Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Euromodelbouw genk

Gestart door n/a, 28 augustus 2005, 13:56:12 PM

janjozef

ik zal het zondag dan ook maar voor een jaartje verlengen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

Ik ga ook zaterdag, en moet ook verlengen.

n/a

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Het gaat om een promotie-actie ivm Euromodelbouw, alleen dan en daar.
Vooral als trekpleister zeg maar voor nieuwe abonnementen. En dan kan je natuurlijk moeilijk langs de abonnee kijken die zijn abonnement daar meteen ook verlengt.




tja, ergens klopt er toch iets niet als je eerst een brief krijgt met de aansporing om gauw te betalen en zodra dat gebeurd is zo'n mail om te zeggen "had nu maar beter gewacht..."
Stuur dan die mail niet zou ik zeggen.
[:p]



janjozef

Gisteren op de beurs geweest. Zoals altijd staan er enkele zeer mooie stukjes tussen maar mij moet het toch van het hart dat er weinig echt nieuw bijkomt. Er was geen enkele belgische baan die ik nog niet kende. Ook van de nederlandse baan kende ik de meeste reeds. Roco schitterde door afwezigheid en fleischmann en marklin lieten ook niet veel nieuws zien. Enkel het nieuwtje van 9 nummers van de 51 van Mehano verbaasde me [:)]. Terug enkele oude gekende tegengekomen, Een verlenging van mijn abonnement op MSM genomen en een mooi fotoboek erbij gekregen [:D], een beetje liggen kwijlen boven de type 10 en de type 29 van Olaerts, die aan mijn budget niet besteed zijn [:(][:(]. Al bij al een goede dag geweest.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Wat mij opviel was het grote aantal niet-H0 banen. Spoor 0 en smalspoor zijn precies enorm aan het opkomen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Havoc

Wat mij opviel was het grote aantal niet-H0 banen. Spoor 0 en smalspoor zijn precies enorm aan het opkomen.


Dat vond ik ook.
En dat boek over de reeks 52/53/54 dat ik heb gekregen ben ik ook content over[:)]
alleen die amputatie over de bollen neuzen vond ik maar vies[;)]

janjozef

Al een geluk dat er veel niet HO was anders kende we alle banen reeds. Maar of het nu N of smalspoor of O of I was genieten kan ik van allemaal. Als boek heb retro 92/62 gekozen het boek van de bolle heb ik reeds enkel jaren.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

wisselstromer

ik vrees dat ik ook (terug)  een beetje te teleurgesteld ben buitengegaan

nu had ik de baan van "petershausen" nog niet live gezien en dat was wel de moeite moet ik zeggen

ook die amerikaanse baan van the  "short.... met die mega houtenbrug was prachtig maar voor de rest
???????

weinig nieuws onder de zon
maar we hebbe neindelijk de marklin central station gezien

mvg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Was gisteren ook in Genk en heb me goed geamuseerd. Zeer gezellig staan babbelen met Tony en Guy, en ja hoor, Tony heeft me mijn abonnement laten verlengen (verliep in februari) en heb dus dat boek van de bolle neuzen gekozen (het ander had ik al) Voorts vond ik het een zeer interessante beurs.Staan praten met de toffe mensen van de ALAF uit Liege, die me gelijk een prachtige bouwkit verkochten van een hoekhuis (voorbeeld vlak bij Liege) in resin en plastiek.
Ook de verlichting sets van Brelec waren zeer mooi. Al bij al vond ik het de moeite waard daar te zijn. Je moet naar zulke beurzen ALTIJD met een open-minded instelling gaan. Je ziet altijd weer dingen die je kan gebruiken, of je doet nieuwe ideen op, ook al is het niet op dezelfde schaal, je kan ze wel toepassen op je eigen baan.
Fernand (van Ferivan) vertelde me nog dat hij binnen afzienbare tijd met een nieuwe bouwkit komt van een ouder type autobus. Wat hij me niet vertelde was welke !! En ja hoor, mijn vrouwtje moest me weer wegtrekken bij Olaerts. (maar niet voordat ik toch weer een paar dingen gekocht had)NEE geen type 10)
Samengevat zou ik zeggen: voor herhaling vatbaar, en in elk geval heb ik reeds afgsproken met de mensen van ALAF dat ik in november ook naar daar kom.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Toch een type 29 dan,

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Ben op zondag geweest en het was de verplaatsing weer waard. Er leek me wel minder volk te zijn dan de vorige editie, maar zo was het niet teveel drummen om alles te kunnen zien. Zeer mooie (vooral dan buitenlandse) banen gezien . Die Amerikaanse met houten bruggen was zeer indrukwekkend. Spijtig dat ik de central station niet heb zien werken, maar er was op zondag naar het schijnt niemand van het M?rklin-team aanwezig die dit kon bedienen. Ook jammer dat de stand van Rocky rail een beetje ongelukkig stond in de hal van M?rklin en Fleishmann. Wel te weten gekomen dat het dieselstel reeks 41 in april 2006 er zou zijn.  Wegens het beperkte aantal handelaars was ook mijn portefeuille tevreden.
Binnen twee jaar zeker terug.

Groetjes Bart.

svvander

Ben zaterdag ook langsgeweest... was leuk. Heb veel gepraat en gezien... en natuurlijk mij een abonnement aangeschaft! (eindelijk seg)[:D]

Heb lang met Raf van Brelec staan praten; man,man,man wat heeft die leuke en vooral goedkope zaken op de markt gebracht!

Heb mij dan nog een 2-tal boeken van M?rklin (over de 59 en eentje over de 61, 60 en de 55) aangeschaft. En maar liefst voor 1/3de van de prijs van hoeveel ze bij MSM kostten... (en ook nieuw he).

Maar voor een nieuwe lok, helaas geen centen meer!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Dag,

Gewoonlijk niet krenterig met kritiek, maar Euromodelbouw was af.  De organisatie was zeer goed verzorgd, de prijzen eenmaal binnen waren zeer matig (in vergelijking met andere beurzen).
Heb goeie contacten gelegd met ALAF (niet ALAT).

Toch ??n minpunt: tijdens de opbouw op vrijdag (ik stond bij 0-Forum) de pretentieuze houding van bepaalde M?rklinmensen.  Heeft men nu echt niets beter te doen dan pseudo diners bij kaarslicht te organiseren en de afwas uren te laten staan ?  Of was dat omdat de aandacht van het essentiele weg te trekken, namelijk treinen ?

Inzake banen: het is maar goed dat het slechts om de 2 jaar is.  Niet veel nieuws.  Aan al diegene die dat vinden geef ik rendez-vous binnen 2 jaar: ze zullen er zeker staan met een nieuwe baan [:)]

Ook is in de andere halls binnengelopen.  Die andere modelbouwtakken zijn niet te onderschatten en ge kunt er nog veel leren ook.

Roland

Tom

Hallo,

ik ben zondag geweest en heb eindelijk een abonement op MSM. Boven dien heb ik het boek retro 92/62 er bij gekregen.

Het was de eerste keer dat ik ging en man man man dat was nogal eens de moeite ik was vooral onder de indruk van de baan louise marie van de cub pacific in Wervik.
Tom

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Dat was reden waarom Guido Olaerts dringend een dweil nodig had om die waterplas weg te halen.

Janjozef, dat mag je niet meer doen h?.

Mvg
Fremo - e.V. - Afd Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.