Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

vergeelde decals

Gestart door wisselstromer, 04 oktober 2010, 08:34:58 AM

wisselstromer

ik heb gisteren op een beurs in aywaille 4 wagon bouwsets gekocht van
DB interfrigo wagon van een engels merk DAPOL
de kit is geheel uit plastic en er zitten ook een paar decals bij
maar blijkbaar is deze kit reeds wat jaren oud want de rond de decals is er een vergeelde zone, is er een manier om deze weg te krijgen?

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loco

#1
Wim,
Ik heb de vergeling waarover je het hebt nog nooit gezien. Ik heb toch al wat ervaring met decals. Ik kan je dus ook niet helpen, en ik vrees dat er niets aan te doen zal zijn.

wisselstromer

#2
ik zal het decal vel eens incannen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Rochevalien

#3
Je kan(moet) dat er gewoon afknippen,decals moet je steeds zo klein mogelijk uitknippen .
Als je dan nog een weekmaker gebruikt (microscale)  zie je daar niets meer van.
Het kan gebeuren dat je decal "breekt" van de ouderdom maar met die weekmaker kan je dat nog aaneenpuzzelen zonder dat je er iets van ziet.
Een andere optie is nieuwe decals kopen van bv een Duitse of Franse
fabrikant voor die specifieke wagon.

Gerrit

glamo

#4
Ik heb het probleem ook al eens gehad en via een tip van andere modelbouwers zijn de decals gered! leg het decalvel een paar dagen in het zonlicht(niet buiten h?)en het gele gedeelte verdwijnt[;)]
 

wisselstromer

#5
echt??
moet ik eens proberen
merci voor de tip (als hij werkt natuurlijk :-D )anders ook
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer