Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Symbolen op NMBS plan

Gestart door dingske, 15 oktober 2010, 11:33:12 AM

dingske

Ik ben volop bezig met de bouw van het station Zolder anno 1990. Nu heb ik al heel wat dingen na kunnen bouwen aan de hand van het plan en foto's die ik ben gaan maken.

Maar nu stoot ik op de volgende symbolen en ik heb geen idee waarvoor deze symbolen juist staan. zijn het telegraaf- of lantaarnpalen? Wie kan mij helpen?

http://img843.imageshack.us/img843/8435/zolders.jpg
Ik wil groot zijn in iets kleins.

hapkin

#1
is dit niet gewoon de verlichting van het perron/bundel ?

mvg Steve

Michiel

#2
Gezien het jaartal (1990) lijkt me telegraafmasten onwaarschijnlijk. Gezien de densiteit lijken me het geen lantaarnpalen. Misschien eens ter plaatse gaan met een fototoestel, en ontdekken wat er zoal te vinden is?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

knibbelknabbel

#3
Ik denk ook dat het de verlichtingspalen zijn van de bundel...

trainfreak

#4
citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Ik denk ook dat het de verlichtingspalen zijn van de bundel...

Verlichtingspalen van de bundel op het perron?
Volgens mij is het eerder perronverlichting?
Of toch de palen ervan..
Een bolletje op een schematische tekening is volgens mij altijd een lamp?
Spoorse groeten
Dimitri

knibbelknabbel

#5
Ja, verlichtingspalen tout-court h? [;)] Links staan de spoornummers (1,2 en 3), de andere sporen hebben geen perron. Waar de kringetjes rond staan zijn verlichtingspalen die niet op een perron staan...

trainfreak

#6
citaat:
Geplaatst door knibbelknabbel

Ja, verlichtingspalen tout-court h? [;)] Links staan de spoornummers (1,2 en 3), de andere sporen hebben geen perron. Waar de kringetjes rond staan zijn verlichtingspalen die niet op een perron staan...

Maar misschien lag er vroeger wel een perron?
Er zijn zo wel meer stations waar nog wel palen staan maar er geen perron in dienst meer is.
In Ronse is dit ook het geval dacht ik.
Spoorse groeten
Dimitri