Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 100

Gestart door Geert, 07 november 2010, 22:37:16 PM

vanmiegroet

Na heel wat lezen in het nummer valt mij op dat bij sommige foto's een klein zwart kadertje staat waar normaal een nummer moet staan maar er staat geen nummer in ook al wordt er naar dat niet afgedrukte verwezen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Na heel wat lezen in het nummer valt mij op dat bij sommige foto's een klein zwart kadertje staat waar normaal een nummer moet staan maar er staat geen nummer in ook al wordt er naar dat niet afgedrukte verwezen.

Nu je het zegt. Je hebt dat goed gezien.
Als je alle ontbrekende nummertjes optelt dan het je de sleutel ontdekt! [:o)] [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric

Oei Luc,
Geen bonus jongen[:D]

janjozef

ja maar moeten we ook alle andere zwarte vlekken meetellen, 't zal niet alleen geen bonus maar ook geen job zijn als we de code gekraakt hebben [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Nummer 100 is een schot in de roos! Het is genieten geblazen langs deze kant. Maar toch een vraagje:

In de artikels over het weatheren van de bolle neuzen, en het ombouwen van de reeks 28II wordt melding gemaakt van het gebruik van blanke acryllak. Ik heb al een half dozijn verschillende lakken geprobeerd, maar geen voldeed echt. Allemaal worden na goed drogen (tot een week) weer vrij stroperig bij het intensief bepotelen van het model (verder afwerken ervan, zweet, drukken en wrijven,...).

Welke blanke lakken gebruiken jullie (liefst merk per mat/satijn/glans))? Drogen die hard op en blijven die ook hard met het vastpakken van het model achteraf? Verdunnen jullie die lakken voor het airbruschen, en waarmee?

Maar in elk geval veel lof voor de artikels! Bedankt!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

citaat:
Geplaatst door ERVIN

... ik ben momenteel nog maar bij de nieuwigheden van de fabrikanten...


Dan ben jij al verder dan ik, want ik steek nog steeds vast in nr 99 [:(].
Maar 'k heb nr 100 al wel doorbladerd en het artikel van Gerolf zal ik met zeer veel aandacht lezen. Want ik hoop ook enkele zelfbouwprojectjeste kunnen realiseren.
Paul

janjozef

Ik zou met iets simpeler beginnen dan het districtshuis van Borgerhout, [;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

mini-bs

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik zou met iets simpeler beginnen dan het districtshuis van Borgerhout, [;)]

Jan



Het stadhuis van Gerolf was al imposant toen het hier werd voorgesteld, maar zo op papier is het nog indrukwekkender. Fantastische modelbouw.

Heel de MSM nr 100 is trouwens de moeite waard. Heel veel knappe artikels, dikke proficiat en niet alleen omwille van de mijlpaal !
 

railman56

het seinhuis van peter is een mooi artikel. De bouwbeschrijving had best wat uitgebreider mogen zijn (persoonlijke mening). Voor een "beginner" is het nogal moeilijk zo. Het is wel een origineel idee om de plannen te kunnen downloaden via MSM. Goed gevonden en voor herhaling vatbaar.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

just4fun

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik zou met iets simpeler beginnen dan het districtshuis van Borgerhout, [;)]

Jan


Ja, uiteraard! Ik waag me daar (nu?) niet aan.
Maar de idee achter het omzetten van foto in perspectief naar een defitg plan. Daar doel ik op.
Paul

Hugo

Een bericht uit Nederland.
Afgelopen week is ook bij ons in Nederland de 100e editie van MSM op de mat gevallen. Met heel veel plezier is ook dit nummer weer gelezen. MSM is door de jaren heen een kwaliteits magazine geworden voor de hele Benelux. Talrijke artikelen over bouwen en verbouwen van scenery is universeel en zeer sterk omschreven in iedere uitgave van MSM. Als Nederlander die woont in de grensstreek maakt het ons geen bal uit dat veel aandacht wordt geschonken aan Belgisch materieel. Op onze modelbaan Valkenswaard en op onze nieuwe modulebaan De Kempen rijdt ook Belgisch materieel. De Belgische kleinfabrikanten leveren voor een betaalbare prijs schitterende wagons en lokomotieven.
Wij willen de redactie van MSM complimenteren met dit geweldig magazine en we hopen dat wij de 200e editie ook nog mogen meemaken.
www.msgvalkenswaard.nl
Namens ModelSpoorGroep Valkenswaard
Hugo Baart

Hugo

Gerolf

Ik heb MSM100 nog steeds niet in de bus gehad [:(] en daardoor kan ik nog niks deftigs zeggen over de artikels. [:I]
Niettemin: bedankt voor de commentaren over "van foto naar plan". Hopelijk vinden jullie het vervolg ("van plan naar model") ook interessant [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik heb MSM100 nog steeds niet in de bus gehad [:(] en daardoor kan ik nog niks deftigs zeggen over de artikels. [:I]



Gerolf,

de post heeft al eens vertraging, maar dit is toch ongewoon (verloren gegaan ?)![:(]

Misschien eens informeren of je facteur (postbode) geen modeltreinliefhebber is ?[}:)]

Hopelijk komt alles in orde ![:)]

Groeten Peter[;)]

PS trouwens interessant artikel van een (deel van een) meesterwerk(je)!

Johnnytrein

Steven, Heb je al eens geprobeert om met een digitaal boek een vlieg dood te meppen. [:D]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

stevend

Daarvoor gebruik ik een vliegenmepper !
Het zou eigenlijk ook een zonde zijn, mocht daar een MSM-nr voor  gebruikt worden. Wat ik uitmaak van je schrijven.
Hihi, maar wel goed gevonden[:D]