Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Infrabel HLD62 nieuwe kleurstelling

Gestart door OMC, 22 oktober 2010, 00:16:19 AM

B-Cargo

de TBL2 versie is ook nog niet uitgebracht en dan heb je met de ACTS loc een goede basis (ivm de 3de koplamp). Weet wel niet of de bogies overeenkomen want de ACTS locs waren prototypes van de reeks 62-63 dacht ik?
De 6225 is onlangs nog opnieuw herschilderd, stond vandaag te blinken in het najaarszonnetje te Leuven bundel M
groetjes,

trainfreak

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

de TBL2 versie is ook nog niet uitgebracht en dan heb je met de ACTS loc een goede basis (ivm de 3de koplamp). Weet wel niet of de bogies overeenkomen want de ACTS locs waren prototypes van de reeks 62-63 dacht ik?
De 6225 is onlangs nog opnieuw herschilderd, stond vandaag te blinken in het najaarszonnetje te Leuven bundel M
groetjes,

ACTS heeft/had 6 locs van de reeks 62/63.
3 daarvan waren de 'prototypes', 3 andere waren de gewone.
Spoorse groeten
Dimitri

Sicco

Had er vijf, niet zes
En de flexcoil bogies waren vroeger al vervangen door gewone exemplaren

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

de TBL2 versie is ook nog niet uitgebracht en dan heb je met de ACTS loc een goede basis (ivm de 3de koplamp). Weet wel niet of de bogies overeenkomen want de ACTS locs waren prototypes van de reeks 62-63 dacht ik?
De 6225 is onlangs nog opnieuw herschilderd, stond vandaag te blinken in het najaarszonnetje te Leuven bundel M
groetjes,



Okay bedankt. Zit de beschrifting er al op of is de lok nog steeds geheel blauw?

Kees-Jan

ems

citaat:
Geplaatst door Sicco

Had er vijf, niet zes
En de flexcoil bogies waren vroeger al vervangen door gewone exemplaren

Een zesde 62'er heeft ACTS wel gehad in de vorm van plukloc 6290 ;-)

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

de TBL2 versie is ook nog niet uitgebracht en dan heb je met de ACTS loc een goede basis (ivm de 3de koplamp). Weet wel niet of de bogies overeenkomen want de ACTS locs waren prototypes van de reeks 62-63 dacht ik?
De 6225 is onlangs nog opnieuw herschilderd, stond vandaag te blinken in het najaarszonnetje te Leuven bundel M
groetjes,



Okay bedankt. Zit de beschrifting er al op of is de lok nog steeds geheel blauw?

Kees-Jan

Ik vermoed dat de 6225 gewoon in geel/blauw herschilderd is, dus zal je helaas nog even moeten wachten op de foto's van de definitieve versie van de blauw Infrabel 62'er (waar ik ook wel erg benieuwd naar ben!)
Groet, Edwin

B-Cargo

De 6225 is gewoon terug geel-groen herschilderd, met het opschrift TBL2. Deze locs is trouwens eigendom van B-Technics en niet van Infrabel.
groetjes,

Metpetergaathetbeter

Misschien er nog niet te vroeg aan beginnen! De 55's voor de IJzeren Rijn hebben ook een aantal keer veranderd geweest voordat de schilderij opnieuw nagenoeg de originele gele onveranderde uitmonstering was (waarmee men gestart was)!
roeten Peter[;)]

Kees-Jan

Ik haak af voor de lok........ Kijk maar eens op Krispy zijn fotoblog. Hij heeft de primeur dus heren MSM schrijf hem een mail en laat hem de ombouw beschrijven in uw blad.

We maken er wel weer wat anders van [;)]

Kees-Jan

ems

Maar dat kan jij toch veel beter, Kees??
Het model is zo te zien gemaakt van alleen de computerbewerking en niet van het echte voorbeeld. Ff afwachten dus, want misschien komt de echte 6255 er wel wat anders uit te zien.
Groet, Edwin

chef garde

citaat:
Geplaatst door ems

Maar dat kan jij toch veel beter, Kees??
Het model is zo te zien gemaakt van alleen de computerbewerking en niet van het echte voorbeeld. Ff afwachten dus, want misschien komt de echte 6255 er wel wat anders uit te zien.



Als je kijkt op Krispy zn fotoblog, dan zie je al een foto met het echte voorbeeld dacht ik, geen computerbewerking.

Het enige dat Kris nog moet doen is het dak ook zwart maken en decals aanbrengen.  Hij is goed op dreef!

Sicco

Euhm... met vol in bloei staande groene bomen?? Nee hoor, dit is een bewerkte foto.

theedooz

Iemand een link naar die Krispy blog? (want die ken ik nog niet).
 


theedooz

Bedankt!

Het model is vrij aardig gelukt, maar het ontwerp van de 1:1 loc is en blijft foei-lelijk!

Dat kan (vind ik) veel beter:

 

conducteur

Krijg er koppijn van! @krispy: wat is een origele loc?[:D] Is dat een loc die met de computer een nieuw kleurtje kreeg?
Dit is veel beter:
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum