NMBS Decals

Gestart door stefanic, 31 augustus 2010, 10:53:54 AM

Michael

Ik sluit me aan bij Gerolf wat betreft het omnummeren van de reeks 59.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dreha

Sluit mij aan bij Ervin en Itchy reeks 20, 23 en alle diesels tijdperk V.

chef garde

Elektrische locs en diesel locs TP IV en V.


janjozef

voor mij net zoals gerolf alles voor tp III,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

voor mij net zoals gerolf alles voor tp III,

Jan

+1

railman56

het laten maken door een firma is natuurlijk het ideaal maar misschien niet realiseerbaar door de diversiteit van alle reeksen en type nummers, wat hierboven reeds geschreven is omtrent de vraag van de forumleden.
ikzelf heb nog verschillende locs liggen van de "oude generatie" die ooit omgeschilderd en gesuperd moeten worden. maar, U kan het al raden, terzijde zijn geschoven omdat er geen decals te vinden zijn.
daarom ben ik steeds vragende partij geweest voor een degelijke uitleg om zelf decals te maken. niet enkel de locnummers maar de gehele beschrifting moet gemaakt worden.
hier liggen nog locs reeks 22, 23, 25, 4-tje (varkensneus).... en zelfs nog enkele rijtuigen te wachten op revisie.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Peter

Er zijn genoeg firma's die decals tegen een normale prijs willen en kunnen maken. Wa spreken hier tenslotte over ??nkleurige letters of cijfers. Ik heb een tijd geleden een paar merken doorgegeven met prijzen, en heb toen verschillende mails gekregen van "o ja, doe het maar" maar dat was niet de bedoeling, want ik doe het niet. Ik laat dat over aan iemand met een handelsregister. Ik wil wel nog kontakt opnemen met Danny Cooremans van Daco products die ik nog ken van uit de IPMS. Die maakt decals voor oa; Belgische modelvliegtuigen in kleine oplagen, en vragen of hij wil en kan, en eventueel bemiddelen. Maar daar stopt het dan ook voor mij.
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

Ik denk dat er beter iemand/een firma gezocht wordt die door de eindklant aangeleverde files, in het ene of andere vectori?le formaat, wil op decal zetten. Files met cijfers en letters, logo's, ... in (bijna?) alle mogelijke NMBS-fonds.
Er zijn hier TPI-bouwers tot TPVI-bouwers en die hebben allemaal hun vragen en wensen aangaande zelfgebouwde of te hernummeren locs, wagens en rijtuigen en dat in verschillende schalen.
Als er nu een leverancier is die vectori?el gemaakte 'blocks' maakt die ingelezen kunnen worden in Coraldraw/AutoCAD/... en dan zelf decals aangemaakt worden in een file door de klant in Coraldraw/AutoCAD/... Deze file wordt dan naar die leverancier doorgemaild/ge-upload/..., die kan eventueel een pdf-proefdruk terugmailen ter goedkeuring, om dan een decal te maken.
'k Weet niet of dat echt mogelijk is, maar dat zal al een grotere dekking geven.
Paul

Michiel

Sorry dat is steeds op dezelfde nagel sla, maar ALS er een initiatief komt om Belgische decals te maken, denk dan misschien ook meteen aan de andere schalen?... N bijvoorbeeld [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bert Ossevoort

Waarom blijven we hier steeds op decals hangen ,als je toch gaat laten maken ,maak dan afwrijf nummers .
Werkt veel mooier ,en er is al veel geweest ,jocadis en rocky-rail ,
de laatste had vellen voor de moderne loks ,neem contact met dat soort firma's en dan zijn hun misschien bereid om mee te doen ,drukt de kosten .
Kleinspoor in nederland is ook een optie maar die zal minder geintereseerd zijn om ze in het eigen assortiment op te nemen daar die meer op de nederlandse markt is gericht ,maar wel met goede kwaliteit afwrijf vellen .
Bert.

fluppe

Ik was ook aan het denken in de richting die Paul ( Just4Fun ) voorstelde. Ik denk dat deze werkwijze nog het meeste perspectieven biedt.

Grtz,
Philippe.
 

doomslu

Bedankt al voor de reacties, we hebben al een iets beter zicht hierop. Maar toch even m'n vraag herhalen om dit draadje terug in de richting te krijgen die me vooruit helpt. [;)]

Wat ik me echter afvraag is waar jullie ?cht behoefte aan hebben. Laat het ons zo stellen, wat kopen jullie zeker als het op de markt komt? Zijn het cijfertjes voor op stoomlocs (en welke)? Of is het meer om een diesel of elektrische loc om te nummeren (welke) ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Ah! We mogen kiezen! [:p] TP 1 Belgische Staatspoorwegen in schaal N uitvoering 1919-1925!  (ik vrees dat ik uit de boot val [:D])
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

eigenlijk zouden we ook graag decals hebben om onze goederen en personenrijtuigen andere nr's te geven zowel met computernr als wagons voor computertijdperk !

Groeten Peter[;)]

janjozef

zoals ik al zei : wat koop ik zeker vellen met nummers om belgische stoomlocs te (her)nummeren met natuurlijk ook de benodigde teken op dat vel, of op een los vel.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem