Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM 96

Gestart door doomslu, 12 september 2010, 20:58:06 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

In de lijst met treinverenigingen staan verouderde gegevens van Het Locje Dilbeek. Het clubadres is nu het station van Dilbeek in de Stationstraat, 1700 Dilbeek en de website is nu www.hetlocjedilbeek.be

Dat zullen we dan aanpassen, maar konden ze dat niet tijdig meedelen? [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MARKLINRIJDER

Hallo luc,

Dat van de Liersemodelspoorwegen is ook niet correct, website is www.liersemodelspoorwegen.be.

Wat me verbaast is dat we nooit zijn aangeschreven om eender welke wijze i.v.m. deze aanpassingen en up to date lijst.
Ik las nu dat het in een van de voorgaande nummers is vermeld geweest maar heb dat toen helaas gemist.

Mvg,

David

doomslu

De oproep is inderdaad gepubliceerd in het voorwoord van ??n van de vorige nummers. We gaan er van uit dat 90% van de mensen in een modelspoorclub het blad lezen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Hallo luc,

Dat van de Liersemodelspoorwegen is ook niet correct, website is www.liersemodelspoorwegen.be.

Wat me verbaast is dat we nooit zijn aangeschreven om eender welke wijze i.v.m. deze aanpassingen en up to date lijst.
Ik las nu dat het in een van de voorgaande nummers is vermeld geweest maar heb dat toen helaas gemist.

Mvg,

David



Deze link blijkt niet te werken?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

loebaske

Luc, onze gegevens zijn ook niet korrekt van onze club, maar dat zal belange niet aan jou liggen, zou het niet simpeler zijn om eens een mailke te sturen naar de verantwoordelijke om te vestigen als de gegevens die opgegeven zijn dan ook korrekt zijn...
in ons mail adres is de "n" vervangen door "," een typfoutje...
Maar swat, misschien in het volgend nr. een update aanpassing.

janjozef

Goed nieuws Luc dat van ons is volledig korrect [:D], het blad zelf is voor de rest een goed blad, veel leesplezier heb ik eraan,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Misschien hebben jullie het nog niet gelezen, maar met het voorblad van je abonnement kan je een gratis drankbonnetje krijgen op de stand van MSM.


Ik hoop dat de persoon waarvan ik het voorblad heb ontvangen er ook 1 ontvangen heeft, of misschien nog belangrijker, zijn MSM. [:D] Het is iemand uit Begijnendijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien hebben jullie het nog niet gelezen, maar met het voorblad van je abonnement kan je een gratis drankbonnetje krijgen op de stand van MSM.


Ik hoop dat de persoon waarvan ik het voorblad heb ontvangen er ook 1 ontvangen heeft, of misschien nog belangrijker, zijn MSM. [:D] Het is iemand uit Begijnendijk.

Ik denk dat ik eens al mijn voorbladen van de afgelopen jaren ga zoeken[:D]
Spoorse groeten
Dimitri

factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien hebben jullie het nog niet gelezen, maar met het voorblad van je abonnement kan je een gratis drankbonnetje krijgen op de stand van MSM.


Ik hoop dat de persoon waarvan ik het voorblad heb ontvangen er ook 1 ontvangen heeft, of misschien nog belangrijker, zijn MSM. [:D] Het is iemand uit Begijnendijk.



Ik kan dat zeker niet zijn, ik woon in deelgemeente Betekom en ik heb geen abonnement meer op MSM
 

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door factageklerk

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Misschien hebben jullie het nog niet gelezen, maar met het voorblad van je abonnement kan je een gratis drankbonnetje krijgen op de stand van MSM.


Ik hoop dat de persoon waarvan ik het voorblad heb ontvangen er ook 1 ontvangen heeft, of misschien nog belangrijker, zijn MSM. [:D] Het is iemand uit Begijnendijk.



Ik ga er toch wel van uit dat ik een drankje krijg[:D]

Groetjes Bert

Ik kan dat zeker niet zijn, ik woon in deelgemeente Betekom en ik heb geen abonnement meer op MSM

Bestaat er een andere hobby.

gjvdz

Gaat er nog een vervolg komen op het artikel van de bovenleidingsportalen?[:D]
Mvg Giel-Jan

eddy

Ik denk van wel,ben vrijwel zeker.Maar Peter heeft het de laatste tijd al zijn energie en tijd gestoken in de clubbaan Scherpenheuvel,om de dead line te halen,voor Mechelen.Mischien een beetje geduld,maar als modelspoorder zijn we dat wel gewoon.

groeten eddy

n/a

Vermoedelijk is er in het onderdeel "Grootspoor" een typfout gebeurt.

In het stukje over de stuurstandrijtuigen, staat dat deze 36 jaar dienst deden  in de beneluxdienst. Volgens mijn informatie (o.a. spoorwegjournaal,eigen documentatie...) zijn deze rijtuigen gebouwd in 1986-1987. en zijn deze slechts 24 jaar oud.

http://lijn-12.be/benelux.php
De NS leverde 11 stuurstandrijtuigen en 48 rijtuigen van het type ICR. Met dit materiaal werden 7 stellen van 6 rijtuigen gevormd. De overige rijtuigen zijn nodig voor reserve en onderhoud. De rijtuigen en de locomotief werden in het geel geschilderd met een rode band. Zo was zowel de Belgische als de Nederlandse huisstijl aanwezig. De maximumsnelheid bedraagt 140 km/h. Op 2 oktober 1986 kwam het eerste stel in dienst. Vervolgens werden de andere stellen geleidelijk in dienst genomen. Op 4 april 1987 werden de laatste, oude duw- en trek stellen buiten dienst gesteld.

en
http://www.treinenweb.nl/index.php?page=materieel_info&id=15


Yannick