Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hydrocal

Gestart door gjvdz, 26 september 2010, 11:45:50 AM

gjvdz

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over de Woodland Scenics Hydrocal.
Kan je de doos openen, een deel ervan verwerken en de rest later pas verwerken wanneer de doos reeds geopend is?
Mvg Giel-Jan

evan

Ja dat kan je zeker.  Je plakt best wel de opening terug dicht om vocht en luchtcirculatie te vermijden.

Die Hydrocal is normaal gezien dezelfde als de lightweight van WS.  Je zal zien dat je ontzettend veel hydrocal gebruikt voor maar ??n mal af te gieten.  Ik maak behoorlijk veel rotspartijen en op verschillende manieren, maar deze hydrocal vind ik het moeilijkste om mee te werken.

Succes ermee en als er vragen zijn: Shoot!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Awel ik heb er eentje.
De manier die men op de WS site laat zien
Geeft dit een mooi resultaat?[urlhttp://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/video/ColorRocks][/url]
Mvg Giel-Jan

evan

Yup ideaal resultaat en nadien kan je de kleuren fixeren en wat groen erop aanbrengen.

Moest je de pigmenten van WS niet hebben, kan je ook gewone acryl of zo gebruiken aangelengd met water.  (typische kleuren zijn grijs, gebrande omber, okergeel, sienna enz).  Het is belangrijk dat je met lichte kleuren begint en nadien donkerder gebruikt.

Als alles droog is kan je "Dry brush" techniek gebruiken met wit of licht grijs om de accenten aan te brengen.

Succes

(In alle geval toon ik het ganse proces live in Mechelen binnen een paar weekjes)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gjvdz

Bedankt. De rotsen zijn gegoten. 1 dezer dagen wordt een eerste test gedaan [:D]
Mvg Giel-Jan

gjvdz

Hoe kan ik de gegoten rotsen best op mijn ondergrond vastmaken?
Mvg Giel-Jan

eddy

Tec 7??
groeten eddy

gjvdz

Gaat die de hydrocal niet opvreten?
Mvg Giel-Jan

evan

Sculptamold.  Shitterend product.  Zo kan je de omtrekken ook fraai uitwerken.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Waar is sculptamold te koop, ben daar al een tijdje naar op zoek maar in NL totaal niet bekend.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Klopt in Nederland wordt het niet verdeeld tenzij via een Walthers verdeler.

In Mechelen staat er een handelaar die dit bij heeft.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Evan bij welke handelaar in Mechelen moet ik dan zijn?

Groeten Micha
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Kom even bij me langs op de workshop en dan wijs ik je hem aan.  Ik werk tijdens de demo oa. ook met het spul en andere producten ook natuurlijk.

Ik wil op het forum geen ongewenste reclame maken[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

citaat:
Geplaatst door evan

Kom even bij me langs op de workshop en dan wijs ik je hem aan.  Ik werk tijdens de demo oa. ook met het spul en andere producten ook natuurlijk.

Ik wil op het forum geen ongewenste reclame maken[;)]





Ik kan dat geloven. Niet teveel reclame als je "wit poeder" verkoopt[;)]

Michael

Evan je ziet me zaterdag verschijnen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154