Hydrocal

Gestart door gjvdz, 26 september 2010, 11:45:50 AM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Oh Ja das waar ook...  Prulleman heeft een verslaving[:D][:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

coalminer

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Evan bij welke handelaar in Mechelen moet ik dan zijn?

Groeten Micha?l

 

coalminer

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Waar is sculptamold te koop, ben daar al een tijdje naar op zoek maar in NL totaal niet bekend.



Sculptamold is te koop bij Collector's Bank Berchem .
 

gjvdz

Kan ik deze hydrocal ook gebruiken als materiaal om rotsen te maken?
Niet gieten maar gewoon vormen.
Mvg Giel-Jan

evan

Giel Jan,

Dat is nogal moeilijk omdat deze ontzettend snel uithardt.  WS heeft een soort plaaster namelijk "Mold a scene" plaaster en dat is betere daarvoor.  Hydrocal is ofwel te lopend (goed voor afgietsels) ofwel stijf genoeg voor het modeleren , maar dan heb je maar heel kort de tijd en anders begint het te brokkelen.
Je kan ook knauf nemen dan, maar dan loopt het gewicht weer op.
Die manier die je begonnen bent met de gietmallen en hydrocal is een goede manier om te starten hoor.[;)]  Je kan dan een collage maken van verschillende afgietsels en deze dan op je ondergrond kleven met bv, Knauf, hydrocal, montagekit en noem maar op.  De gaten kan je opvullen met hydrocal of knauf of gewoon "landschapsgroen".

Ik zou je graag hopen uitleggen, maar dan duurt het hier nog uren...

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Ga maar door ik luister aandachtig [:D]
Mvg Giel-Jan

gjvdz

En o ja bijna vergeten bedankt voor de info [;)]
Mvg Giel-Jan

Chauf

Ik ben nieuw hier, weet ook niet of ik in dit onderwerp juist post. Maar ik heb een vraag mbt Hydrocal. Hecht dit goed op papier-mach? ondergrond? ik heb daarvan nl een ruw landschap gemaakt, maar wil een laag erover leggen. Modelgips hecht er niet aan [B)]. Of heeft iemand een betere suggestie?

evan

Hoi,
Hydrocal zal hetzelfde effect geven doordat de papier mache er direct al het vocht uittrekt en zo de verbinding tegen gaat met je ondergrond.  Je zou best je papier Mach? goed bevochtigen en dan de hydrocal aanbrengen, maar het is wel een vreemde werkwijze.

Is je papier mache nog behandeld met een ander product?  

Groeten,

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Chauf

Hallo Evan,

Allereerst bedankt voor je reactie. Aan deze oplossing had ik niet gedacht.
Nee, het papier mach? is verder niet behandeld. Ik had wel nog gedacht om er een stof op te plakken die dan weer (mijn eerste materiaal) het gips zou laten hechten. Maar ik las toen hier van hydrocal. Ik ga het eens nader onderzoeken, jouw idee. Dank!