Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

baan in opbouw

Gestart door 2012, 12 oktober 2010, 17:56:13 PM

Jurgen

Op de foto ziet het er alvast geslaagd uit.
Je hele baan trouwens, ook al ben ik geen fan van Zwitserse banen, die van jouw mag er wezen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

2012

Citaat van: Jurgen op 26 december 2012, 17:14:37 PM
Op de foto ziet het er alvast geslaagd uit.
Je hele baan trouwens, ook al ben ik geen fan van Zwitserse banen, die van jouw mag er wezen.  ;)

Dank je  8)
Smaken verschillen he, gelukkig is er beetje diversiteit, anders zou forum hier vol staan met RhB  :P

Gerolf

Oogt niet slecht, maar toch een bedenking: je rivier ligt hoger dan de weg  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het is wel een mooi, kabbelend riviertje.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Citaat van: 2012 op 31 januari 2012, 18:03:40 PM








is dat een kruising van smalspoor met normaalspoor?

PS knap gedaan!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

2012

Citaat van: piko(ho) op 26 december 2012, 20:47:43 PM
Citaat van: 2012 op 31 januari 2012, 18:03:40 PM



is dat een kruising van smalspoor met normaalspoor?

PS knap gedaan!

Inderdaad, ik heb een normaalspoor kruising gekocht en op één kant versmald, dit door de dwarsliggers en rails door te zagen  8)

2012

Citaat van: Gerolf op 26 december 2012, 19:22:00 PM
Oogt niet slecht, maar toch een bedenking: je rivier ligt hoger dan de weg  ???

is da ni beetje gezichtsbedrog  ::)

2012

Een oproepje aan de ecos gebruikers  :P

ik heb er zo eentje besteld
deze dus link gevonden met hoehel


Ik ga die gebruiken om mijn bemo treintjes te laten rijden, heeft iemand daar ervaringen mee ?
wat ik wil is da de verschillende treintjes een constante eigen snelheid rijden he, met een decoder met lastregeling zou dat moeten lukken laat ik mij wijsmaken. Zowel berop las berg af zou da min of meer gelijke snelheid moeten zijn.
Ik ben daar een leek in, hopelijk heb ik een juiste keuze gemaakt en werkt dit systeem goed voor bemo.
Alle, hopelijk een aantal reacties, alvast bedankt  8)

2012

Citaat van: 2012 op 01 januari 2013, 15:04:26 PM
Een oproepje aan de ecos gebruikers  :P

ik heb er zo eentje besteld
deze dus link gevonden met hoehel


Ik ga die gebruiken om mijn bemo treintjes te laten rijden, heeft iemand daar ervaringen mee ?
wat ik wil is da de verschillende treintjes een constante eigen snelheid rijden he, met een decoder met lastregeling zou dat moeten lukken laat ik mij wijsmaken. Zowel berop las berg af zou da min of meer gelijke snelheid moeten zijn.
Ik ben daar een leek in, hopelijk heb ik een juiste keuze gemaakt en werkt dit systeem goed voor bemo.
Alle, hopelijk een aantal reacties, alvast bedankt  8)

niemand ?

doomslu

Ik heb geen ervaring, maar weet wel dat dit een gekende centrale is.
Ik denk echter eerder dat het de combinatie decoder/loc is die van belang is voor het goed functionneren.
Misschien wil iemand met ervaring hier iets over zeggen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Het is een erg goede centrale maar er is nog iets erg goed aan, dat is de prijs.
Het apparaat is mega duur, ongeveer 635 Euri's.
Een ander punt van goed opletten is het eeuwige 'probleem' van updates dat bij Esu hoort.
Gemiddeld 2 - 3 keer per jaar komt Esu met een update.
Mijn advies volg de updates goed en voer ze allemaal uit.
Dan houd je in iedergeval een bij de tijdse centrale.
Ik dacht dat je je kunt abonneren op de nieuwsbrief van ESU, dan heb je alle nieuws uit de eerste hand.

Grt Piet.


2012

Citaat van: bossie op 02 januari 2013, 16:02:45 PM
Het is een erg goede centrale maar er is nog iets erg goed aan, dat is de prijs.
Het apparaat is mega duur, ongeveer 635 Euri's.
Een ander punt van goed opletten is het eeuwige 'probleem' van updates dat bij Esu hoort.
Gemiddeld 2 - 3 keer per jaar komt Esu met een update.
Mijn advies volg de updates goed en voer ze allemaal uit.
Dan houd je in iedergeval een bij de tijdse centrale.
Ik dacht dat je je kunt abonneren op de nieuwsbrief van ESU, dan heb je alle nieuws uit de eerste hand.

Grt Piet.

Ik heb hem voor 575 euro besteld, das toch iets minder dan wat U schrijft  8)
Hopelijk heb ik de goeie keuze gemaakt met deze  ::)
Zal dat van die updates alvast goed in de gaten houden dus.
Ondertussen heb ik al een handleiding gevonden in PDF, ziet er wel leuk uit, ben totaal onbekend met die dingen momenteel, dus alles wat ik lees is nieuw.
Blijkbaar kan je ook uw treinbaanplan invoeren en een soort EBP sturing gaan opmaken voor schakelen van wissels en een heuse reisweg aanleggen die alle wissels en seinen na elkaar bedient... zal wel efkes zoeken worden om alles op punt te stellen.

2012

Citaat van: doomslu op 02 januari 2013, 15:46:43 PM
Ik heb geen ervaring, maar weet wel dat dit een gekende centrale is.
Ik denk echter eerder dat het de combinatie decoder/loc is die van belang is voor het goed functionneren.
Misschien wil iemand met ervaring hier iets over zeggen?

Daar word mij lokpilot aangeraden met last regeling. Dat laatste zie ik wel zitten  :P
Zo zullen mijn treintjes zowel bergop/bergaf dezelfde snelheid gaan rijden.

conducteur

Wat ik mij echt afvraag over zo'n Ecos, waarom heb je zo'n nucleaire centrale nodig terwijl je ook je treinen met veel simpelere systemen kunt besturen? (bv Roco multimaus), waarom zou je mij zo'n ding verkopen ipv een veel minder kostelijke centrale waarmee ook je treinen kunnen rijden?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

SuSke

Citaat van: conducteur op 03 januari 2013, 10:17:43 AM
Wat ik mij echt afvraag over zo'n Ecos, waarom heb je zo'n nucleaire centrale nodig terwijl je ook je treinen met veel simpelere systemen kunt besturen? (bv Roco multimaus), waarom zou je mij zo'n ding verkopen ipv een veel minder kostelijke centrale waarmee ook je treinen kunnen rijden?
Omdat er nu eenmaal mensen zijn die al die toeters en bellen graag hebben en anderen die daarvan een afkeer hebben  ???
Of beter gesteld op z'n Antwerps: Goesting is koop  8)

en laat daar nu marketing en consumptiestrategie op inspelen  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.