Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Beste start voor digitaal

Gestart door Red-Eagle, 16 september 2010, 18:17:51 PM

Red-Eagle

Ik zit te denken om in toekomst digitaal te gaan. Nu zit ik nog te twijfelen tussen Roco en Fleischmann. Is het verstandig om met een starterset te beginnen? Ik heb nul ervaring met digitaal. Nu kan ik kiezen uit de volgende sets:
- fleischmann artikel 66369 met een TWIN-CENTER 6802
- Roco 41269 met 10725 sterke universele transformator 50VA, 10764 digitale versterker & 10810 multiMAUS
- 636881 DCC startset Cargo express zonder profi boss
- Roco 41272 met multimaus


Ik heb wel allemaal fleischmann profigleiss rail. Ik weet niet of dat nog van belang is.

Wat zouden jullie doen?


conducteur

Om digitaal te starten: wees snel en koop een startset van rocco met de rode muis in. Dat is mijn devies[;)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Powered By Diesel

Ik zou ook direct voor een roco startset gaan met multimaus. Persoonlijk vind ik de multimaus zeer gebuiksvriendelijk en goed in de hand liggen. Ook voor de prijs moet je het niet laten, de roco startsets zijn over het algemeen zeer aantrekkelijk geprijsd gezien wat je er voor in de plaats krijgt. Heb zelf ook een roco startset met VT11,5.
running on heavy fuel

ysbeer

Koop in ieder geval geen Fleischman adviseer ik.
Geruchten LET WEL GERUCHTEN dat fleischman digitale set van roco gaat leveren (duurder) zijn volgens mij niet helemaal vals.
Roco en Fleis zijn een fabriek.
Roco normaal HO en Fleis N en exclusief HO stoom
Fleis richt zich op het publiek met veel geld en hogere eisen.(dat is geen gerucht)

wim

Red-Eagle

Bedankt voor de reacties allemaal. Dan hoef ik nu alleen nog maar te kiezen tussen 2 sets, waarvan ik denk dat het 41269 wordt omdat ik de wagons van 41272 geen porum vind, al vind ik de locomotief wel mooi, maar er zijn mooier locs van nederland zoals de 1600 serie.

Stefke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Koop in ieder geval geen Fleischman adviseer ik.
Geruchten LET WEL GERUCHTEN dat fleischman digitale set van roco gaat leveren (duurder) zijn volgens mij niet helemaal vals.
Roco en Fleis zijn een fabriek.
Roco normaal HO en Fleis N en exclusief HO stoom
Fleis richt zich op het publiek met veel geld en hogere eisen.(dat is geen gerucht)

wim



idd, vandaag nog op de Fl site geken en even de herfst brochure online bekeken. Vond die startsets al verdacht veel op de roco lijken. Er is bij FL ook sprake van de multimaus. Er wordt er ook gewag gemaakt van " Rocomotion".
De startsets van Fl zijn wel duurder dan de roco's maar dat zal dan wel weer met de meegeleverde loc en andere rijgarnituur te maken hebben.
 

INFO

Ikdenk eerder met de kleur blauw, die is duurder dan de kleur rood. [;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Fleis richt zich op het publiek met veel geld en hogere eisen.(dat is geen gerucht)

wim



Bwaah , v??l geld heb ik niet , en mijn eisen zijn echt niet zo hoog hoor ( lol [:o)] )

Ach , ik ben content met de dingen die ik heb van Fleischmann , eigenlijk h??l content , als ik opnieuw kon kiezen, zou ik opnieuw Fleischmann kopen denk ik , maar dat is puur een persoonlijke keuze h?.[;)]

Stefke

blijkbaar komen ze dit najaar bij Roco en de belgische invoierder ook nog met een 3tal Belsgisch getinte digitale startsets op de proppen.
Kijk er eerlijk gezegd naar uit.
 

Red-Eagle

Het is de Roco 41269 geworden. Ik vind het alleen jammer dat jezelf nog een aantal losse deeltjes aan het materiaal vast moet maken, maar ja het is niet voor niks goedkoper.

INFO

Dat is niet alleen bij Roco zo, dat is bij meerdere merken. En het is maar goed ook, want anders waren ze er tijdens het vervoer allang van afgebroken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Red-Eagle

De modules zijn bijna klaar. Nu ben ik me me aan het orienteren op de wisseldecoders. Wat een keus heb je daar in zeg, pfff.
Nu heb ik zoals bekend fleischmann profirails met een roco digitale set met multimaus. Nu snappen jullie de vraag al, wat voor wisseldecoders raden jullie mij aan. Ik las al dat 63410 van Uhlenbrock en Lenz LB150 een mogelijkheid zijn. Ik wil ze in ieder geval voorlopig met mijn oude roco trafo voeden (als dat kan).
Heb ik trouwens nog wat aan de schakelaars van fleischmann of is dat eigenlijk niks meer voor digitaal?

En kan ik 6226 Fleischmann Hoofdseinlicht ook nog gebruiken?

ERVIN

Als het aan mij zou liggen , dan zou ik zeker de Uhlenbrock 63410 nemen , ikzelf heb hier z??r goede ervaringen mee.[;)]

INFO

Nou dat zou ik dan maar niet doen, de 63410 van Uhlenbrock is een LocoNet-module, die gaat zeker te weten niet werken op een XPressNet systeem.

Voor de Multi-Maus raad ik je de WD10 van Kuehn aan.

http://wiki.modelspoorwijzer.net/index.php/Magneetartikeldecoder
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Stefke

citaat:
Geplaatst door Stefke

blijkbaar komen ze dit najaar bij Roco en de belgische invoierder ook nog met een 3tal Belgisch getinte digitale startsets op de proppen.
Kijk er eerlijk gezegd naar uit.



We zijn haast december. Zijn deze sets al beschikbaar? of ...