Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

"Station met industrie-aansluitingen"

Gestart door Arbeco, 03 oktober 2010, 17:37:18 PM

Arbeco

#90
Vanavond (12-04) heb ik mij na het eten nog een paar uurtjes bezig gehouden met het planten en zaaien van wat scenery. Zoals de meesten van jullie wel weten, doe je in twee uurtjes niet zoveel, maar heb toch nog resultaat wat ik graag aan jullie wil tonen. Op de volgende foto de steeds groener wordende fabrieksomgeving:



De overweg, met de eerste wachtende wagen:



Dan de overweg door de ogen van de Preisertjes, met op de achtergrond de (gesloten) fabriekspoort:



De poort op de onderste foto heb ik z? gemaakt, dat deze zowel open als dicht kan. Da's wel zo makkelijk als er een spoorwagon het terrein op of af moet he...[:)]

Dit was de oogst van vandaag, tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Len[;)]

Old diesels never die...

evan

#91
Groen en industrie: "The perfect Match"

Knap!

Nog een tip voor je zeeschuim boompjes[;)]:  Als je met een goedkope spuitbus bruine verf het zeeschuim kleurt alvorens te bevlokken geeft dit nog meer effect.

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cedric

#92
Heel erg fraaie foto's, Len[:0][:p]

gjvdz

#93
Prachtig gewoon [:)]
Mvg Giel-Jan

Gerolf

#94
Knappe foto's, Len [8D]
Ik miste iets aan je boompjes, en Evan heeft het goed gezien (en een oplossing aangereikt) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tartaruga

#95
Hoi Lendert,

Het was eerst even zoeken naar mijn inloggegevens, en daarna zoeken naar je topic. Et voila, gevonden. Je bent weer lekker bezig op de zolder (dus daar blijft al dat Evergreen...). Misschien dat ik t.z.t. mijn 59-er en mijn 62-er wel eens wat rangeerwerk mag laten verrichten op je nieuwe baan, anders staan ze hier ook maar te staan in de vitrine. We moeten het dan meteen eens hebben over het onder handen nemen van je wagenpark (en dan bedoel ik die dingen van Herpa, Wiking, Brekina etc.), want dat mag zo zachtjes aan ook wel een beetje aangepast worden aan de detaillering van de baan...[;)]

Groeten uit Zierikzee,

Jan[:D]

Arbeco

#96
Heren spoorders,

Die tip over de boompjes neem ik zeker even mee als ik de volgende partij ga maken, resultaat word hier dan weer getoond.
En Jan, natuurlijk mag je een keer met je loc's komen rijden op de baan, kunnen ze kennis maken met hun soortgenoten...[:D][:D]
Volgende bouwsessie zal komend weekend zijn, weet alleen nog niet precies wanneer en wat...

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Arbeco

#97
En de sessie van dit weekend is weer achter de rug...
Gisteravond (zaterdag) en vanmorgen nog ??n en ander aan groen op de baan geplant en gezaaid, resultaat is op de volgende foto's te zien.
Hier een overzichtsfoto van de grintoverslag, welke nu al aardig in het groen komt te staan:



Tussen de sporen onder de laadinstallatie ligt wat gemorst grint, en ook de eerste plukjes gras komen hier al op:



Door het gebruik van verschillende soorten gras e.d., bekom je een leuk resultaat. De ondergrond die bestaat uit strooisel (turf), is hier en daar nog zichtbaar, maar dat geeft juist wel een leuk effect:



Tot slot werd er nog net even een vrachtwagen geladen, deze rijdt juist onder de laadbunker vandaan:



Zo, dit was de oogst van het weekend, nu lekker van het mooie weer genieten![:)] Prettige zondag en tot de volgende,

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Gerolf

#98
Weer mooie foto's, Len [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

#99
go len
go len
go len
go len
go len
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Binco

#100
Dat zijn knappe foto's Len
Enorm veel sfeer dat daar hangt vind ik [:)][;)]

Paulogic

#101
Man Man... mijn overbuur even die foto getoond waar de
vrachtwagen buiten rijdt. Het is net krak dezelfde die hij
dagelijks bestuurd. Kleur en al ! Hij wil dus ook zo'n modelleke.
Vanwaar heb je dit aub ??

mvg,
Paul(ogic)

gjvdz

#102
Dit ziet er PRACHTIG uit [:D]
Ik wou dat mijn baan al zover stond [:)]
Mvg Giel-Jan

Arbeco

#103
Heren, hartelijk dank voor jullie reactie's, erg leuk om te zien dat mijn bouwsels door jullie gevolgd worden.

Paul, heb even wat opsporingswerk gedaan over de MAN-trucks bij de grintoverslag. Deze zijn van Herpa (zoals bijna alle trucks uit mijn collectie), het nummer van deze is 152402. Hou er wel rekening mee dat ze sinds april niet meer worden gemaakt in deze uitvoering, maar op beurzen kom je ze nog vaak tegen. Ik heb ze ook een maandje of 2 geleden allebei nog gekocht. Later worden deze nog wel omgespoten in de huisstijlkleuren van het bedrijf; tw. geel met een blauwe band.
Succes met de zoektocht!

Jullie begrijpen dat de bouw nu een beetje stil is komen te liggen, met dit prachtige weer op een zolder zitten is ook niet alles. Het is er altijd snel warm, maar misschien ga ik deze week gewoon nog wat kleine dingetjes maken die nog een plekje moeten krijgen op de baan. Er liggen ook nog 5 dozen zeeschuim te wachten om omgetoverd te worden tot bomen, dus ik vermaak me wel...
Geniet van het mooie weer,

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Paulogic

#104
Thanks... ik trek op onderzoek naar een autodealer !
mvg,
Paul(ogic)