Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Wie zich niet meer kan houden hoeft toch helemaal niet op MSM te wachten  om wat te gaan bouwen??? en zeker niet op wat men onder "het reglement" van de mini baantjes wedstrijd verstaat[|)]

Bij een bekend frans modelspoorblad heeft men een "concours permanent" :als je een baantje gebouwd hebt ,stuur je foto's +een verhaaltje op en je komt wellicht aan bod in een volgend nummer. Je krijgt dan ook wat centjes. Pluspunt is dat je geen rekening moet houden met afmetingen.



Indien iemand "zo maar" een baantje bouwt dat niet zou misstaan in de top van de minibaantjeswedstrijd ben ik er zeker van dat er plaats in MSM voor een bijdrage zal gemaakt worden! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marctje

ik zou alleen de mogelijkheid van een opstelspoor of iets dergelijks buiten de afmetingen willen houden. ik denk dat dit door sommige mensen in deze wedstrijd verkeerd is opgevat waardoor hun treinen eigenlijk niet gereden hebben. ook zou je zou, denk ik, meer kandidaten kunnen krijgen die wel meedoen en hun baantje afkrijgen.(hier sla ik zelf wel mea culpa, daar ook ik ??n van de afzeggers was)
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Loko

Ik denk dat het reglement best zo mag blijven, met de opgegeven maten heb je meer dan werk genoeg. Aan mijn baantje heb ik sowieso de mogelijkheid om er aan beide kanten een fiddle yard aan te bouwen, wat ook gaat gebeuren, en dus met grotere treinopstellingen kan op rijden, en met meerdere mensen kan op spelen. Het ligt hem volgens mij in de planning van je ontwerp.
Wat ik ook vernam op de laatste wedstrijd is dat er wel degelijk rekening gehouden wordt met het "buiten de maten gaan"  door de vakjury (puntenaftrek), maar dat kan dan weer gecompenseerd worden door het publiek zijn stem, hier moet volgens mij wel over nagedacht worden.
Het voorstel dat de winnaar van de vorige wedstrijd niet meer mag deelnemen aan de wedstrijd  schiet ik af. (werd wel degelijk geopperd). Iets zoals "Yusein Bold" mag op de volgende olympische spelen niet meer mee doen.
Maar het allerbelangrijkst vind ik is dat men de "hoofdprijs" ik herhaal HOOFDPRIJS toekent aan de categorie "jeugd".
De weinigen die deelnemen blijven me verbazen, ontroeren en  doen mij geloven dat onze hobby een mooie toekomst heeft.

En nu niet wachten, maar beginnen!
Lateste Thierry  (Post 7)

Rochevalien

Loko, er zijn helemaal geen categorieen,daar hebben we in het verleden al genoeg over gehad.[|)] Een hoofdprijs geven aan "de jeugd" is volgens mij met het huidige "reglement" wat onzinnig: iedereen komt tegen mekaar uit.
Waarom men geen tweede wedstrijd organiseerd voor de jeugd (min 16 jaar ) is voor mij een raadsel.Men roept hier altijd zo dat de toekomst aan de jeugd is en dat er geen jonge modelbouwers meer zijn.Maar een kans als deze om de jeugd warm te maken voor de hobby laat men liggen.
Het voorstel om de winnaar (of zelfs de eerste 3) voor ??n editie uit te sluiten is volgens mij nog niet zo'n slecht idee.
Dat zou dan meteen de drempel (het niveau van afwerking) voor heel veel mensen ,lager leggen.
Als men op deze manier verder doet staan er straks nog hooguit 10 baantjes te kijk.

Gerrit  


Gerolf

Een jeugdcategorie - of aparte/samenlopende wedstrijd voor min 16 ('t is maar hoe je het bekijkt) lijkt me geen slecht idee.

Winnaar(s) van de vorige editie uitsluitend voor de volgende om de lat lager te leggen [?] Die snap ik echt niet.
Laat het niveau van de getoonde baantjes aub niet omlaag gaan.

Het toepassen van het reglement (afmetingen en andere eigenschappen) zou misschien wat meer gewicht mogen krijgen in de einduitslag. Echt diskwalificeren moet voor mijn part niet.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

cyberbeast

Mja, een -16 wedstrijd is een goed idee.
Maar wat doe je dan met een deelnemer die effectief alles zelf gedaan heeft, of iemand van -16 die hulp krijgt van een halve club?
 

vanmiegroet

die -16 is dat ook vooor 16 jarigen?
Want dan ben ik 1 maand 16
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Gerolf

citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Maar wat doe je dan met een deelnemer die effectief alles zelf gedaan heeft, of iemand van -16 die hulp krijgt van een halve club?
Niet te controlleren - dus zo'n "min 16" is toch geen optie.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door cyberbeast
Maar wat doe je dan met een deelnemer die effectief alles zelf gedaan heeft, of iemand van -16 die hulp krijgt van een halve club?
Niet te controlleren - dus zo'n "min 16" is toch geen optie.


Identiteitskaart afgeven bij inleveren[:D][:D][:D],
toch vind ik dat daar toch een onderscheid zou mogen gemaakt worden in volwassene en andere(-18 of -16), want met je jeugdige leeftijd heb je nooit de technische of plastische achtergrond en ervaring van iemand die al jaren creatief bezig is met modelspoorweg.
Groeten Peter[;)]

Loko

Met een beetje denkwerk moeten er toch wel iets kunnen worden uitgewerkt
denk ik, en ja, dat papa of zelfs de hele club iemand helpt dat kan je niet controleren.

Rochevalien

Ik denk dat het overduidelijk te zien is of een 16 jarige (of jonger) iets alleen gebouwd heeft of niet. Dat er goede raad
gegeven wordt aan een jongere kan je natuurlijk niet uitsluiten.Het zou w?l de bedoeling zijn bij een jongeren-wedstrijd om het eigen werk te stimuleren en aan te moedigen.Dit kan niet als er een halve klub aan meegewerkt heeft.


Gerrit

gjvdz

Ja oke je kan dit misschien niet controleren maar door eens goed te kijken kan je wel zien of iets door een jongere of een ervaren modelbouwer gemaakt is. Het lijkt mij beter om hier een onderscheid te maken. Wanneer het duidelijk is dat er meer hulp was dan de persoon zelf gedaan heeft gaat hij gewoon naar de volwassenen categorie.
Mvg Giel-Jan

Roderik

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Ja oke je kan dit misschien niet controleren maar door eens goed te kijken kan je wel zien of iets door een jongere of een ervaren modelbouwer gemaakt is. Het lijkt mij beter om hier een onderscheid te maken. Wanneer het duidelijk is dat er meer hulp was dan de persoon zelf gedaan heeft gaat hij gewoon naar de volwassenen categorie.



En dan zal je maar 18 maand je uiterste best hebben gedaan om dan op de expo te horen dat 'men' vindt dat je werk te goed is voor een -16 jarige... Het is even moeilijk om te bewijzen dat je iets alleen hebt gemaakt dan in groep.
Geef die gasten dan liever een aanmoedigingscadeau dan een aparte categorie. Een pak plasticard, een grote zak strooimateriaal, een cadeaubon,... iets wat hen aanzet om verder te doen...

Het weerhouden van de eerste drie deelnemers komt naar mijn idee wel h??l dicht bij de hedendaagse kleuterklas-mentaliteit van "Morgen mag jij ook eens winnen." of "We geven geen punten of maken een lijst van de uitslag, want jullie zijn allemaal winnaars."
Sorry gasten, maar het is een wedstrijd en daarin kan je winnen of verliezen. (Of op dezelfde plaats eindigen dan het jaar ervoor [:D])

En om iedereen gerust te stellen: de volgende editie is het aan jullie. Door onze nakende (tweede en wederom vrouwelijke) gezinsuitbreiding wordt modelbouw nog iets meer bijzaak. Geen deadlines meer voor mij, geen stress, alleen genieten en modelBOUWEN! Als er ooit nog iets klaar is zien jullie het wel in Mechelen...
Always be modelling!

marctje

roderik, volgens mij heb je al aan een tweede modelbouwwedstrijd meegedaan, je zegt zelf een nakende vrouwelijke gezinsuitbreiding [:D][:D][:D] proficiat
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Hugo

citaat:
Geplaatst door Loko

Ik denk dat het reglement best zo mag blijven, met de opgegeven maten heb je meer dan werk genoeg. Aan mijn baantje heb ik sowieso de mogelijkheid om er aan beide kanten een fiddle yard aan te bouwen, wat ook gaat gebeuren, en dus met grotere treinopstellingen kan op rijden, en met meerdere mensen kan op spelen. Het ligt hem volgens mij in de planning van je ontwerp.
Wat ik ook vernam op de laatste wedstrijd is dat er wel degelijk rekening gehouden wordt met het "buiten de maten gaan"  door de vakjury (puntenaftrek), maar dat kan dan weer gecompenseerd worden door het publiek zijn stem, hier moet volgens mij wel over nagedacht worden.
Het voorstel dat de winnaar van de vorige wedstrijd niet meer mag deelnemen aan de wedstrijd  schiet ik af. (werd wel degelijk geopperd). Iets zoals "Yusein Bold" mag op de volgende olympische spelen niet meer mee doen.
Maar het allerbelangrijkst vind ik is dat men de "hoofdprijs" ik herhaal HOOFDPRIJS toekent aan de categorie "jeugd".
De weinigen die deelnemen blijven me verbazen, ontroeren en  doen mij geloven dat onze hobby een mooie toekomst heeft.

En nu niet wachten, maar beginnen!
Lateste Thierry  (Post 7)



Na twee keer de eerste prijs te hebben gewonnen, eerst met Veldhoven 1935 en daarna met B.A. Bodil hebben we besloten niet meer voor de derde keer mee te doen aan de mini-baantjes wedstrijd editie 2012. We hebben wel plannen voor een nieuw iets groter mini-baantje. De plannen zijn nog in prematuur stadium we weten ook niet of wij 2012 halen maar als we onze nieuwe creatie gereed hebben zullen we deze ongetwijfeld in Mechelen 2012 of Genk 2013 tentoon stellen. Dus van die vermaledijden Hollanders, die de eerste prijzen maar weghalen, zijn jullie verlost. Ik wil nogmaals benadrukken dat het bouwen in teamverband voor ons de grootste waarde is geweest en of wij er  een prijs mee halen is voor ons nooit de insteek geweest.
Succes met de derde mini-baantjes wedstrijd we zullen zeker komen kijken.
team B.A. Bodil
Hugo Baart

Hugo