Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

centauri167

Ik wacht er ook op vol ongeduld, maar dat wachten vind ik niet zo erg eigenlijk. Vanaf het moment dat je zeker bent dat iets uitkomt, dat is voor mij het belangrijkste, zorgt het langer wachten enkel voor een groter te besteden budget.

Al had de 55 wel meer aandacht op de Vanbiervliet stand mogen krijgen, de loc is het alvast waard.

cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Brossel

wel een puntje van kritiek op de modellen die ik in handen heb gehad: op het front is de scheiding tussen geel en blauw niet strak. Dat moet beter kunnen.




Dit is mijn grootste probleem. Ik heb deze lok niet besteld omdat ik helemaal niet overtuigd was van de beschildering van hun 60. De 55 heb ik niet goed kunnen bekijken wegens 2 rijen mensen die in mijn nek stonden te hijgen en me bijna onder de tafel duwden :p

Nuja, ik moet een bestelling toch nog laten vallen (van een ander model) wegens een letterlijke aanslag van de belastingen op mijn budget. Helaas.
 

Sicco

OK, maar is er dan al iemand geweest die dat met VBV heeft opgenomen? Als er niemand 'klaagt' zal het uiteindelijk ook niet mooier worden, en als je wel klaagt (zie 6005) doen ze er wel degelijk wat mee.

De schildering van de 60's die ik heb is prima, maar ik heb ook andere verhalen gehoord, het is dus wel een puntje van aandacht.

Stefke

citaat:
Geplaatst door centauri167

Ik wacht er ook op vol ongeduld, maar dat wachten vind ik niet zo erg eigenlijk. Vanaf het moment dat je zeker bent dat iets uitkomt, dat is voor mij het belangrijkste, zorgt het langer wachten enkel voor een groter te besteden budget.

Al had de 55 wel meer aandacht op de Vanbiervliet stand mogen krijgen, de loc is het alvast waard.



Denk dat de 55 genoeg aandachtzal krijgen als die verschenen is. [:D]
 

itchy

Er zouden ook, voor een volgende productie, andere nrs o.a. in de blauwe en in de TVM livrei voorzien worden... maar bon we zullen eerst maar eens afwachten wat de eerste lading gaat geven zeker? [;)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OMC

citaat:
Geplaatst door itchy

Er zouden ook, voor een volgende productie, andere nrs o.a. in de blauwe en in de TVM livrei voorzien worden... maar bon we zullen eerst maar eens afwachten wat de eerste lading gaat geven zeker? [;)]



Als die detaillering goed is kan dat voor velen een nieuw paradepaardje worden, eerlijk gezegd vind ik de blauwe kleur van het model dat afgelopen zaterdag en zondag aanwezig was ietsje te lichtblauw. Dat is natuurlijk een eigen smaak en vooral doordat ik ze de laatste jaren vaker met een hernieuwde jas heb zien rondrijden.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

mini-bs

citaat:
Geplaatst door OMC
eerlijk gezegd vind ik de blauwe kleur van het model dat afgelopen zaterdag en zondag aanwezig was ietsje te lichtblauw.



puzzles me too - heb er geen idee van wat de echte kleur is, ik zou de blauwe tint van de lsm 27 gekozen hebben, maar na een tijdje in de open lucht waren de 55ers effectief eerder vaalblauw.
 

Michiel

Bon, het is niet direct mijn tijdperk, en H0 ook niet mijn schaal, maar ik kwam toevallig dit filmpje tegen, met een blauwe HLD 55 en een blauwe HLE 21 in hetzelfde beeld. De kleur blauw lijkt aardig sterk op elkaar. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mini-bs

idd [:)]

om mijn stelling te ondermijnen, een linkje naar flickr



All rights reserved by Maarten Schoubben

Blijkbaar werden ze donkerder [:)]
 

Alex

Haha, ja wat is nu de juiste kleur blauw he
Op de foto twee locs reeks 55 met verschillende kleuren.

De B-models kleur komt het meest in de buurt van de achterste 55 naar mijn idee.

Alex

the_gold


cyberbeast

Ach, als die kleur nu niet zo correct is, maakt niet echt uit. Geen enkele lok van de NMBS is 100% identiek. De ene kleur is al wat valer geworden dan de andere. Enige consistentie is ver te zoeken bij de onze nationale spoorwegmaatschappij.
Zolang het maar geen roze lok is :p
De schildering moet echt wel goed aangebracht zijn. Bij hun 60 vond ik dat allesbehalve het geval (kleuren leken elkaar te overdekken waarbij het groen door het geel kwam), maar dat heb ik al verteld.
 

Stefke

citaat:
Geplaatst door Alex

Haha, ja wat is nu de juiste kleur blauw he
Op de foto twee locs reeks 55 met verschillende kleuren.

De B-models kleur komt het meest in de buurt van de achterste 55 naar mijn idee.

Alex



En dat zal ook wel te maken hebben met diverse weersinvloeden zoals de zon ed meer... Met vliegtuigen is dat niet anders  Geen enkele Belgische noch Amerikaanse F-16 heeft dezelfde kleur na enkele jaren te zijn gebruikt. OOk hier zijn weersinvloeden van toepassing. Doch nieuw uit de fabriek allen zelfde kleur. Met treintjes is dat niet anders.
 

ERVIN

Heeft er ondertussen nog iemand meer nieuws over de uitlevering van de Reeks 55??[:I]

Begin een beetje ongeduldig te worden.[}:)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Heeft er ondertussen nog iemand meer nieuws over de uitlevering van de Reeks 55??[:I]

Begin een beetje ongeduldig te worden.[}:)]



Geld teveel, anders kun je nog altijd storten op mijn rekening : met vermelding Peter wants to buy new trains[:D][:D][:D][8D][;)]
Groeten Peter[;)]