Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Zwarte rook

Gestart door Michael, 07 november 2010, 09:33:42 AM

Michael

Een rook generator in een modelspoor stoomlocomotief ie niets nieuws, als je deze dan vult met SR24 te koop in de betere modelspoorzaken dan krijg je rook, leuk , stinkt een beetje en is grijs van kleur.
Maar als ik filmpjes bekijk van de echte rijdende stoomlocs dan zie ik zwarte rook.
Wat zou ik kunnen toevoegen aan SR24 om zwarte rook te krijgen? Olie is geen optie want dan eindig je met een zwart geblakerde locomotief.
Iemand enig idee?

Groeten Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

amest

Voor veel van die foto's met zwarte rook is er speciaal voor gezorgd dat die rook zwart is. Dat geeft namelijk een spectaculairder beeld.

Dus ik denk dat de grijze rook realistischer zal zijn dan zwarte, of je moet fotografen op je baan hebben die een speciaal verzoek aan de machinist gevraagd hebben[:D]
groeten,

Arvid

ysbeer

Ik was helemaal alleen en had niets aan de machinist gevraagd.
wim

[/img]

Michael

Wim dank je maar alles wat ik vind aan foto's en filmpjes krijg ik steeds zwarte rook te zien en dat zou ik graag kunnen nabootsen op de baan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

Ben er ook mee bezig geweest en gaat moeilijk..... Zwarte pluimen voor een optrekkende diesel zou geweldig zijn namelijk.

Tijdens een grote modelbouwbeurs ben ik bij collega modelbouwers eens gaan vragen of het mogelijk zou zijn om zwarte rook te maken.

Ben bij de vliegtuig afdeling op die beurs wezen vragen of en hoe ze een kleur aan de brandstof brengen. Alles gaat behalve zwart was het antwoord.

Je zult in de richting van vuurwerk leveranciers moeten gaan denken vertelde 1 van de bouwers.........

succes


ysbeer

Ook in wit en grijs leverbaar
wim