Hle 13 Ls models

Gestart door the_gold, 28 augustus 2010, 15:52:22 PM

the_gold

vandaag heb ik mijn Lsmodels 13 laten rijden na een lange tijd stil hebben te laten staan. Hij deed keurig zijn rondjes tot hij er na enkele minuten de brui aan gaf. Toen ik de loc vastnam ruikte ik een nogal verbrande geur. Ik heb de loc open gedaan maar ik zie op het eerste zicht niets gesmolten of verbrand. Wel had het blauwe ronde ding enorm warm, geen idee of dit normaal is. Heeft iemand hier ook al dit voorval gehad? Nu rijd de loc een 20 tal cm en stopt hij terug.
Ter info het is een Wisselstroom model.

imghttp://i425.photobucket.com/albums/pp337/16erke/P1030019.jpg?t=1283003496/img

imghttp://i425.photobucket.com/albums/pp337/16erke/P1030022.jpg?t=1283003676/img

ToThePoint

#1
Kan u de cijfer en nummers die op het blauwe ronde ding staan even vermelden ?
Ik vermoed dat dat een varistor is.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Ludwig

#2
En even de decoder eruit halen en bekijken of fotograferen.
Als er een verbrande geur is geweest dan kan het ook daar van komen.
Op deze foto's is toch niet veel verkeerd te zien.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

the_gold

#3
PTC C975
0618   Dat staat er te vinden...


the_gold

#4
Heb even de decoder eruit gehaald, ik zie geen vreemde dingen,aleen dat blauw ding heeft warm. En dat is volgens mij niet normaal want het rode kabeltje dat in de buurt lag is een beetje gesmolten. Uit de motor eronder blijkt een klein rondje ook verbrand zwart/bruin te zijn denk ik. Het made in Japan etiket is ook een beetje gesmolten links.



Blijkbaar heeft de reeks 13 in model ook kinderziektes[:D]


bellejt

#5
dat het blauwe ding PTC warm wordt duidt op een kortsluiting.Dat is een PTC weerstand dei normaal verdere schade vermijdt als er wat mis is.
Ik heb het broertje in lux versie :de 3000.Deze rijdt nagenoeg perfekt.Stuur hem wel aan in DCC 128 stappen.

the_gold

#6
Ik heb me de 1355 aangeschaft nu het nog kan, mijn kapotte 13 gaat volgende week binnen om te herstellen...

Davy

#7
Een vraagje! kan dat eigenlijk kwaad als jeje locs een lange tyd niet laat rijden want de mijn staan allemaal in zo'n Trainsafe op de kast. groete davy

ToThePoint

#8
citaat:
Geplaatst door Union Pacific

Een vraagje! kan dat eigenlijk kwaad als jeje locs een lange tyd niet laat rijden want de mijn staan allemaal in zo'n Trainsafe op de kast. groete davy



In principe niet als het niet te vochtig opgeborgen is.
Vet en olie drogen op termijn uit en vormen een soort elastische substantie. Dat heeft vaseline niet.
Het enige wat kan gebeuren is dat je na heel lange tijd de loc eens een onderhoud dient te geven vanwege de olie en vet en dat je de loc enkele tijd dient te laten rijden omdat de sleepkontacten ge-oxideerd zijn.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

loebaske

#9
Ik weet ??n ding LS en Co zullen het nog moeten bewijzen dat hun motoren even waardig zijn aan de oude merken....
het zijn volgens mij vitrine modellen...
maar kan mis zijn, de toekomst zal het uitwijzen [;)][;)]

tunnelmotor2000

#10
Mashima motoren zijn geen prullen en kunnen volgens mij enkel getopt worden door Cannon, Faulhaber en nog veel, veel duurdere.
OK de ouden dikke ronde Roco motoren waren robuust maar wanneer zij begonnen te slijten konden ze tot 5A trekken!! Dit krijg je niet aan een normale HO decoder verkocht.
Een kortsluiting heb je sneller dan je denkt, zelfs met van fabriek uit geinstalleerde decoders. Het is trouwens ook niet voor niets dat er word aangeraden om een nieuwe lok en of na een decoder installatie je lok eerst op program spoor te plaatsen.
 

conducteur

#11
citaat:
Geplaatst door loebaske

Ik weet ??n ding LS en Co zullen het nog moeten bewijzen dat hun motoren even waardig zijn aan de oude merken....
het zijn volgens mij vitrine modellen...
maar kan mis zijn, de toekomst zal het uitwijzen [;)][;)]



De motoren die erin zitten zijn inderdaad van goed fabrikaat, echter kan ik uit ervaring spreken dat een LS of zelfs Vitrains het minderlang zal uithouden dan bv een roco of FLM loc.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

SuSke

#12
citaat:
Geplaatst door conducteur
De motoren die erin zitten zijn inderdaad van goed fabrikaat, echter kan ik uit ervaring spreken dat een LS of zelfs Vitrains het minderlang zal uithouden dan bv een roco of FLM loc.


Heb jij dan op dezelfde tijd meer ervaring opgedaan dan de andere rijders onder ons???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

#13
citaat:
Geplaatst door SuSke

citaat:
Geplaatst door conducteur
De motoren die erin zitten zijn inderdaad van goed fabrikaat, echter kan ik uit ervaring spreken dat een LS of zelfs Vitrains het minderlang zal uithouden dan bv een roco of FLM loc.


Heb jij dan op dezelfde tijd meer ervaring opgedaan dan de andere rijders onder ons???



Ja , dat zou ik ook graag even willen weten , ondanks dat mijn Reeks 13 zijn wielen ongelooflijk snel vuil worden ( wekelijks poetsen)sleurt hij hier dagelijks zijn goederentreinen in Mol-Cargo.[:p]

ysbeer

#14

tekst conducteur
De motoren die erin zitten zijn inderdaad van goed fabrikaat, echter kan ik uit ervaring spreken dat een LS of zelfs Vitrains het minderlang zal uithouden dan bv een roco of FLM loc.
=========================================================================================
Dat is geen ervaring dat is een toekomst voorspelling[:0][:0][:0]
wim