MSM 96

Gestart door doomslu, 12 september 2010, 20:58:06 PM

conducteur

Ik heb TMM al gezien bij Tony en de tentoonstelling ziet er alvast de moeite uit.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stefke

Hopelijk ligt die morgen ook bij de dagblandhandelaar[8D]
 

eric

vandaag lagen de boekskes in mijn bus

argilla

Vandaag ( vrijdag) in de bus.
Wat vooral voor mij opvalt is Gerolf. Een heerlijke  [:D] man die iets afweet van electronica.
De noodknop ...alleen hij kan op het idee komen.
Ik lees dat Gerolf dit gebruikt op een analoge Dc baan.Heu....op een DCC baan heb je hetzelfde ( ongeveer) maar dan ingebouwd in de regelaar.
Maar nogmaals je moet er maar op komen he !


@ Luc:   weer uitstekend gedaan van de redaktie Luc, geef ze van mijn part een dik compliment [;)]

Dan heb je die schaallat.Heel nuttig ding al heel veel gebruikt. Eigenlijk hebben vorige forumleden gelijk. De lat zelf zou inderdaad uit een iets sterker matriaal zijn. Mijn lat is ( oke ik geef grif toe door mijn eigen schuld) een plooi in , die je er niet meer uitgaat. Misschien toch eens overwegen mits een bijdrage een metalen te laten vervaardigen ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ToThePoint

Is al eens doorbladerd en het artikel over het stopsein reeds gelezen.
Dit ga ik ooit nabouwen, komt goed uit voor de TP I gedeelte van de baan hier.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Ik heb hem ook aangekregen daarnet, en uiteraard al eens goed doorgebladerd. Er staat weer heel wat moois in. Zoals gewoonlijk interesseren de bouw-artikels me het meest, op de voet gevolgd door de baanbeschrijvingen.
- Wanneer de twee gecombineerd worden (Tripton) vind ik dat uiteraard geweldig [8D]
- De houtstapel (het woord "houtmijt" had ik tot nu toe nog nooit gehoord) is een voor iedereen haalbaar projectje.
- Het leistenen dak - moedermodel uit wijnflessenlood - goed gevonden, prima resultaat.
- Bert's verweringen zijn uiteraard knap. Wordt hopelijk vervolgd? [:)]
- Dat stopsein heb ik ook al eens bezien. Het is niet functioneel, meen ik. Zou dit niet haalbaar zijn?
- Jacques' plantjes zijn wat mij betreft prima naslagwerk. Lees ik zeker opnieuw wanneer ik het nodig heb [;)]
@ Argilla - heb je bij DCC je regelaar heel de tijd vast ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik heb hem ook aangekregen daarnet, en uiteraard al eens goed doorgebladerd. Er staat weer heel wat moois in. Zoals gewoonlijk interesseren de bouw-artikels me het meest, op de voet gevolgd door de baanbeschrijvingen.
- Wanneer de twee gecombineerd worden (Tripton) vind ik dat uiteraard geweldig [8D]
- De houtstapel (het woord "houtmijt" had ik tot nu toe nog nooit gehoord) is een voor iedereen haalbaar projectje.
- Het leistenen dak - moedermodel uit wijnflessenlood - goed gevonden, prima resultaat.
- Bert's verweringen zijn uiteraard knap. Wordt hopelijk vervolgd? [:)]
- Dat stopsein heb ik ook al eens bezien. Het is niet functioneel, meen ik. Zou dit niet haalbaar zijn?
- Jacques' plantjes zijn wat mij betreft prima naslagwerk. Lees ik zeker opnieuw wanneer ik het nodig heb [;)]
@ Argilla - heb je bij DCC je regelaar heel de tijd vast ? [;)]






@ Gerolf. Neen, maar is uw systeem compatibel met het DCC protocol? In het artikel staat voor zover ik goed gelezen heb nergens een vermelding van. Alleen staat er in dat het een analoog DC systeem is.Graag wat meer uitleg Gerolf.
Misschien beter in het item "aanvulling op artikels" [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

eddy

Hoi Mark,
als ge zorgt dat het relais de voedingspanning uitschakelt,speelt het toch geen rol of dit een analoge transfo of een digitale centrale is.
groeten eddy

Gerolf

Ik heb intussen een "aanvullend" draadje opgestart. We kunnen daar verder brainstormen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Vreemd, ik heb nog niks ontvangen. 'k Zal de facteur is aan z'n oren moeten trekken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Baureihe 103

citaat:
Geplaatst door Gerolf
- Bert's verweringen zijn uiteraard knap. Wordt hopelijk vervolgd?


Ik kan elke maand (bijna[8D]) wel een stukje plaatsen maar dan zal de redaktie van het MSM mij wel een stukje ruimte moeten gunnen.[:D]

Groetjes Bert en graag gedaan[:)]
Bestaat er een andere hobby.

marc goovaerts

Wel, vandaag zelfs al in de winkel (ongekreukt, ongeplooid) kunnen kopen.
En het is een prachtnummer. Zelfs twee N-bijdragen ! Nog eens eentje dat ik, zoals de eerste jaargangen, regelmatig terug zal vastnemen.

De expo ziet er echt veelbelovend uit. Spijtig dat Voss-chemie er deze keer niet bij is. Vorige keer aan hun mini-standje veel bijgeleerd. O.a. dat er binnen de familie toen een discussie was om resin ook in kleinere verpakkingen te gaan verkopen, speciaal voor modelbouwers.
Je kan het natuurlijk op hun site opzoeken, maar op 'n Mac-Firefox combinatie gaat dat zo langzaam dat je even goed op de volgende expo kan wachten...

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf
Dat stopsein heb ik ook al eens bezien. Het is niet functioneel, meen ik. Zou dit niet haalbaar zijn?
Heb het ook maar vluchtig doorgenomen, maar als dat niet functioneel is is het een koud kunstjeom dat wel functioneel te maken.
Zal daar dan een topic aan wijden als ik er ooit aan begin om dat zelf te maken.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ToThePoint
citaat:
Geplaatst door Gerolf
Dat stopsein heb ik ook al eens bezien. Het is niet functioneel, meen ik. Zou dit niet haalbaar zijn?
...maar als dat niet functioneel is, is het een koud kunstje om dat wel functioneel te maken...
Koud kunstje wil ik niet beweren, maar wel haalbaar, denk ik [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkkerckhofs

In de lijst met treinverenigingen staan verouderde gegevens van Het Locje Dilbeek. Het clubadres is nu het station van Dilbeek in de Stationstraat, 1700 Dilbeek en de website is nu www.hetlocjedilbeek.be