Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Infrabel HLD62 nieuwe kleurstelling

Gestart door OMC, 22 oktober 2010, 00:16:19 AM

Metpetergaathetbeter

misschien toch maar een gewone 62 of 63 nemen, dan hoef je niet nodeloos plamuren.Groeten Peter[;)]

Kees-Jan

5 minuten werk. Gat dicht maken met styreen en wat putty er op. Schuur, schuur, schuur en daarna in de primer. De band wegschuren is meer werk.

Vraag: welke uitvoering is er behalve de nieuwe blauwe Infrabel nog nooit door Roco gemaakt (de hele groene oer uitvoering met 1 geel streepje vind ik namelijk erg mooi. deze dus: http://www.railfaneurope.net/pix/be/diesel/mainline/62/green/212144.jpg)

Kees-Jan

Sicco

Dat hangt ervan af hoe gedetailleerd je het wil bekijken. Er waren tal van verschillende varianten van de diverse schilderingen en Roco heeft wel alle basisschilderingen uitgebracht, maar telkens maar ??n variant ervan.
Zo zou ik graag een groene 6300 maken zonder doorgetrokken gele band tussen de frontlichten, maar vooralsnog ontbreekt het me nog aan het materiaal ervoor (behalve de groene donor 62 natuurlijk)

Kees-Jan

Heb je daar een foto van Sicco?

Kees-Jan

Sicco

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Heb je daar een foto van Sicco?

Kees-Jan


Waarvan? Van de versie die ik zou willen?

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

5 minuten werk. Gat dicht maken met styreen en wat putty er op. Schuur, schuur, schuur en daarna in de primer. De band wegschuren is meer werk.

Vraag: welke uitvoering is er behalve de nieuwe blauwe Infrabel nog nooit door Roco gemaakt (de hele groene oer uitvoering met 1 geel streepje vind ik namelijk erg mooi. deze dus: http://www.railfaneurope.net/pix/be/diesel/mainline/62/green/212144.jpg)

Kees-Jan



oer uitvoering werd wel gemaakt door  ROCO
het betreft hier 212183 en 212144

Ik meen dat ze later kort nog eens in die kleurstelling reden omdat de verf zo versleten was dat de oude cijfers spontaan zichtbaar werden(bezit beide versies)
Groeten Peter[;)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

5 minuten werk. Gat dicht maken met styreen en wat putty er op. Schuur, schuur, schuur en daarna in de primer. De band wegschuren is meer werk.

Vraag: welke uitvoering is er behalve de nieuwe blauwe Infrabel nog nooit door Roco gemaakt (de hele groene oer uitvoering met 1 geel streepje vind ik namelijk erg mooi. deze dus: http://www.railfaneurope.net/pix/be/diesel/mainline/62/green/212144.jpg)

Kees-Jan



oer uitvoering werd wel gemaakt door  ROCO
het betreft hier 212183 en 212144

Ik meen dat ze later kort nog eens in die kleurstelling reden omdat de verf zo versleten was dat de oude cijfers spontaan zichtbaar werden(bezit beide versies)
Groeten Peter[;)]


Nou, dat is een tikkeltje overdreven. Wat wel was:
- locs die aanvankelijk alleen vernummerd waren, daarvan was vanwege het grotere nummer de V (soms deels) en de oude cijfers weggeschilderd. Omdat dit snel gebeurde, was de V en/of de oude cijfers soms al snel weer een beetje zichtbaar. Dit duurde tot de eerstvolgende schilderbeurt, meestal niet veel later
- een tweetal groen-gele 62-ers die jaaaaarenlang in Ronet op sloop hebben staan wachten waren zo verbleekt dat de oude groene kleurstelling weer een beetje zichtbaar werd, echter niet de V of oude cijfers.

Kees-Jan

Ja graag Sicco van de groene zonder geel tussen de lampen.

Kees-Jan

Metpetergaathetbeter

Sicco,
Er is ooit een artikel over deze loc's verschenen on Spoorwegjournaal(misschien naar aanleiding van het uitkomen van de 2 loc's)
Groeten PETER[;)]

Sicco


Sicco

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Sicco,
Er is ooit een artikel over deze loc's verschenen on Spoorwegjournaal(misschien naar aanleiding van het uitkomen van de 2 loc's)
Groeten PETER[;)]


Weet ik, een heel kort artikel.
Ook een keer in op de Rails een kort artikel, van ene Sicco Dierdorp [:0] [:D]

chef garde

Ook eens kijken Rees-Cees, naar je toekomstige blauwe Infrabel-machine.  De ruitenwissers hangen boven de ramen ipv de foute Roco's waar ze overal onderaan hangen.  Ook kan het zijn dat die afdekplaatjes onder het raam en boven de handgreep verwijderd zijn/worden.

stevend

Riep er iemand om foto's ?
ziedaar van Roco




Ik geloof beiden in 1991 uitgebracht.

Mvg Steven

Metpetergaathetbeter


[/quote]
Weet ik, een heel kort artikel.
Ook een keer in op de Rails een kort artikel, van ene Sicco Dierdorp [:0] [:D]
[/quote]

a ja, den diene [:D]dialect ha die(man)
Groeten Peter[;)]

Kees-Jan

En is de blauwe al ergens gespot in vol ornaat?

De ruitenwissers lijkt me geen probleem om die te veranderen.

Neem Roco wissers van een NS 1600 en boor een ggatje boven de ruit. Vervolgens op de ruit de wisser voorzichtig wegsnijden en het gat met plaat onder de ruit weg snijden/schuren.

Kees-Jan