwerk. Want ik neem ze nog eens regelmatig ter hand. Nu ben ik bvb. mijn Preiserianen aan het schilderen. Wel in de afgelopen 99 nummers kwam dat al twee keer aan bod, twee verschillende werkwijzen waar ik veel uit geleerd heb. En de rest hier op het forum [:D]

Nummer 100 is inhoudelijk ook weer sterk en op en top Belgisch. Waar blijven ze het toch halen. Als het magazine een paar jaar geleden van tweemaandelijks naar maandelijks ging, had ik schrik dat de inhoud zou verwateren, maar neen [:p]

Ik kijk dus al uit naar de volgende 100 nummers[^]

Dirk

itchy

citaat:
Geplaatst door doomslu

Een mailtje of belletje naar de administratie volstaat meestal om een nieuw exemplaar toegestuurd te krijgen in geval van beschadiging door de post.

Absoluut; ik heb dit sinds ik abonnee ben ??n keer voor gehad en na een mailtje aan de administratie lag er meteen een ongeschonden exemplaar in de bus.

Nummer 100... aan alle medewerkers van MSM, door de jaren heen: proficiat jullie verdienen een heeeele dikke pluim, doe zo verder! Er is nog plaats zat op de boekenplank! [:p]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

herriejr

Afgelopen donderdag lag mijn nummer 100 ook in de brievenbus, of beter gezegd, hing half in/uit de brievenbus. Wat een fijne leesavond had kunnen worden, draaide uit op een grote teleurstelling. Doordat zowel ik als mijn vrouw de hele dag werken zijn heeft MSM100 met de kalender de hele dag half in de regen gehangen (dank u postbode!!!). [:(!]

Gevolg: MSM100 volledig om zeep (aan elkaar plakkende pagina's, gekreukelde pagina's, ...). [:(] Schade aan de kalender viel nog wel mee (beetje gekreukt ter hoogte van de vouw)

Ik heb wat foto's van de schade geplaatst op http://herrie.enzoverder.be/msm/ (ik heb de foto's speciaal niet verkleind zodat de schade duidelijk te zien is)
Jullie zullen mijn teleurstelling dan wel begrijpen. Ik heb nog geen letter van deze msm kunnen lezen.

Zou er een mogelijkheid bestaan om mijn exemplaar om te ruilen voor een leesbaar exemplaar?

gjvdz

Amai ja daar zou ik ook kwaad voor zijn.
Mvg Giel-Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door herriejr
Zou er een mogelijkheid bestaan om mijn exemplaar om te ruilen voor een leesbaar exemplaar?
Lees enkele pagina's terug in dit draadje: een mailtje of telefoontje naar de uitgever, en klaar is kees [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

herriejr

Merci Gerolf, daar had ik over gelezen.

Ik zal dan vanavond eens in de elektronische pen kruipen.

doomslu

Allereerst wil ik zeggen dat het me deugd doet dat er hier heel wat positieve commentaren zijn. Ik heb de mijne gisteren ook in de bus gekregen en dat is altijd wel een mooi moment, ook al heb ik alles al weken geleden gelezen. Toch is de papieren versie voor mij de mooiste.
Ik heb zeker niets tegen elektronisch want ik ben ook wel een pc-gek, maar ik ben nog geen elektronisch tijdschrift tegengekomen dat kan wedijveren met een papieren versie. Ben ik nu oud??? [:I]

Ondertussen zijn er hier wel nog niet veel commentaren geweest over de artikels zelf.
Is het jullie trouwens al opgevallen hoeveel pagina's van het jubileumnummer door leden van het forum volgeschreven zijn? Ik ga even wachten alvorens ze op te sommen. Ga zelf maar eens kijken en geef de nieuwelingen eens een schouderklopje, zodat ze verder doen! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ik heb het momenteel te druk om er fatsoenlijk in te lezen , bladeren doe ik niet , ik begin bij het begin en telkens ik een blz. om sla , is het elke keer weer een verrassing , ik ben momenteel nog maar bij de nieuwigheden van de fabrikanten , dus ik kan er nog niets over zeggen wie er allemaal aan deze 100ste editie heeft meegewerkt.[:I]

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door doomslu


Ondertussen zijn er hier wel nog niet veel commentaren geweest over de artikels zelf.


Klopt [:D] het blad is hier nog niet te koop in het dorp vandaar.

Kees-Jan

railman56

ik begin ook zoals ervin alles van voor naar achter en 1 voor 1 te lezen en heb zojuist "scherpenheuvel" achter de rug.[:)]
toch maar even vluchtig alles doorlopen en inderdaad veel forumleden
tegengekomen.[:p]
voorlopig dus nog geen reactie [:(]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

Is dat steeds zo, Kees-Jan?
Wanneer ligt ie dan in de winkels?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Geen idee Luc. Morgen maar weer naar de sigarenboer (jak wat stinkt dat daar) en naar de Primera om te kijken of het blad er is.

Kees-Jan