MSM 100

Gestart door Geert, 07 november 2010, 22:37:16 PM

Kautenbach

daar gebruik je toch een elektrische vliegenmepper voor, zeker als die vlieg ook digitaal is ??[:)][;)][8D]

Wachten is op zich niet erg, voorpert is ook pret, maar mister ongeduld uit zwolle is ondertussen wel heel erg nieuwsgieri aan het worden... nog niets binnen.

rustig afwachten dan maar!! ik ben razend benieuwd

wim

Powered By Diesel

Op de cover een minuscule fout ontdekt.
De ge-photoshopte nummerplaat van de citroen staat net boven de originele nummerplaat in plaats van erop.
Reden van photoshop. Zie artikel Scherpenheuvel: Hier staat de wagen met een nummerplaat die niet in het tijdperk past. Er wordt dus met de foto's van topmodellen en topmodelbanen gefoefeld. [:D]
running on heavy fuel

Baureihe 103

Weer een geweldig blad wat een keur aan artikelen.
Ik ben nog lang niet klaar met lezen.
Er staat niet ??n artikel in die mij niet zo aanspreekt.

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Michiel

Nummer 100 is een schot in de roos! Het is genieten geblazen langs deze kant. Maar toch een vraagje:

In de artikels over het weatheren van de bolle neuzen, en het ombouwen van de reeks 28II wordt melding gemaakt van het gebruik van blanke acryllak. Ik heb al een half dozijn verschillende lakken geprobeerd, maar geen voldeed echt. Allemaal worden na goed drogen (tot een week) weer vrij stroperig bij het intensief bepotelen van het model (verder afwerken ervan, zweet, drukken en wrijven,...).

Welke blanke lakken gebruiken jullie (liefst merk per mat/satijn/glans))? Drogen die hard op en blijven die ook hard met het vastpakken van het model achteraf? Verdunnen jullie die lakken voor het airbruschen, en waarmee?

Maar in elk geval veel lof voor de artikels! Bedankt!



Beste Micha?l

De lakken die ik gebruik zijn:
-parketlak (deze is zeer hard)
-lak van Revell

met geen enkele lak heb ik de ervaring die jij beschrijft.
Welke lak heb je dat probleem, hoe breng je het op,
wat is de mate van verdunning, gun je het de tijd om uit te harden.

kortom geef mij eens wat meer informatie?

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

vanmiegroet

citaat:
Geplaatst door Powered By Diesel

Op de cover een minuscule fout ontdekt.
De ge-photoshopte nummerplaat van de citroen staat net boven de originele nummerplaat in plaats van erop.
Reden van photoshop. Zie artikel Scherpenheuvel: Hier staat de wagen met een nummerplaat die niet in het tijdperk past. Er wordt dus met de foto's van topmodellen en topmodelbanen gefoefeld. [:D]


Nu je het zegt.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Kautenbach

[:(][:(][:(]

hmmmm, dit moet wel een erg mooi nummer worden, zo mooi dat de postbode denk ik het nummer eerst zelf wil lezen... ofwel nog steeds geen nummer 100, met kalender, binnen.

Hoe zit het bij de rest van de Nederlanders?

groet, Wim

Kees-Jan

Idem Wim. Nog niets hier bij de sigarenboer......

Tijd dat ze digitaal gaan bij MSM.......

Kees-Jan

Kautenbach

hoi Kees-Jan,

dan maar heeel triest en zielig ons opsluiten op het zolderkamertje en weer wat grasmatten plakken he, om ons verdriet weg te hobbieen[:D][;)][:D]

gjvdz

Je kan het hier zelfs bij de lokale carrefour kopen.
Mvg Giel-Jan

railman56

net het artikeltje gelezen over de verbouwing van de reeks 28 in N.
weerom een sterk staaltje van doordachte modelbouw. echter blijf ik een beetje op mijn honger zitten wat betreft het maken van decals.[:(] er wordt wel ge?llustreerd voor het maken van decals maar niet hoe dit echt te doen en daarmee bedoel ik eigenlijk het maken zelf in het programma inkscape. dit lag waarschijnlijk niet in het thema van de schrijver voor dit artikel maar toch. nu wordt er uitgelegd hoe we een verbouwing kunnen verwezelijken maar zonder decals zijn we niet veel. is het niet mogelijk om hier eens een artikel over te maken? door Dries zelf? het is waarschijnlijk niet simpel om hier een artikel over te schrijven maar als men a zegt moet men b ook zeggen nietwaar?[:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kees-Jan

Zeker Wim dat ga ik dan maar doen en wat treintjes maken....... Tis soms niet eerlijk allemaal verdeeld.

Kees-Jan

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

[:(][:(][:(]

hmmmm, dit moet wel een erg mooi nummer worden, zo mooi dat de postbode denk ik het nummer eerst zelf wil lezen... ofwel nog steeds geen nummer 100, met kalender, binnen.

Hoe zit het bij de rest van de Nederlanders?

groet, Wim


Ik heb hem al 14 januari ontvangen! Dit en het vorige nummer lagen werkelijk uitzonderlijk vroeg in de brievenbus.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Durango

Hij lag op 14 januari bij de Bruna en dus daar gehaald.
Ik heb naast treintjes ook nog een abonnement op de Flypast. Deze is dus niet gekomen. Commentaar uit Engeland was dat er wel veel waren kwijt geraakt. Is inmiddels nagestuurd.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kautenbach

HELP !!!!!!!

(wim, geen paniek, rust rust rust..)

Gerolf

Wim, stuur eens een mailtje naar de redactie. Ik vermoed dat jouw probleem hetzelfde is als het mijne. Bij mij is het intussen OK.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw