Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Werktafel

Gestart door Eres, 02 september 2010, 17:14:11 PM

Eres

Ik ben dus begonnen met het maken van een spoortafel. Echter ik heb de mogelijkheid om deze wat langer te maken ca.1,20 mtr Zou dan een baan in rechte lengte kunnen maken van 4,20 mtr

Maar nu zit ik met de vraag hebben jullie allemaal een werkplek naast de baan om eventueel wat te knutselen direct naast het spoor?

Voor mij zou het geen probleem zijn omdat ik beneden op de begane grond een aparte kamer heb waar een buro staat. Nadeel is dan wel dat ik iedere keer 2 etages op en neer moet. Mijn spoor staat nl. op zolder. Ik heb diverse foto's gezien waarop enkele een kleine werkplek hadden.

Wat is aan te bevelen?

Wim

T03

Mijn werkplek is op 1ste verdiep en de baan op zolder. Dit omdat het tijdens de winter kouder is op zolder. Nu is het wel zo dat voor sommige zaken, ik denk aan onderhoud van de loc's bevoorbeeld het gemakkelijker is om een kleine opervlakte te hebben naast de baan.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

dedrummendemodelbouwer

ikzelf heb mijzelf een bureau gebouwd naast mijn treintafel, omdat ik anders, net als u, op de begane moest knutselen. Het probleem was vroeger dat ik altijd tijdens het bouwen is naar boven om te kijken of alles wel paste. Na een tijdje werd ik dit beu en bij het vernieuwen van de zolder, heb ik er dan maar direct een bureau bij gebouwd.
Zal anders straks effen een foto van mijn zolder indeling plaatsen

ERVIN

Ik heb het geluk om mijn werktafel vlakbij mijn treinen te hebben staan , zoals je hier kan zien , en nu zien jullie ook meteen waar ik zit terwijl ik hier nu deze tekst aan het typen ben.[^]


Johan Poelmans

Ik had mijn PC eigenlijk op een plank staan die op een stuk onafgewerkte treintafel stond, maar nadat ik erwin zijn bureau heb gezien ben ik eigenlijk diezelfde week nog naar de IKEA gecrosst voor een goedkoop bureau-achtig iets [:D]. En das eigenlijk wel een pak handiger om iets ineen te steken...
 

Michiel

Het fijne knutselwerk doe ik aan een bureautje in de onmiddellijke nabijheid van de baan. Het ruwe werk (zagen, vijlen, schuren,...) doe ik in de garage, want dat stof hoeft de modelbaan echt niet te hebben. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Nadat ik mijn minibaantje even beu ben met rijden heb ik twee projecten in gedachten die ik eventueel zou kunnen doen:
1:een depot voor het minibaantje als verlengstuk.
2:een complete baan op 4m? in mijn kamer, waar bij bijde ik een constructie zou maken waardoor een plank uitschuift als een lade, of bv. zoals bij een kastje speciaal voor computers waar het toetsenbord kan in en uitgeschoven worden. Voorlopig doe ik het kleine werk op een restje multiplex op de tafel, en het grove werk in de garage of buiten naargelang het weer.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dedrummendemodelbouwer

hier is mijn bureau(ke) op mijne zolder.
De treintafel aan de rechtse kant, en de L vormige bureau aan de linkse kant


ysbeer

citaat:
Geplaatst door Michiel

Het fijne knutselwerk doe ik aan een bureautje in de onmiddellijke nabijheid van de baan. Het ruwe werk (zagen, vijlen, schuren,...) doe ik in de garage, want dat stof hoeft de modelbaan echt niet te hebben. [;)]



Ik had het niet beter kunnen zeggen,ik doe het precies zo.

wim

Dirky

ik heb meer buro/werktafel dan de voorziene plaats voor de spoorbaan. Steeds meerdere gelijktijdige bouwprojecten moeten toch elk een plaatske hebben!

@ Erwin, je hebt een leuke buro, met analoge muziektuner, analoog cassettedeck... LP's... en zooooo proper. Hoe doe je dat?

Stefan Appelmans

Mijn werktafel is onder de baan, een beetje gelijk bij Ervin, maar minder "select"[:D]

stefan.

ERVIN

@Dirky , ja ik heb nog massa's LP's en cassette's , daarom dat ik die stereo-toren nodig heb h? , die worden nog regelmatig terug bovengehaald.
Dat proper is eigenlijk maar schijn hoor, ik had net gepoetst[xx(] ( gebeurt hier wekelijks , meestal op donderdag , propere jongen h?)[^]

@Stefan , jou bureau heeft anders toch wel "iets" hoor, alles direct bij de hand , maar dat krijg ik hier niet voor mekaar , vrouwtje houd nogal van steriele omgevingen , vandaar.[:I]

loebaske

Erwin, je mag van geluk spreken [;)]
want wat Stefaan heeft is een tiende van wat jij heb [:)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Dirky

ik heb meer buro/werktafel dan de voorziene plaats voor de spoorbaan. Steeds meerdere gelijktijdige bouwprojecten moeten toch elk een plaatske hebben!

@ Erwin, je hebt een leuke buro, met analoge muziektuner, analoog cassettedeck... LP's... en zooooo proper. Hoe doe je dat?



Daar kan je je boterhammen gerust op leggen.
Bij wijze van spreken he want Erwin gaat dat niet graag hebben vermoed ik.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Stefan Appelmans

citaat:
Geplaatst door loebaske

Erwin, je mag van geluk spreken [;)]
want wat Stefaan heeft is een tiende van wat jij heb [:)]



Ja, maar het is MIJN kelder, en ik hoef niet steriel te zijn...[:D][:D][:D]
stefan.