Roco verdeler Belgi

Gestart door railtravelmanager, 18 augustus 2010, 16:27:40 PM

railtravelmanager

hallo, via de zoekfunctie niet direct iets gevonden

wie weet wie ongeveer de beste verkoopprijzen Roco heeft in Belgi? ?
in november 2010 zou Roco 68858 op de markt brengen een wisselstroomversie van een geel/zwarte DSB Bauzug :)

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Peter

#1
Hallo Erwin,

Er is geen Roco verdeler in Belgie. De Belgische modelspoorhandel moet hun modellen via een Franse importeur bestellen (Helaas)

Wie de beste prijs heeft mag hier op het forum niet vermeld worden want dat is reklame en daar wordt door de moderators streng op toegekeken dat niemand dat doet. Kijk gewoon eens in MSM naar de advertenties van de verschillende winkels en kijk eens op hun website, of vraag gewoon de prijs van wat je zoekt.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#2
Van ROCO mag de winkel maximaal 13% korting geven.
De beste prijs zou dus zijn de prijs in de catalog van ROCO min 13%
Die vind je nergens (althans ik niet).
De winkels in Nederland geven korting tussen 3 en 10%.
Zoek deze dus op.(de beste prijs die ik weet = +/- 212 Euro)
Je weet dan in ieder geval waar ongeveer het maximum ligt (aan korting)
succes

wim

railtravelmanager

#3
citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo Erwin,

Er is geen Roco verdeler in Belgie. De Belgische modelspoorhandel moet hun modellen via een Franse importeur bestellen (Helaas)

Wie de beste prijs heeft mag hier op het forum niet vermeld worden want dat is reklame en daar wordt door de moderators streng op toegekeken dat niemand dat doet. Kijk gewoon eens in MSM naar de advertenties van de verschillende winkels en kijk eens op hun website, of vraag gewoon de prijs van wat je zoekt.

dag Peter, dank voor Uw gewaardeerde reactie , groeten Erwin[:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

railtravelmanager

#4
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Van ROCO mag de winkel maximaal 13% korting geven.
De beste prijs zou dus zijn de prijs in de catalog van ROCO min 13%
Die vind je nergens (althans ik niet).
De winkels in Nederland geven korting tussen 3 en 10%.
Zoek deze dus op.(de beste prijs die ik weet = +/- 212 Euro)
Je weet dan in ieder geval waar ongeveer het maximum ligt (aan korting)
succes

wim

dag Wim dank voor je gewaardeerde reactie vermoedelijk doe je de beste koopjes in Duitse modeltreinwinkels [:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

ysbeer

#5
Nee het prijs verschil tussen Nederland en Duitsland is minimaal,rijden naar duitsland is echt niet meer lonend.

Goedkopere winkels in nederland uitsluitend per PM

wim

railtravelmanager

#6
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Nee het prijs verschil tussen Nederland en Duitsland is minimaal,rijden naar duitsland is echt niet meer lonend.

Goedkopere winkels in nederland uitsluitend per PM

wim


dag Wim, uit Duitsland zou ik het laten versturen maar ja een zending verzekerd DHL bijvoorbeeld kost ook al ? 17,00, contacteerde al een aantal winkels in Nederland dicht bij de grens in Breda bijvoorbeeld maar deze gaven een prijs hoger dan de prijs Roco UVP (Universal Verkaufs Preis)

lijst NL mag je via PM sturen (PM = afkorting per mail ?) [:D]

groeten, Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Stefke

#7
citaat:
Geplaatst door railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Nee het prijs verschil tussen Nederland en Duitsland is minimaal,rijden naar duitsland is echt niet meer lonend.

Goedkopere winkels in nederland uitsluitend per PM

wim


dag Wim, uit Duitsland zou ik het laten versturen maar ja een zending verzekerd DHL bijvoorbeeld kost ook al ? 17,00, contacteerde al een aantal winkels in Nederland dicht bij de grens in Breda bijvoorbeeld maar deze gaven een prijs hoger dan de prijs Roco UVP (Universal Verkaufs Preis)

lijst NL mag je via PM sturen (PM = afkorting per mail ?) [:D]

groeten, Erwin


Hoi mijn schoonouders wonen in Essen (Antwerpen) dus tegen de nederlandse grens. FF de grens oversteken vandaaruit ismaw peanuts.
de lijst met winkels in NL verneem ik dus ook graag. Als dat kan natuurlijk. Bij voorbaat dank.
 

bellejt

#8
heb vandaag gevonden dat de roco prijzen te Ingelmuster gemiddeld minstens 15 % lager liggen dan de catalogusprijs van ROCO zelf.

ysbeer

#9
citaat:
Geplaatst door bellejt

heb vandaag gevonden dat de roco prijzen te Ingelmuster gemiddeld minstens 15 % lager liggen dan de catalogusprijs van ROCO zelf.



Van Roco mogen de winkeliers max 13% korting geven.
In Nederland doen enkele dit zonder vragen,maar de meeste doen of ze gek zijn en vragen gewoon de door Roco vastgestelde prijs.
Belgie idem.
Je moet natuurlijk wel zien dat Roco op dit moment veel modellen op de markt dumpt,soms voor de halve prijs.
Ook hier is weer zo dat de prijsvechters dit meestal ook aan hun klanten door geven maar een aantal winkels doet dit ook weer niet en maakt dikke winst (nog wel)
Een gemiddelde van 15% zul je met niet gedumpt materiaal nooit halen,ook niet daar.
Heel goed rondkijken op het internet,vooral bij DUitse en Nederlandse zaken leert je veel over wat iets kost.
Pas dan kun je beslissen waar je het koopt.

Door dat de Nederlandse markt anders door roco wordt beleverd dan Belgische is het aantal stunt verkopen in Nederland een stuk hoger.
wim

Brunel

#10
citaat:
Geplaatst door railtravelmanager dag Wim, uit Duitsland zou ik het laten versturen maar ja een zending verzekerd DHL bijvoorbeeld kost ook al ? 17,00, contacteerde al een aantal winkels in Nederland dicht bij de grens in Breda bijvoorbeeld maar deze gaven een prijs hoger dan de prijs Roco UVP (Universal Verkaufs Preis)




Begrijpelijk dat je UVP zo interpreteert, maar de U staat juist voor Unverbindlch, de winkelier zou zich er niet aan hoeven te houden. Dat moet van de wetgever, omdat de fabrikanten prijzen helemaal niet Universal mogen verklaren. Dat dat ondertussen wel gebeurd, maakt je veronderstelling begrijpelijk en ook wel grappig.

In Nederland komen sommige goedkopere Duitse handelaren op de grote beurs van Houten. Bestellen via email of het net en afhalen op de beurs, ergo geen verzendkosten.

Johnnytrein

#11
Railtravelmanager? Als je veel in Duitsland koopt is de huifkar misschien wat voor je www.huifkar.de
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rikkie

#12
citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Railtravelmanager? Als je veel in Duitsland koopt is de huifkar misschien wat voor je www.huifkar.de



Is deze 'huifkar' goed? Iemand ervaring?[?]
Groeten
Rikkie

Gerolf

#13
Enkele jaren geleden werd "de huifkar" vaak genoemd en geprezen op dit forum. Of dit systeem (nog) goed werkt? Geen idee [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

#14
Zelf heb ik in het verleden veel met hen gewerkt. Men speekt en schrijft er zelfs Nederlands. De laatste tijd laat ik alles naar een vriend in Duitsland sturen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about